Tante Astrid´s undervannsverden (side 65)

Stakkars Clotilde, syns jeg ser henne med streng på
Morsomt at de kampfiskene er så ulike. De to jeg har gående sammen nå i 96 literen min er skikkelig par. Ennå ikke sett dem jage hverandre, svømmer sammen rundt. Søte :-.D
Her er et ferskt bilde av den parva-mallen som var så rødflammete her tidligere. Nå ser den helt fin ut igjen. Ingen hurtig pusting eller noe

Når det gjelder forholdet mellom Leopold og Clotilde så driver jeg å lager til en liten billedserie som jeg skal prøve å få tid til å gjøre noe med en av dagene. Det vil illustrere forholdet deres ganske godt

[External Image]
høres ut som er interessant forhold :p
(nå vet jeg om folk som skal ha 1 hann + 3hunner i en 60 liter, men det forholdet vil jeg helst ikke tenke på..)
Sanne
høres ut som er interessant forhold :p (nå vet jeg om folk som skal ha 1 hann + 3hunner i en 60 liter, men det forholdet vil jeg helst ikke tenke på..)

Det blir antagelig et kortvarig forhold vil jeg tro :b

Discus 123
Nydelig den parva-mallen din =D

Takk! Synes de er ganske fine selv også Før var de veldig aktive og tok faktisk hånd om litt alger også, men nå ligger de bare under røttene og venter på at maten skal dale ned. Var veldig heldig som fikk knipset dette bildet da den var på vei fra den ene roten til den andre. Rakk faktisk ikke mer enn ett bilde før den var, svoosj, borte.
Nysgjerrigheten skikkelig vekket her ja Venter i stor spenning på kampfisk bilder Blir aldri lei av de fiskene, de er utrolig underholdende.
Hver eneste dag er det forestilling i asia-karet. Dessverre så er det lite variasjoner når det gjelder fremførelse, men det gjør ikke så mye for her er det masse farger, fart og forvirring. Tenkte jeg skulle dele showet med flere så her kommer en liten bildeserie. Hovedrolleinnehaverne er henholdsvis Leopold kampfisk og hans fru Clotilde.

Teksten som hører til hvert bilde står plassert under.

[External Image]
Det er full fart i asia om dagen. Leopold er på farten opp og ned ...

[External Image]
... frem ...

[External Image]
... og tilbake, uten stans og helt oppslukt i sin søken. Hva er det han leter etter egentlig?

[External Image]
Plutselig er det stopp i fartingen. Som en påfugl så spres haleviften opp og som et fargesprakende reklameskilt lyser det opp:
"Se på meg!"

[External Image]
"Nei, jeg tok visst feil, her er det jo ingen. Hmmm, kanskje det er noen her inne da?"
Hva skal alt dette styret bety egentlig?

[External Image]
Her er svaret, men hun ligger gjemt nede ved bunnen så han har ikke sett henne. Dette er altså grunnen til all ståhei og styr, og ingenting å si på det. Clotilde er nemlig en vakker dame og verdt all den oppmerksomhet som Leopold vil gi henne, men dama er ikke lett å finne når hun ikke vil bli funnet så Leopold må nok gi seg for denne gangen.

[External Image]
Eller, nei, vent litt!
"Hei, hva skjer her nå! Å, nei nå har han visst sett meg! Rekker jeg å stikke tro?"

[External Image]
"For sent! Håper han ikke skal bølle så mye i dag. Det er bare sååå slitsomt."
"Hei, Clotilde! Stopp! Ikke stikk når jeg snakker til deg da!"


[External Image]
"Har du sett hvor fin halen min er eller? Se hvordan fargene blir når jeg rister litt på den? Fin ikke sant! Fine farger, fin hale. Er jeg ikke fin eller? Si jeg er fin da? Si det! Si det!"
"Jadajada. Halen din er fin i dag også. Gjeeesp."


[External Image]
"Se nå da når jeg sprer den skikkelig ut! Er den fin nå da? Jeg kan svømme litt nærmere så du får sett skikkelig nøye på den."
"Jada, den er fin, men kanskje du kan svømme litt til siden her slik at jeg får sett ordentlig på den? Der ja, nå har jeg sett den så nå STIKKER jeg!"


[External Image]
"Hei, hvor ble det av deg? Ikke forsvinn igjen nå da! Jeg kan vise deg enda mere hvis du vil. Kom tilbake da, Clotilde! Jeg er ikke ferdig!"

[External Image]
"Jeg skjønner ikke hvorfor hun stikker fra meg bestandig. Er ikke halen min fin nok eller? Hun orker jo aldri å vente så lenge at jeg får tatt mot til meg og spørre om hun vil være med opp og se på boblesamlinga mi engang. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil jeg altså. Tror jeg bare gir opp hele greia."

[External Image]
"Gudskjelov at jeg kom meg unna! Leopold er altså så drøy når han begynner med det haleskrytet sitt. Hadde han bare hatt noen bobler å vise frem eller noe, men neida, han turer bare frem med de fargene og finnene sine. Jeg har da jammen farger og finner jeg også. Tror jeg ligger litt her nede under plantene og slapper av litt. Han leter aldri etter meg her heldigvis."

[External Image]
Heldigvis tar det ikke lang tid før Leopold glemmer å deppe og setter i gang igjen
"Hva var det jeg skulle nå igjen? Hmmm, vise fram halen min var det! Finne Clotilde og vise frem halen! Hei, er du her inne Clotilde?"
Hehe, kjekt med fisker med personlighet!
For en fantastisk bildeserie Clotilde er virkelig god på det med å "gjøre seg kostbar". Hunnen i 96 literen min er nok mer lett på tråden Som moderne hunnfisk går hun heller ikke av veien for å sjekke selv
Utrolig kul bildeserie! Og en fantastisk fin hanne. Damen er jo vakker den også. Disse to sto i stil
Utrolig bra serie, Astrid!
Takker så mye

Det finnes en annen versjon av sannheten også. Det hender nemlig en sjelden gang at hun gir etter for flørten og følger ham opp for å se på reiret, men enn så lenge har hun ikke latt seg imponere. Det er nemlig ikke mange boblene der så hun stikker fort av igjen, til Leopolds store fortvilelse

Hvem behøver egentlig tv, med et slikt drama i akvariet flere ganger daglig. Faktisk så var det nå et lignende show som i bildeserien mens jeg satt her og skrev akkurat dette
Det er jo bare så søtt Stakkars Leopold, så fortvilet når hans utkårede ikke lar seg imponere.

Han må jo bare fortsette og trene på boblene sine, så kanskje han får damens gunst en vakker dag

Og nei - hvem trenger vel TV når en har akvarier! (Og hvem har tid til å se på TV?! Nå må jeg bytte vann :p)
Ja, de er veldig søte, men det passer meg egentlig fint at det ikke blir noe yngel og styr. Greit at de koser seg og får lov til å bruke instinktene sine, men har ikke planlagt noe kampfiskoppdrett her, nei. Med stjernedanioer i akvariet så regner jeg med at ting ordner seg uansett :b
Ja, tror neppe det blir mange avkom med stjernedanioene og sultne foreldre etterhvert også

Skjønner deg egentlig godt når jeg ser hvor mye tid jeg bruker på mine små nå om dagen. Tror jeg skal ha en pause snart!
Det er jo veldig givende å drive med oppdrett og den delen har jeg ingen problemer med. Det er salgsbiten jeg ikke liker. Drev med oppdrett på rasekatter i ti år og det gikk greit en stund. Hadde gode kontrakter og fant gode nye eiere. Dessverre så varte det ikke, og jeg hadde etterhvert noen skikkelig leie opplevelser med kattunger jeg hadde solgt. Jeg skal ikke gå i detaljer, men etter det så syntes jeg ikke avl og oppdrett var så morsomt lengre og mistet interessen. Blir nok altfor følelsesmessig involvert til at jeg kan drive med sånt selv om det å drette akvariefisk ikke helt kan sammenlignes med katter. Greit når jeg kan beholde yngelen selv da. Har jo fått yngel på stjernene
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap