- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Bettina's akvarier (side 6)
Bettina's akvarier (side 6)
Postet 26.10.10 kl 17:00
Postet 26.10.10 kl 17:21
sissimorJeg sliter også med cuba`n; coryene syns den er i veien... Prøver å plante den hver dag, men neste morgen flyter dottene igjen rundt i overflaten...
Hei igjen
Slik er min Hemianthus callitrichoides "cuba". Vet ikke helt hva som er feil, men nå ser det ut til at de "dottene" i enden som begyte å vokse litt har fått fart i seg, men resten ser motvillig ut. Tok noen bilder for å vise deg.
Nå er det bare å få plantet det sakte men sikkert ned i grusen, slik at den sprer seg mer. Ser at de har vokst siden litt på 2 dager..
"Dottene" som ikke vil gro, men jeg har bestemt meg for å vente å se om de kommer seg. Det tok jo lang tid med de som er igang.
Postet 26.10.10 kl 18:22
Er det en Stiphodon atratus jeg ser halen på det siste bildet?
Jeg har en hann og en hunn av denne, og hannen har i det siste skiftet farge/mønster inn i mellom. Fra å være jevnt mønstret (sånn som din på bildet)over hele kroppen går han over til å vise 3 tykke bånd på tvers av kroppen (mer sånn som den ser ut i basen bare at min har ikke blått hode). Gjør din det? Lurer på hva det betyr, om det er leksdrakt eller trivsel/mistrivsel
Jeg har en hann og en hunn av denne, og hannen har i det siste skiftet farge/mønster inn i mellom. Fra å være jevnt mønstret (sånn som din på bildet)over hele kroppen går han over til å vise 3 tykke bånd på tvers av kroppen (mer sånn som den ser ut i basen bare at min har ikke blått hode). Gjør din det? Lurer på hva det betyr, om det er leksdrakt eller trivsel/mistrivsel
Postet 27.10.10 kl 09:05
LisbethEr det en [URLBLOCK1]jeg ser halen på det siste bildet? Jeg har en hann og en hunn av denne, og hannen har i det siste skiftet farge/mønster inn i mellom. Fra å være jevnt mønstret (sånn som din på bildet)over hele kroppen går han over til å vise 3 tykke bånd på tvers av kroppen (mer sånn som den ser ut i basen bare at min har ikke blått hode). Gjør din det? Lurer på hva det betyr, om det er leksdrakt eller trivsel/mistrivsel
Hei :o)
Halen du ser på bildet er Stiphodon elegans. Har to stk og hatt de i snart 4 år. De varierer litt i fargen også som du skriver. Mine gjør det ofte hvis de kommer ut fra et mørkere sted til et lysere, de får også litt mer markert mønster om de smømmer rundt sammen. Utrolig søte små, fredelige gobyer.
Postet 27.10.10 kl 12:22
Postet 27.10.10 kl 12:31
LisbethLigner veldig på min, kanskje jeg har samme som deg. Skal studere den litt bedre når jeg kommer hjem. De er veldig pene ja. Kanskje litt vel mye fart i hannen sånn i forhold til at jeg har dem sammen med sjokoladene, men det ser ut som det går veldig greit.
Vet det finnes en art, nesten helt lik som har mer blått ansikt. Thor viste meg den en gang han hadde den inne. Men jeg husker ikke helt hvordan den så ut annet enn ansiktet og at den var noe lysere.
Postet 27.10.10 kl 12:39
Har en goby art til. Sicyopterus longifilis .
Den er større og mer kraftig enn Stiphodon elegans. Murgrå i fargen og et sort bånd over øyet. Veldig vakker. Jeg kjøpte 4 stk for en stund siden, men mistet 3 relativt fort. Har 1 igjen og den har jeg hatt i 6 mnd nå.
Den er større og mer kraftig enn Stiphodon elegans. Murgrå i fargen og et sort bånd over øyet. Veldig vakker. Jeg kjøpte 4 stk for en stund siden, men mistet 3 relativt fort. Har 1 igjen og den har jeg hatt i 6 mnd nå.
Postet 27.10.10 kl 14:03
Endret: 27.10.10 kl 14:04
Postet 27.10.10 kl 14:11
Postet 27.10.10 kl 22:51
Manacapuru red back scalare
Ville vise frem mine søte små Manacapuru red back, som jeg fikk fra en akvarievenn for noen mnd siden.
Nydelige er de.
Nå har de blitt dobbelt så store og ser slik ut.....
Gleder meg til de blir fullvoksne.
Nydelige er de.
Nå har de blitt dobbelt så store og ser slik ut.....
Gleder meg til de blir fullvoksne.
Postet 29.10.10 kl 20:57
Endret: 29.10.10 kl 21:08
Postet 29.10.10 kl 21:18
Postet 29.10.10 kl 22:49
Postet 29.10.10 kl 23:31
Postet 29.10.10 kl 23:40
Klovnekilli
Da har jeg fått i hus nydelige små klovnekillier. Går i en 25 liter sammen med sakurareker og en eplesnegle. I dette karet er det masse gjemmeplasser, noe som ser ut til å være supert for disse små. Har litt javamose i karet også, og den vesle mose "dotten" er tydelig populær. Lurer på om jeg skal etablere litt mer mose i karet.
Noen fler her som har erfaringer med denne arten? Det er første gang jeg holder den selv.
Noen fler her som har erfaringer med denne arten? Det er første gang jeg holder den selv.
Postet 30.10.10 kl 17:59
Postet 30.10.10 kl 18:17
Ja si det, synes det er litt vanskelig også fordi mine er så små og langt fra fullvoksne.
I basen står det;
Hanner større enn hunner. Hannfisken har alle finnene farget noe hunnfisken mangler bortsett fra halefinnen. Hunnfisken har heller ikke den røde fargen.
Derfor tror jeg bildene over er hanner, og at dette bilde er en hun!
I basen står det;
Hanner større enn hunner. Hannfisken har alle finnene farget noe hunnfisken mangler bortsett fra halefinnen. Hunnfisken har heller ikke den røde fargen.
Derfor tror jeg bildene over er hanner, og at dette bilde er en hun!
Postet 30.10.10 kl 19:05
Tilbakeblikk
Jeg drev å lette etter noen bilder på en ekstern harddisk og fant ut at jeg hadde en del oppsett av 325 literen disse årene siden jeg kjøpte det i 2006.
Det øverste bilde er aller første oppsett i dette karet.
Det øverste bilde er aller første oppsett i dette karet.
Postet 30.10.10 kl 22:29
Postet 31.10.10 kl 00:38