Sissis våte drømmer (side 64)

Gunnar er virkelig en dedikert far, og har fortsatt ihvertfall 100 yngel! Regner med at de er borte når jeg kommer ned fra fjellet igjen, for lakrisene står klare for å snappe dem som beveger seg for langt.

Måtte i dag trist konstantere at jeg ikke fant en eneste yngel i breedingboxen, og bestemte meg for å koble den fra. Men hva fikk jeg se da jeg skulle fore minidanioene? Jo da, masse bittesmå sytråder. De hadde som jeg fryktet forsvunnet over i Barnehagen, for sikringa mi funka ikke. Må finne på noe lurere der. Men heldigvis er småstjernene heldigvis akkurat for små til å ha mini-perler på menyen! Telte 8 stjerner og ca 30 perler ;D

Min kjære har lovet å fôre mens jeg er borte, men jeg kunne ikke gjøre det for vanskelig for ham. Derfor får ikke ynglene noe mer spesielt enn finknust flakfôr. Krysser fingrene for at det forsatt er masse liv i Barnehagen når jeg kommer hjem...

Et nytt forsøk på å ta bilde av yngel i Godteskåla:
[External Image]
Så søte de er! Bittesmå mini-fisk
Så moro! Og det går ikke helt som planlagt de første gangene lærte jeg av Elisabeth på kubbmøtet, vi finner ut noe nytt hver gang. Også av å lese hverandres tråder!
Jeg synes alltid det er så fantastisk å se på små fiskebarn. Så små, og likevel så perfekte!

Når det gjelder snegla, har det faktisk gått noen lignende bilder på Saltvannsforum i det siste. Dessverre greier jeg ikke å finne igjen innleggene, ellers skulle jeg ha linket til dem.
Rettelse: jeg fant ett av bildene.

Og der fant jeg jammen det andre også.
Stilig! (Men fikk se bare det første). Både denne og min trenger hjelp av noen venner med skallvask
Det er den første som er stiligst. Jeg får prøve å linke på en annen måte. Her er hele tråden, og eremitten finner du i innlegg nr. 10.
Så artig med yngel både hist og her Jeg lager vel lite lyd fra meg her i tråden, men jeg leser den trofast, det er så mye kos med yngel, katt, flotte fisker og fantastisk innredning i alle karene. Nesten så jeg leier deg inn for å style kar hos meg, for jeg er bent fram håpløs på slikt.

Får du din Cardamine lyrata til å trives? Jeg sliter med mine, de vokser en tid, så går de bare i oppløsning, og jeg får så vidt reddet noen stilker, som vokser en tid på nytt før de svinner henn.


Samboeren min forer gladelig med liquifry, kanskje det er noe for din gubbe også? Litt mer næring enn flakfor er det, tror jeg ihvertfall.
Så koselig at du liker tråden min Siande. Jeg er trofast leser av din også, og henger følelsesmessig med på godt og vondt. Føler jo at jeg "kjenner" fiskene dine ;D

Cardaminen som har bodd i Godteskåla ei god stund er skikkelig pjusk, og vokser ikke i det hele tatt. Den som er nyinnsatt i Kjøkkenøya ser det foreløpig bra ut for, men jeg gleder meg ikke for tidlig...

Er hos foreldrene mine nå, og her er det også vakre katter (nære slektninger av Iben og Sara). Her kommer det noen bilder:
Først lille Miss, som har verden største poter...
[External Image]
Og her er mor og mormor...
[External Image]
Oi, missusen ligner på katten jeg er vokst opp med Og så fin pels, den må jo bare være myk og god.

Skikkelig myk og god! Er fullstendig foresket i den lille frøkna jeg ;D
Åh, så vakre! Skikkelige flørtefrøkner!
Skikkelige fine katter og så de herlige uttrykkene i øynene deres da
Virkelig nydelige katter
Vel tilbake i Trondheim, litt ekstra sliten etter å ha klippet bikkja til mamma i dag. Ikke helt bra, og hun var ikke spesielt samarbeidsvillig. Men med litt holdehjelp fra pappa ble da jobben gjordt...
[External Image]
Her hjemme kan jeg konstatere følgende;
-Karma har mista halsbåndet igjen, og er hoven under venstre øye.
-Gunnar har fortsatt drøssevis av småbarn.
-Det er en del perleyngel i Barnehagen også.
-Det er heftig flørt mellom de svarte coryene.
Plussmedlem
Får håpe du får noen egg da! Jeg drømte om Corydoras sp. black i natt, jeg. Var i en dyrebutikk og det var like før jeg kjøpte dem...

Det var en ordentlig søt hund, og den ble da fin etter klippen
Håper det kan bli noen egg etter de svarte coryene da, tenk så gøy med sånne i mini-størrelse
Søt hund
Skulle ønske jeg hadde klart å klippe vår hund også ,blir så mye finere etter en klipp,spesiellt rundt munn/nesepartiet. Men hun nekter plent å gå med på det ,eneste gangene vi får det til er når hun er i narkose og det er jo ikke så ønskelig

Krysser fingrene for at det blir noen egg på de sorte også
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap