Liv's vannverden (side 64)

Så rart at du ikke har fått din enda, Sanne... jeg fikk min i dag, og bestilte vel etter deg (siden du sa hvilken du hadde kjøpt). Kansje posten bare var treig, og hentelappen din kommer på mandag
kan jo hende det er noe av det andre jeg bestilte som ikke var på lager og. bestilte vel for en uke siden eller no
Posten roter noe vakent om dagen. Fikk duplikatmelding i går på en pakke jeg aldri har fått hentemelding på. En pakke jeg sendte til Spania før jul brukte de et par uker før de klarte å få ut av Norge en gang. Den brukte 3-4 uker til Spania, helt utrolig
Æsj som det lukter av hendene når en forer med røde mygglarver Hadde jeg bitt negler så hadde dette vært den ultimate kur mot denslags.
hehe, det er grunnen til at jeg alltid bruker hansker når jeg tar de ut av posen. så lar jeg bitene smelte i ett eggeglass som står i en liten bolle varmt vann, og så bruker jeg ei sprøyte til å fordele godsakene. null lukt ^^
Smart, tar nok litt lenger tid men..... blir vannvittig mange håndvask etterpå ellers. Har i alle fall oppdaget helt genial håndkrem. Smurt og smurt med alt mulig i det siste uten at det har hjulpet, men så fikk jeg kjøpt meg hemp håndkrem fra bodyshop - 2 dager så var det babylanker faktisk. Helt utrolig!!
tja, jeg sitter jo ikke å ser på at den tiner. jeg går og gjør noe annet i 10 minutter :p
hehe sant nok Og alle håndvaskene tar jo tid og .....
Liv H
Og litt klovnebilder. Den ene hannen har en rar knekk i ryggen, vært der hele tiden. Ser ikke ut som han plages noe av det heldigvis.


Du bør strengt tatt ikke avle på den hannen, disse stammene har eksistert i akvaristikken en stund og bør ikke forringes ytterligere. Litt dumt at slike individer ikke blir luket ut før de tilbys oss kunder.

Interessant at normanien finner sin plass blant gertrudaene, kan det ha med at de har lyktøye til felles?
Ja, må vel egentlig si meg enig i det. Får se det an litt, ser ut som de er fæle til å spise egg og yngel så jeg forventer ikke at det skal vokse opp mer enn til å holde min egen stamme - i så fall så gjør det ikke noe. Hvis det viser seg at det blir en del yngel så det er aktuelt å selge så kommer jeg til å fjerne den. Ser han er litt mindre enn de to andre hannene også.

De har jo faktisk flere likhetstrekk, samme størrelse, kroppsfargen er ikke ulik og de har de samme blå øynene. Begge liker seg i de høyere delene av akvariet. Ikke første gang jeg har sett lignende fisk slå seg sammen. Særlig hvis det er få av den ene arten. Da jeg hadde ildtetra og stjernedanio i samme kar stimet de sammen det meste av tiden. De var også ganske like i størrelse.
Liv H
Æsj som det lukter av hendene når en forer med røde mygglarver :-( Hadde jeg bitt negler så hadde dette vært den ultimate kur mot denslags.


Har du prøvd mygglarvene de selger på oslo city? De har egen type som kjeden fører. De er i porsoner som bare er å trykke ut, trenger ikke ta i dem i det hele tatt. Jeg trykker ut i en kopp og fyller på med varmt vann. Tiner på et øyeblikk. Bruker ei lita skje for å fordele rundt.
Man kan også bruke en [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2330&HKatID=]fôringspinsett[/URL]
Den fisker man ut mygglarvene fra pakka med frossentfôr, og så holder man mygglarve-ruta under vann i akvariet med pinsetten.

Jeg berører aldri frossentfôret, bruker alltid fôringspinsett

[External Image]



Det var en kjempegod ide Har en helt ny pinsett liggende jeg kan bruke.

Er ikke så begeistra for tanken med kopper og eggeglass - er så sær at jeg ville ikke hatt lyst å vaske det i oppvaskmaskin med "vanlig oppvask". Kunne selvsagt hatt et eget sett til det bruk - men det må jo også rengjøres sånn av og til.
Jeg kjøpte en slik pinsett for en stund siden, men min har bøyd tupp. Helt genial!

Nå holder jeg bare ruta med mygglarver over bunnen, og lar den tine der. Mygglarvene faller så pent til bunns, og jeg trenger ikke å ta på de, eller stikke hånda langt nedi akvariet. Den er til og med fin til å plukke blader av plantene også, så min blir brukt til litt av hvert
Skjønner at jeg må investere i spesialpinsett Høres ut som en glimrende løsning!
Lille Tjorven er i full løpetid bare 5 mnd gammel. Jeg er søvnløs på 4. natta (syns egentlig nesten mer synd i meg selv enn i henne akkurat nå). Har nå bestilt time til kastrering 5. mars. Snille veterinæren redder meg med p-piller så jeg kan få stoppet nattemjauen og få tilbake nattesøvnen. Skal bort og hen te dem etterpå. Ellers er bihulebetennelsen tilbake, så føler meg skikkelig heldig i dag
Liv H
Lille Tjorven er i full løpetid bare 5 mnd gammel. Jeg er søvnløs på 4. natta (syns egentlig nesten mer synd i meg selv enn i henne akkurat nå). Har nå bestilt time til kastrering 5. mars. Snille veterinæren redder meg med p-piller så jeg kan få stoppet nattemjauen og få tilbake nattesøvnen. Skal bort og hen te dem etterpå. Ellers er bihulebetennelsen tilbake, så føler meg skikkelig heldig i dag :-(


He he, du mener vel sterilisering
Klarte å rote og legge innlegget til min egen tråd i din, derfor endring.
Det jeg ville si her er at det er veldig mye billigere pinsetter på ebay enn i LFS'en.
Lisbeth
He he, du mener vel sterilisering ;)


Nei, har nettopp lest om det, man kastrerer hunnkatter Forskjellen på sterilisering og kastrering hos katter er at om man steriliserer så fjerner du bare muligheten til å bli drektig. Katten får løpetid og vil ha normale drifter. Ved kastrering fjernes kjønnskjertlene og driftene blir borte. Det er visstnok ikke vanlig å sterilisere hverken hannkatter eller hunnkatter. Kastrering anbefales.

Huff... grusomt ord, stakkars lille pus
Liv H
[QUOTE=Lisbeth] He he, du mener vel sterilisering ;)


Nei, har nettopp lest om det, man kastrerer hunnkatter Forskjellen på sterilisering og kastrering hos katter er at om man steriliserer så fjerner du bare muligheten til å bli drektig. Katten får løpetid og vil ha normale drifter. Ved kastrering fjernes kjønnskjertlene og driftene blir borte. Det er visstnok ikke vanlig å sterilisere hverken hannkatter eller hunnkatter. Kastrering anbefales.

Huff... grusomt ord, stakkars lille pus

Næ -jøss, det visste jeg ikke! Var ikke for så lenge siden med hun og han katten til niesa mi for å sterilisere og kastrere.

(nuvel, den som skulle steriliseres oppdaget de plutselig var en hannkatt etter at den var spretta opp...)
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap