Liv's vannverden (side 61)

Liv H
Ikke bare finnes det [URLBLOCK1], men den er jo intet mindre enn nydelig i tillegg :-D Hm... lurer på om det finnes cognacfisk og Romfisk også :-D Kunne jo blitt litt av en cocktail ;-) Jammen fant jeg ikke en brun rom - og gjett om den havna fort på ønskelista mi. Lå uten bilde i basen, men et kjapt google søk så har du [URLBLOCK2]fantastisk nydelige bettaen jo.


Dette var pene fisk, spesielt bettaen. Men den står som vanskelig å holde..
Pytt, det er vel bare en god utfordring he he
Hehe utfordringer må til Kan ikke bare ha enkle fisk heller.

Var nok ikke tilfeldig at jeg tok den rimeligste. Søkte litt rundt før jeg shoppa. Syns vel ofte aquamanias kommer rimeligst ut. Denne gangen var de i alle fall billigst på alle tingene jeg kjøpte.
Liv H
Kjempekul avatar du har fått deg :-) Utrllig kule de gobyene! Det høres ut som en nitid jobb med all den cornutaen jeg har. Har den i flere kar, så jeg får nok bare leve med andematen inntil jeg ev. får ånden over meg en dag - men det skal bare en ørseliten andemat til for at det skal blomstre opp igjen. Prøvde med pistia en gang å fjerne all andemat, brukte flere timer. Likevel må de ha sneket seg med en luring så etter noen uker så var det på'n igjen.


takk takk syns de er utrolig søte selv, med det furtne oppsynet :p må bare finne ut av navnet på de nå
Resultatene fra Amtra Ph konstant testen ser lovende ut. Har testet ph i alle karene i dag og den har holdt seg oppe på rundt 6,5 i alle kar tok KH test i 3 av karene og KH ligger på 4 (mot normalt 1 i kranvannet) Så så langt har dette stoffet klart å holde ph stabil etter økning med natron i 2,5 dag. Kommer ikke til å måle ph igjen nå før søndag når jeg skal bytte vann igjen. Med kun natron har ph vært nede på 5 igjen allerede neste dag.
samme her, verdiene steg kanskje 0.5 første døgn, ingenting andre døgn men jeg fikk bare kh på 2, mot 1 i kranvannet. men jeg må bruke eikebark for å få ph'n ned i kranvannet da..
Hvor mye av ph konstanten brukte du per 100 liter?

brukte det som stod på pakka jeg, 20 ml per 100
men mine kar er jo helt andre størrelser, så det ble hipp som happ. i tillegg går jo ikke ph testen min under 5, så gudene vet hva ph egentlig var..
Brukte 20 jeg også. Du kunne bruke opptil 50 ml hvis du ønsket å øke til 10.
joda, men ville ikke riske at ph'n gikk bananas :p i tillegg kjøpte jeg bare en liten flaske. så med 4 kar, så går det jo noen ml i uka
Bortsett fra den siste slanten som gikk i 180 literen, så har den ikke påvirket ph hos meg. Den hevet jeg først med å bruke natron.
Klovnebaby?
Oppdaget akkurat en ørseliten fisk i karet til de gule rekene. Den er altfor stor til å være av dverggurami yngelen jeg hadde oppi for en ukes tid siden, og med lysende øyne så må det være en klovnkilli. De gikk i dette karet før jeg flyttet dem over i den andre 28 literen, så de må ha rukket å lekt allerede. Ingen andre fisk her nå, så da har den nok fått vokse i fred og ro
Wow, Liv! Så morsomt!

Gratulerer! Det lover jo bra for fremtiden. Disse er jo så nydelige.
Nå så jeg en til også Så gøy!!! Håper det blir masse små klovner i karet de går nå, masse javamose der så god mulighet for dem til å klare seg
yey, minifisk! alltid gøy
Takk Dette var skikkelig moro
Grattis!!!

Hva slags planter har du i overflaten, bare javamose?
Liv H
Nå så jeg en til også :-) Så gøy!!! Håper det blir masse små klovner i karet de går nå, masse javamose der så god mulighet for dem til å klare seg :-D


Å herre gud som jeg stirret på disse bildene før jeg så fiskene!
Klart det at klokken er 7 på en fredag gjør jo ikke saken bedre Grattis, håper de blir flotte!
Humunukuapuaa
Grattis!!! Hva slags planter har du i overflaten, bare javamose?


Yngelen går i det karet jeg hadde klovnene før - der er det ikke noe særlig flyteplanter, bare litt cornuta som er planten i bunnen men som har blader i vannskorpa. Ellers massa javamose på bunnen

Kan ikke se noen av dem nå, får håpe de bare har gjemt seg. Bare reker der så kan ikke se noen grunn til at de ikke skulle dukke opp.
Anen
Å herre gud som jeg stirret på disse bildene før jeg så fiskene! Klart det at klokken er 7 på en fredag gjør jo ikke saken bedre ;-) Grattis, håper de blir flotte!


De er jo ikke akkurat så store og fargerike så ikke så lett å få øye på nei. Første gang jeg har oppdaget dem selv Dog... de er diigre i forhold til de ukesgamle dvergguramiynglene.
Gratulerer, dette var skikkelig kult!
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap