Mange bøtter vann.. (side 60)

det er ett eller annet på glasset jeg ikke får vekk.. dumme gjenskinn..
[External Image]


ingen ser meg nå vel?
[External Image]
ferdig med å spamme nå :p

[External Image]

[External Image]
Så utrolig fint og koselig det er med eikeblader. Jeg har aldri tenkt på at det går an før. *flau*
Jeg skal definitivt ut og sanke blader til høsten.

Så flink du er Sanne! Jeg har sett på karene dine i profilen din. Flotte altså.
Nusselige corydoraser. Hvor mange blader slang du oppi forresten?
tusen takk carinus bladene kommer fra elinh da jeg somlet for mye med å plukke blader selv, så all ære til henne

og jeg slang bare oppi ei neve kjetil, telle dem gadd jeg ikke :p
For noen flotte cory vs eikeblader bilder du har tatt i dag! Ser jo godt at de trives med blader i karet De cw23 er bare nydelige, altså
ja, spesiellt cw23 ble veldig aktive idag etter at bladene datt på bunn. har også sett c melanotaenia mer enn jeg pleier, så detta var en heidundranes suksess
De liker vel noe å vimse under da :P De har vel ikke så rask effekt på å endre PH'n i karet?
hm, ikke som jeg har lagt merke til. sliter med å holde ph'n stabil uansett jeg da, er jo kh på 0 i farrisvann, med ph på rundt 7.5.. prøver å holde ph'n runt 6.5-7 da. har målt ned i 5.5 en gang, da det gikk litt for lang tid mellom vannbyttene.

de senker nok ph'n litt, men tror ikke det er kjempemye.
Oki.
Har flytta mesteparten av corydorasene mine til det store karet nå jeg da, så nå er det en stoooor flokk som vimser rundt der Er desverre bare "vanlige" corydoras, ikke sånne fancy som dine :P
de vanlige kan være fine nok de og enkle å ha med å gjøre er de også :p og ikke minst billige :p
Jepp. Skulle bare ønske de begynte å lage litt barn snart, men kanskje lite sjanse for det med masse scalarer og ciklider oppi der.
skulle nok tro det ja. ville vel kun hatt en rolig stimfisk i karet hvis det var håp om egg. hadde vært morro om mine gjorde det, men disse får gå sammen til jeg flytter, blir nok noen artskar når den tid kommer
Morsomt å se dem vimse rundt uansett :P
ja, hvertfall nå som de faktisk vimser rundt og ikke gjemmer seg hele dagen! :p
da har trillene mine våknet og tar seg en rundtur i karet. ser 5 stykker ut av 7 nå. eikeløvet har definitivt en effekt, de har ikke holdt på sånn her i det hele tatt litt stimling opp og ned glasset og. er minst et par huer som kunne hatt godt av å få trykt ut noe egg, de holder på og sprekke :p

eneste jeg ikke vet helt med er at det legger seg skum i vannoverflata, spesielt nær hangon filteret... hm. men fisken ser ut til å trives...
Skum?! :s

Jeg har aldri fått skum i mine kar som jeg har eikeløv i.... og jeg bruker fra samme pappesken som du fikk fra

Mystisk
nei skummet har jeg vel hatt før og. men nå har jeg fylt opp karet med vann høyere enn vanlig, og syns det har blitt mer skum... ville tatt bilder, hadde det ikke vært for fisken er ute akkurat nå :p skal ta bilder snart men.
mener å huske at det var mer skum i går.. men sånn ca ser det ut

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap