Tante Astrid´s undervannsverden (side 63)

Jeg tror jamen jeg skal vurdere å skrive en artikkel om akkurat dette med hvordan unngå bruk av innkjøringsfisk, også få lagt den ut her på AF. Da kan vi som er med i FAMBAI linke til denne artikkelen i signaturen vår eller via svar i innlegg til nybegynnere osv. God plan?

Den kan hente "Oppstart av akvarier uten bruk av innkjøringsfisk" eller noe sånt, og så kan det forklares alle aspekter av det. Hvordan man går frem for å starte akvariet uten "innkjøringsfisk", og hvordan man kan gjøre dette begrepet kjent ; legge til setningen med link til artikkelen i sin signatur på AF

Hadde det vært en god idè, så kunne vi alle hatt link i FAMBAI-signaturen vår?
Jeg synes det høres ut som en utmerket idé, Mona!

Utifra absolutt alle perspektiv om dyrehold (med unntak av perspektivet "det er da bare en fisk"...) er det ingenting som er bedre enn å opplyse om hvordan en kan løse dette uten å la fisk gjennomgå varierte mengder forgiftning. Greit å ta med hvordan sette inn fisk etter innkjøringen også, uten å få nitritt (sette inn noen få, vente og hele den pakka).

Men Astrid er jo grunnleggeren av FAMBAI og bør jo si sin mening
Det hadde vært kjempesnilt, Mona! Da hadde man ikke behøvd å gjenta hele leksen gang etter gang, men kunne heller linket direkte dit når det var nødvendig. Ingen ulempe at signaturen også blir link.

Dette var et kjempeforslag
Hey! Jeg vil også være medlem av FAMBAI! men jeg vil ikke ha den i signaturen min. Fankern heller, nå har jeg slitt så mye og dummet meg ut åpent på forumet for å få aktiv lenket signatur. Nå tar jeg den IKKE vekk -den blir!

He he, hvordan blir jeg medlem av FAMBAI? (øhh, kanskje jeg ikke leste alt dere skrev?)
6

Blir det medlemsfest når vi går over i tosifra medlemstall?
STår du inne for det FAMBAI står for, tror jeg medlemsskapet aksepteres uten noen flere formelle dikkedarer

Kan du ikke evt legge til FAMBAI under den nyyyydelige linken din da? Eller har vi en maksgrense på signaturer? Har ikke undersøkt mulighetene så mye. Mulig en liten html-tag "br" gjør at du får den på en linje under... det må jeg jammen sjekke om er mulig.



FAMBAI er jammen meg på god veg til å bli et fenomen det nå!

EDIT:

og det funket. "haigap" br "haigap" uten mellomrom, så får du en linje 2 i signaturen din Erm... ikke ordet haigap altså, men tegnene på tasen ved siden av venstre shift-tast, som ser ut som haigap hehehee (mindre enn og større enn tegnene heter det vel egentlig)
ElinH
STår du inne for det FAMBAI står for, tror jeg medlemsskapet aksepteres uten noen flere formelle dikkedarer ;-) [I]fenomen[/I] det nå!


Ohh yeah, jeg putter i alle fall ikke fisk inn i akvariet jeg egentlig ikke skal ha der!
Fambai
Kan jeg også bli medlem av FAMBAI? =D
Inaktiv bruker
medlem numer 7 i FAMBAI melder seg til tjeneste =;-D
Heisann,blir med i klubben jeg og
Ojsann her rauser det inn med medlemmer

Tar i mot alle medlemmer enten det er med eller uten signatur! Alt for den gode sak! Har allerede kommet litt ut av tellinga her, men kan 9 stemme? Vi får ta en felles skål ved 10

Fra det ene til det andre. Fikk et stort sjokk her i sted da lyset slo seg av i sør-amerika. Øksefiskene får alltid litt panikk i overgangen og plasker litt, men denne gangen var det voldsom plasking og romstering. Måtte bort å sjekke, men kunne da hverken se eller høre noe unormalt i mørket. Ville ikke slå på lyset og stresse med det om alt var i orden. Lukket lokket og skulle til å sette meg igjen da jeg la merke til noe oppe på rotenden og flytebladene ved sideveggen. Buken på en fisk. Opp med lokket igjen og der ligger den ene nøkkelhullcikliden livløs oppe på flyteplantene. Ikke noen bevegelse i det hele tatt. Da jeg tar tak i den for å se om det var noe liv plasket den derimot ned i vannet og ble liggende helt nede ved sanden. Tydelig i live, men i mørke angstfarger og med strittende ryggfinner. Slik lå den nesten et kvarter før den bevegde seg bak i karet igjen.

Noen som har noen idè om hva som kan ha skjedd? Like før lyset slukket drev begge ciklidene på som vanlig og smånappet rundt i karet på sedvanlig avslappet vis og så plutselig dette. Lurer på om den kan ha blitt skikkelig skremt av noe og at den derfor havnet på overflaten på den måten. Det er jo ingen skumle fisk i karet, men noen av mallene kan ha kommet litt brått på, for eksempel en schultzei i full fart mot overflaten for å supe luft. Det er ihvertfall teorien akkurat nå. Disse er jo litt lettskremte i og med at de så vidt overlevde i et kar med malawi før jeg kjøpte de så det skal kanskje ikke så mye til, men har aldri sett noen slik reaksjon før. Nå håper jeg bare at den slapp med skrekken og at den ikke er skadet eller noe. Den får natten til å roe seg på så får jeg se i morgen hvordan tilstanden er. Fikk nesten like mye hjerteklapp jeg som stod på utsiden også. Vakre fiskene mine. Håper bare alt er i orden
Som formann i foreningen så er det vel deg jeg må gratulere med tosifret medlemsantall

Ikke godt å si hva som har skjedd, men kanskje den skvatt da lyset gikk av og havna oppå flyteplantene og slet med å komme seg i vannet igjen?
Som formann så bestemmer jeg flat struktur når det gjelder ledelse ;D
Skål forresten!

Håper det går bra med den i alle fall. Det er vanligvis bare øksefiskene som tøver slik når det gjelder lyset så jeg synes det er rart de skulle reagert på det. Derimot skvetter de ofte til når noen av fiskene i karet kommer litt brått på og legger underdanig finnene inn til kroppen og gjør seg små. De er nok litt traumatiserte etter opplevelsen på butikken stakkar. Det er jo ikke noen fisker som er i stand til å skade dem i dette karet. Det var en ekkel følelse å se buken til fisken i vannflaten på den måten :b
Stakkars, blir ekstra bløt for sånne som har vært skada og plaget. Kanskje den var i nærheten da øksefiskene skvatt og skvatt pga dem. Ikke godt å si. Godt det gikk bra i alle fall. Fisk har heldigvis ikke så veldig hukommelse så i dag er den sikkert like happy
Voldsom respons det spørsmålet mitt fikk=P

Håper det går bra med fisken, Tante Astrid=)
Jeg tok meg friheten å utheve et par ting i FAMBAI-signaturen min
Håper det er ok? (må spørre grunnleggeren!hehe) Uthevet "mot" og selve forkortelsen FAMBAI.

Hvis flere vil ha det, bruk "krokodillegap" tegnene ("krokodilletegnene" er tasten til venstre for Z-bokstavtasten på tastaturet) Erstatt alle parantesene nedenfor med krokokdillegap vendt riktig vei (samme vei som parantesene vender).

Medlem av (B)FAMBAI(/B): Forente akvarister (B)mot(/B) bruk av innkjøringsfisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap