Sissis våte drømmer (side 63)

Plussmedlem
Kunne du gitt link til hvor man kan bestille de bøkene? Tror jeg må ha noen av dem...
Har bestilt de fra Capris Anders, og selvfølgelig må man ha masse bøker om coryer ;D
Plussmedlem
En som meg burde ha det i bokhylla, ja Ikke egentlig noen lesehest, men bøker om fisk, blant annet... ja DET er intressant! Og det er vel helst om Corydoras nå, da
Ventefisk?
Hm... Har bestemt meg for at jeg i Kjøkkenøya vil ha en art fra elegans-gruppen, og har da spesielt lagt min elsk på c123, c126 og nanus. Det store problemet er at den eneste arten fra denne gruppen som er mulig for meg å få tak i nå er elegans. Den er litt større og litt mer vanlig enn jeg hadde tenkt, men jeg er jo litt utolmodig! Så nå vurderer jeg faktisk å kjøpe elegans som "ventefisk", for de kan jo selges igjen når jeg får tak i drømmefiskene! Særlig at jeg vil klare det ja...
Det var akkurat en sånn plan jeg har lagt mange ganger. Ett ble to ble fire ble ni blir tjuefire......
Sissimor
Men jeg måtte virkelig trekke på smilebåndet da jeg så denne snegla: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27680_111101200422_1.jpg[/IMG]


Haha sykt!
Lisbeth
[QUOTE=Sissimor] Men jeg måtte virkelig trekke på smilebåndet da jeg så denne snegla: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27680_111101200422_1.jpg[/IMG]


Haha sykt!

punkersnegle.
Plussmedlem
Er det bare meg det har klikka for, eller hadde du liten "s" i Sissimor før?
Du har helt rett Anders, fon det føles mye riktigere med stor bokstav først i et navn, selv om det bare er et kallenavn. Skjønner ikke hvorfor det ikke ble det da jeg laget profilen egentlig...

Har forresten vert på Tropehagen og kjøpt litt frossenfôr i dag; røde myggisser og bosmider. Ble fest i alle karene her ja ;D

Gunnar har fortsatt en hel haug med yngel han passer godt på. Perla hjelper til med vaktholdet, så en må lete godt for å se andre fisk; er bare super-rotene som trosser den hissige damen. Hvordan det går med ynglene i breedingboxen er jeg ikke helt sikker på. Ser at det er noen der, men det er så mye javamose at det er vanskelig. Og så er det ei mikroskopisk reke som rydder i bunnen av boksen ;D
Plussmedlem
Trodde det hadde klikket helt for meg her jeg satt, litt halveis trøtt og sliten i hodet, men jeg hadde altså rett. Takk, da har vi bekreftet det. Hehe...
Hahaha, den sneglen var jo bare kjempeartig!
Skikkelig piggsveis på den der.
Det blir små vannbytter i Godteskåla nå, altså så lenge Gunnar passer småbarn. Regner med det ikke ikke varer så lenge når det er glupske bettaer oppi der, men arti lell. Justerte også utblåset fra uv-filteret, for det ble litt lite bevegelse i overflata. Det bor tross alt mer enn labyrinter oppi der.

Skimtet tre sytråder i breedingboxen istad. Kanskje de fleste er skylt over i karet, og har endt opp som mat for små danioer? Ser ingen døde på bunnen av boksen, så håpet er der fortsatt...

Bildet er fra Godteskåla:
[External Image]
Ny bekymring...
Nå vil jeg av denne berg- og dalbanen, og bare kunne kose meg med akvariene, men nei da! Den ene av de to stooore, viltfangede grønne er ikke i form. Hun er slapp og ikke helt med, så jeg blir ikke overrasket om jeg finner henne død i morra. Er ikke noe synlig med henne, bare oppførselen. Heldigvis ser de andre bra ut...
Tror ikke vi slipper berg-og-dalbane, da må nok akvariene skiftes ut med store billedrammer med USB-inngang. Ikke helt samme gleden over det som tross alt er moro med akvarier da! Som rørende små kommaer på glasser for eksempel. Eller snegler med piggsveis...

De grønne er veldig flotte, men du er jo ikke helt alene om nedtur når det gjelder den arten så jeg tror jeg skal klare å motstå fristelsen. Krysser fingrene for at det er helt forbigående pjuskhet!
Kul snegle :o)

Hva slags vf grønn som ikke er i form?

Slo meg akkurat, de skjønne grønne du har kjøpt hos meg har bursdag i dag ! Det er akkurat ett år siden jeg sto og jublet over en isboks med sytråder for første gang :o)
Du er god på å trøste du Linda, men jeg tror desverre det går feil vei med denne, kjenner det i magen liksom. Noen ganger så vet man bare...

Men oppi Rio`n freser det rundt masse lykkelige coryer, både svarte og hvite, og jeg ser ingen som klør. Det må da bli egg snart?

Vurderer å drøye litt med vannbytte nå, tappe ut halvparten av vannet og la det stå litt, før jeg fyller oppi masse kaldt. Så kanskje jeg er heldig? De øver seg ihvertfall veldig oppi der ;D

Det gjelder en green laser ja Cara79, damen i det viltfangede paret jeg var så heldig å få kjøpe fra Revestrekene. De største coryene jeg har sett. Og jeg skal huske å gratulere dem fra deg, tror jeg har igjen 4 av dem...
Og da er hun død...
Gikk fort dette her. Kom inn etter å ha vært ute og lett etter Karma (igjen), og da lå hun med buken i været fremme ved glasset; den store green-laser hunnen altså. Studerte henne nøye, og så ingenting galt. Feit og fin, ingen tegn til parasitter, og flott i fargene. Ikke snev av hverken nitritt eller ammoniakk i vannet. Forstoppelse kanskje? Spist for mange mygglarver? Ikke morro...

Fant forresten Karma. Hun var låst inne i garasjen. Igjen...
Usj. Og hurraaaa! Ordentlig liten pippilangstrømpekatt du har fått deg der Sissimor!
Sissimor
Fant forresten Karma. Hun var låst inne i garasjen. Igjen... ;)


Hehe!
Kjenner til det problemet ja
Hadde det ikke vært for at akvarier også kan være så avslappende så hadde vel de fleste av oss fått magesår av nettopp akvariene. Leit med coryen din, det er så lite man får gjort også! :\

Seint ute men jeg bare må flire av den sneglen, nå har jeg sett det også, hahaha dagens.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap