Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 62)

Hei Mona!

Det er så hyggelig å se innlegg fra deg. Jeg savner innleggene dine på forumet, spesielt siden jeg er interessert i mye av det samme som deg, og dermed har jeg mye å lære av det du har skrevet her. Siden du ikke skriver på forumet lengre leser jeg dine gamle innlegg, og de er gull verdt Jeg plukket egg fra mine adolfoier i går for å for første gang forsøke oppdrettsmetoden du bruker og har beskrevet så godt. Men det dukker stadig opp spørsmål, og jeg søkte meg frem senest i dag til et par gamle innlegg du hadde skrevet, og fikk svar på det jeg lurte på Vil si takk for hjelpen! Jeg er en av dem som setter stor pris på ditt bidrag til AF opp gjennom årene.

Gratulerer med hund, den var skikkelig fin!
Det må jeg si var en utrolig pent mønstret valp. Både farger og mønster
Kos deg masse, godt du er hjemme og har tid til den og ikke slik som mange andre hunder, alene hjemme halve dagen. :/

Orker ikke renslighets trening og valpeoppførsel jeg, dessuten får vi ikke ha hund eller katt på rommet, så jeg tar meg like så godt av gatebikkjene.
Grattis med hund Mona ,nydelig liten vovs

Må si at jeg har igrunnen ventet på det siden du flere ganger har spurt om forskjellig ang. hund. Pluss at du nå har solgt unna veldig mye fisk og kar.
Derfor har det lagt i bakhodet mitt at du forberedet deg til å ha mer tid til å ta deg av en hund

Kos deg masse med den ,utrolig mye selskap med hund i huset
Gratulerer med hund og det endte med shetland sheepdog ja Nydelig!

Regna med det kanskje ble hund nå som du bruker så mye mindre tid på fisk, kunne jo ikke passa bedre med valgt tidspunkt. Ønsker deg masse lykke til, du blir nok en god og seriøs hundeeier som kommer til å sette deg inn i alt om hundehold
Ja, jeg har tenkt på det å anskaffe hund siden sommeren -08 Lest en god del og bestemt rase osv. Vurderte papillon en stund i starten også, men kom hele tiden tilbake til collie eller sheltie (shetland sheepdog) for det er de to rasene som ligger mitt hjerte nærmest Er omtrent vokst opp med collie, og den rasen elsker jeg fortsatt. Men jeg ønsket en mindre hund nå, pga de kroniske skulderbetennelsene mine. Lettere å håndtere en mindre rase da, som ikke er så tung.

Jeg har tenkt å gå noen kurs med hunden, men jeg tror ikke jeg tar meg råd til det akkurat nå - med tanke på jula osv. Det koster jo et par tusen for et slikt kurs. Det får bli utpå nyåret en gang.
En søt liten tass! Jeg må innrømme at jeg ikke savner valpetida. Kaisa var en meget foretaksom liten dame, og ved 5-6-månedersalderen gledde jeg meg til hun skulle komme i trassalderen. Og, ja, det ble bedre da! Jeg kan ikke akkurat si at jeg savner de små vampyrtennene hennes heller. De er veldig søte, men en smule slitsomme i den alderen. Ikke for det, jeg koste meg likevel, altså. Men jeg koser meg enda mer nå. Lillebærta blir 4 1/2 neste uke, og er så absolutt i sin beste alder. Jeg kan bare ikke tenke meg livet uten hund nå. Det er så utrolig mange gleder forbundet med det.
Kan skrive under på at valpetide er til tider slitsom, Inger Anne Men det blir litt som med et lite menneskebarn. Blir de gira opp istedet for å sove skjønnhetssøvnen sin når de egentlig er trøtte, så har du plutselig et lite monster mellom hendene istedet for en søt valp/baby (stryk det som ikke passer) Hehe.
Hei.
Sjeldent jeg har sett en så fin Shetland sheepdog!
Lykke til med den
Takk for det Chivaz har forresten fått sin egen blogg på Hunden.no.
Dere som er interessert i hund finner den her.

[External Image]
Det var en nyyydelig bilde av lilletassen.

Tusen takk for lysarmatur, forresten. Selvfølgelig var det akkurat en cm eller to for kort til å brukes der jeg hadde håpet, men jeg får helt klart bruk for det likevel. Og det er ikke umulig at jeg greier å tråkle til en løsning for å få det på plass i noen av 120-literne likevel.
Følger med deg på tråden om hund
Sølvi G:
Jeg er innom Akvaforum igjen, og da leser jeg vel omtrent bare personlige akvarietråder, blant annet din, Sølvi Da jeg leste i din, skrev du om Corydorasyngel og greier og viste noen bilder av de knøttsmå nyklekte, og jeg ble faktisk litt grepet av det og tenkte "Nå er det lenge siden jeg har hatt så små barteyngel..."! Nesten litt sånn som i "gamledager", hehe

I morgen blir nest-siste pulje av Green Laser oppdretts-ungfisk hentet. Det er to personer igjen som skal ha, så er det tomt etterpå.
Har fremdeles igjen noen C121, inkl de 12 du skal ha Sølvi Det er forresten bare en drøy uke igjen til du får dem i hus nå. De blir jo som avtalt hentet og "reiser" herfra 23/12 og er jo fremme hos deg samme dag i Bergen etter en del timer i transport. Det går nok bra. Skal sjekke om jeg har en isoporkasse m/lokk å legge posene i, så man unngår evt raske temperatursvingninger.

Resten av C121 gjengen tror jeg bare får bli her på uviss tid... Det er en knallfin gjeng, og ikke forstår jeg at det ikke var større rift etter dem, så flotte (og sjeldne i handelen) som de er som art! Annonsen har ligget ute veldig lenge nå, men sparsomt med henv. på den.
Jeg har planer om å la de unge C121 jeg har igjen (etter at dine er reist) få gå i 160 literen fremdeles, bare at jeg flytter inn gruppen med de voksne C121 dit også! Det blir litt av et syn med en så stor gruppe! De får en 160 liter, så det er plass. Det blir en råflott syn etterhvert som de unge vokser til og får voksen størrelse!
Plussmedlem
Jeg må være ærlig å si at jeg har blitt litt betatt av disse burgessiene.. elsker fargesterke corydoras!

Har jo så langt bare et par arter, disse blir det oppdrett på etterhvert (C. panda og C. orange laser). Men tror de er litt unge ennå.
Jeg skal også ha tak i adolfoi og green laser etterhvert, men for tiden litt dårlig råd, av diverse grunner..

Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre her nå.. her sitter jeg med 5 akvarier, bare 4 av dem kan jeg ha corydoras i nå, og 1 av de fire skal brukes til oppvekst og slikt!
Vel, jeg skjønner jo at jeg må sette en grense for arter.. men, ikke lett når en ser sjeldne tilbud innimellom!
Har sikla litt på burgessiene, og tenker fortsatt.. de er vakre! *drømme, drømme* og det kan være lenge til neste gang det blir en sjanse! Kanskje jeg må heve meg på bussen! :-P
Hehe De ER utrolig flotte, og det er grunnen til at de er en av få arter jeg har beholdt. Det meste annet er jo blitt solgt, beholdt kun noen veldig få arter, og blant dem C121 Corydoras cf. burgessi

He he du må få deg noen småttiser igjen da vet du

Kjekkt at du følger med på tråden min og veldig kjekkt at du er innom forumet iblandt

Ja nå nærmer det seg med stormskritt til Burgessiene kommer i hus,gleder meg enormt. Må se å sette istand karet de skal være i nå etterhvert.
Det er som du sier ,rart det ikke har vært mer rift om disse.Men jeg tror at man må se de i virkeligheten for å se hvor fantastidsk flott disse er.
Plussmedlem
Og, Mona, vet det har vært snakk om det før i denne tråden/del 1; du må skrive en bok om corydoras..! Start når du føler du har god tid! Så mange som du har inspirert til å starte med corydoras (inkl. meg) er du etter min mening, klar for å skrive en bok. Jeg blir første kjøper!
Om du kommer ut med egen bok så blir også jeg og kjøpe den.
Hyggelig og se at er liv i deg.

Håper det går bra med deg og familien ink hunden.
Nå har jeg avsluttet annonsen med Corydoras cf burgessi, for jeg må jo beholde en gjeng til meg selv også! Har hatt lyst til å øke stimen med de voksne lenge, men når de som art aldri er til salgs noe sted, blir jo det vanskelig. Derfor må man lage stimen større selv! Egenproduksjon! Hehe

Aner ikke hvor mange det blir igjen til meg, men jeg håper det er noen. Det er 32 stk som er bortbestillt (men hentes senere) av de som er i karet nå, og det er vanskelig å si hvor mange som blir igjen til meg da, uten å ta ut alle og telle dem nøye over.... Kanskje jeg skulle gjøre det i løpet av helga? Det tror jeg faktisk jeg skal gidde. Jeg må telle de grønne også, for den personen som skulle ha rest-antallet har ventet lenge nok nå :p




Det er mulig du har lest om det i tråden min, men jeg må bare skryte. Gruppa mi med C-140 har i dag lekt for fjerde, ja FJERDE, gang på få uker. De liker tydeligvis kuldebølgen, og er helt gale for tiden.
Jeg må korrigere meg selv: tallet er nå FEM! I dag har de gjort en grundig jobb med å tapetsere både front- og bakglasset.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap