- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Watership (side 6)
Watership (side 6)
Jarle FHvilken type kar 530 liter kjøpte dere ?
Et hvitt Akvastabil Mark II. Vi hadde egentlig bestemt oss for et med møbel i valnøtt, men fant ut at det kom til å bli vel mye fokus på selve møbelet, ikke akvariet. Dette karet er jo så stort, så vi har diskutert litt fram og tilbake jeg og mannen min og vi er enige om både type kar og fargen.
Postet 11.11.11 kl 11:24
Postet 11.11.11 kl 11:26
Postet 11.11.11 kl 11:27
Postet 11.11.11 kl 11:28
Jeg la ut en tråd angående sjokoladene og algene, livredd du skal få dette problemet overført til det nye karet ditt. Vi får avtale når det nærmer seg om de skal gå i balje hos meg eller deg
Postet 11.11.11 kl 11:32
Postet 11.11.11 kl 14:53
Litt eikeløv
Planleggingsdag i barnehagen i dag. Vi har jo en liten gutt på nesten 4 år også og han er aktiv som fireåringer flest. En hel dag inne med ham som er den eneste friske personen i huset, fristet ikke. Så han og jeg kledde oss varmt, tok med bikkja og kjørte en liten tur til en eikelund i nærheten. Der fant vi masse blader, men nå er de jo litt våte og en del har sneglene fått smaken på. Vi brukte derfor litt tid på å velge og vrake og fikk til slutt plukket et par store, gode poser. Minstemann ville veldig gjerne hjelpe og fikk egen pose - han plukket mye rart gitt!
Bikkja syntes dette ble litt kjedelig og begynte å grave og spise pinner - noe han ikke akkurat gjør til vanlig.
På veien hjem fikk vi kjøpt med oss kokosnøtter, så da kan vi gå igang med de som Lisbeth skal ha når det passer.
Og så var jeg fornøyd for i dag, nå blir det sofaen en stund og film for barna. Og bikkja får tur med min storebror i kveld, så da blir han fornøyd og.
Bikkja syntes dette ble litt kjedelig og begynte å grave og spise pinner - noe han ikke akkurat gjør til vanlig.
På veien hjem fikk vi kjøpt med oss kokosnøtter, så da kan vi gå igang med de som Lisbeth skal ha når det passer.
Og så var jeg fornøyd for i dag, nå blir det sofaen en stund og film for barna. Og bikkja får tur med min storebror i kveld, så da blir han fornøyd og.
Postet 11.11.11 kl 15:37
Endret: 12.11.11 kl 23:01
Postet 12.11.11 kl 23:17
Endret: 12.11.11 kl 23:17
Hassel[QUOTE=Jarle F]Hvilken type kar 530 liter kjøpte dere ?
Et hvitt Akvastabil Mark II. Vi hadde egentlig bestemt oss for et med møbel i valnøtt, men fant ut at det kom til å bli vel mye fokus på selve møbelet, ikke akvariet. Dette karet er jo så stort, så vi har diskutert litt fram og tilbake jeg og mannen min og vi er enige om både type kar og fargen.
Næh,gratulerer så mye!Dette er drømmeakvariet mitt,nydelig og se på og med ett møbel i hvitt som ikke dominerer hele stuen,så er det lekkert og se på.
For ikke og nevne 530.L...Har dessverre ikke plass eller råd til og ha ett slikt kar her jeg bor nå,men det er jo lov og drømme seg bort.
Postet 13.11.11 kl 00:24
Postet 14.11.11 kl 14:29
Postet 14.11.11 kl 15:17
Postet 15.11.11 kl 14:16
75-liter endelig oppe
Nå har vi endelig fått satt opp 75-literen. Navnet er ikke helt klart ennå, Erik jobber litt med det. Vi er ikke helt ferdige med oppsettet ennå heller, men her er et bilde sånn som det ser ut nå.
Nå fikk vi jo omsider brukt den bakgrunnen vi lagde i høstferien. Og så har vi puttet oppi både sand og stein fra fjellet.
Nå fikk vi jo omsider brukt den bakgrunnen vi lagde i høstferien. Og så har vi puttet oppi både sand og stein fra fjellet.
Postet 15.11.11 kl 14:21
Endret: 15.11.11 kl 14:22
Postet 15.11.11 kl 17:17
Postet 15.11.11 kl 21:27
Trappegangprosjektet
Oppussing av gang, trapp og akvarieplassen går sin skjeve gang. I går kom endelig de som skulle sette opp nytt rekkverk for oss. Men de har bare satt opp sokkelen og vi må vente i enda 3-4 uker før de kommer med glasset som skal settes i... Liten strek i regningen der, for da kommer nok det store akvariet før rekkverket er ferdig. Men da får det bare stå og ta opp plass og vente i stua så lenge... Og så må vi ha sånne "fine" sponplater som rekkverk så lenge - noen kunne jo finne på å falle ned i hullet over trappa...
Og så venter vi på taklamper som ble bestilt for lenge siden.. og elektrikeren må jo komme først når lampene har kommet, så vi har ikke fått ordnet med nye stikk og sånt ennå heller.
Noen bilder for å vise hvor langt vi er kommet.
Bildet er tatt fra i gangen mot trappen og det midlertidige sponplaterekkverket synes såvidt.
"Rekkverket" med sokkel og trappa. Akvarie-"rommet" innenfor til høyre.
Der hvor alt rotet med verktøy og maling står, skal 530-litern på plass om en stund...
Og så venter vi på taklamper som ble bestilt for lenge siden.. og elektrikeren må jo komme først når lampene har kommet, så vi har ikke fått ordnet med nye stikk og sånt ennå heller.
Noen bilder for å vise hvor langt vi er kommet.
Bildet er tatt fra i gangen mot trappen og det midlertidige sponplaterekkverket synes såvidt.
"Rekkverket" med sokkel og trappa. Akvarie-"rommet" innenfor til høyre.
Der hvor alt rotet med verktøy og maling står, skal 530-litern på plass om en stund...
Postet 16.11.11 kl 22:12
Endret: 16.11.11 kl 22:17
Postet 24.11.11 kl 10:45
Endret: 24.11.11 kl 10:47
Å indiske glassmaller er så flotte! Jeg hadde 10 stk når jeg satte i gang en 250L for 5 år siden. I begynnelsen var de mye framme men etterhvert så jeg dem aldri, bortsett fra ved foring.. 10 stk på 10 cm hver -borte vekk hele tiden. Utrolig synd siden de er så flotte å se på og stimer så godt. Håper dine er tøffere
(jeg solgte mine til slutt siden jeg aldri så dem...)
Du og jeg har litt lik smak på fisk i alle fall
(jeg solgte mine til slutt siden jeg aldri så dem...)
Du og jeg har litt lik smak på fisk i alle fall
Postet 24.11.11 kl 10:50
Så morsomt at du har hatt sånne også, Lisbeth! Det var i utgangspunktet sønnen Erik som ville ha dem, men jeg har blitt skikkelig sjarmert av dem etterhvert. De har vært veldig mye framme i det andre akvariet de har bodd i til nå, så jeg regner med at de viser seg fram mer her også etterhvert. Og det er ikke umulig at vi kjøper noen til.
Postet 24.11.11 kl 10:56
Hjelp - en luftsvømmende hai!
Mens vi venter på både glass-rekkverk og nytt akvarium, så må vi leke oss litt. Vi har "siklet" på en luftsvømmende hai helt siden vi så film av en på Youtube. Men vi gadd liksom ikke bestille fra USA, så gleden var stor da Teknikmagasinet nylig tok dem inn! Skulle til å bestille på nett umiddelbart, men fant ut at man måte til en av butikkene for å få både fisk og helium... Men det gjorde ikke så mye, for en tur til Nordbysenteret rett over Svinesund var planlagt i dag uansett. Og i kveld har vi satt sammen og prøve"fløyet" vår nye kjempefisk! Det er moro!
Mange deler! Tok vel en time å pusle den sammen...
Her er helium fylt i. Den må holdes godt fast ellers flyr den rett i taket før den er ferdigmontert og balansert.
En liten film av vår airswimmer:
<embed src="http://www.youtube.com/v/RJH4HF4tT-w?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Mange deler! Tok vel en time å pusle den sammen...
Her er helium fylt i. Den må holdes godt fast ellers flyr den rett i taket før den er ferdigmontert og balansert.
En liten film av vår airswimmer:
<embed src="http://www.youtube.com/v/RJH4HF4tT-w?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Postet 28.11.11 kl 00:13
Endret: 30.11.11 kl 11:16