Revestrekenes akvarieverden (side 65)

Nice.. De bildene du tar!!!..( Blir litt kvalm kjenner jeg) .
Plussmedlem
Rita Revestrek
Nå krysser jeg fingrene for at eggene er befruktet. Det er fortsatt stor aktivitet i condiscipulus-karet så kanskje det blir flere egg :)


Krysser alt jeg har for det! Dette her må være gøy? Ikke mange som har klart denne arten!

Ikke det at det forundrer meg at dere har fått egg på de, altså...
Anders Kaste
Krysser alt jeg har for det! Dette her må være gøy? :-) Ikke mange som har klart denne arten!


Kjempegøy Den er drettet i Tyskland vet jeg, også er det Monas oppdrett i 2010 som våre stammer fra.
Corydoras sp cw032
[External Image]
CW032 er også i full aktivitet om dagen, de klistrer sine små egg ett og ett spredd rundt i hele karet. Litt enklere å samle eggene fra condiscipulus, der var det jo bare å knipe av et blad så var jobben gjort

[External Image]
Er det tiden for Corydoras lek ?
Andre gang i mitt kar med similis, denne gangen fikk jeg se hele akten i går kveld. Hvem trenger tv ?
Rita Revestrek
Kjempegøy :) Den er drettet i Tyskland vet jeg, også er det Monas oppdrett i 2010 som våre stammer fra.

Snakker du om Condiscipulus nå!??
De dere kjøpte av meg er jo viltfangede, og jeg har ikke hatt oppdrett på dem. De lekte en gang, men jeg fant aldri noen egg, så det ble ikke noe oppdrett.
Joda Mona, se innlegg 754 i din egen tråd
De vi har kommer (via Joanna og Pål i Østfold) fra deg, og det er F1.
Plussmedlem
Og les litt HER, Mona... nedover i den akvarieprofilen står det noe om det.

Jeg beklager, men jeg må innrømme at jeg fikk en god latter her nå... nektet for at du hadde oppdrett på dem! Hvordan kunne du glemme det?
Rita Revestrek
Joda Mona, se innlegg [URLBLOCK1] i din egen tråd :) De vi har kommer (via Joanna og Pål i Østfold) fra deg, og det er F1.


Åh f.... at det går an. *panneklask*

Jeg får skylde på at jeg har en ekstra lei migreneperiode nå. Tre dagers-anfall og den slags. Hjernen fungerer på halv maskin.

Tullehøna MonaO - jeg husket ikke det før jeg så bildene
For noen flotte egg du har fått bilder av!
Nesten så jeg må spørre hvilket kamera og linse du bruker?
Misunnelig....

Takk for gode råd, da sjanser jeg på at rekene tåler medisineringen og starter i dag med kuren. Har nemmelig en blå kjempeviftereke i det karet, og den er faktisk nesten umulig og finne da den er ekspert på og gjemme seg vekk på de utroligste plasser.
Takker Lisa-S, kameraet er et Canon EOS 600D og favorittlinsen til fiskefotos heter Canon Macro EF 100mm f/2.8 USM. Vi hadde tidligere et EOS 400D men det holdt ikke mål for fotografering uten blitz og så måtte jeg ha et nytt kamera før Brasilturen, hadde egentlig tenkt til å kjøpe 7D men endte opp med 600D som er et billigere alternativ

Lykke til med medisineringen, hvordan viftereken tåler det vet jeg ikke, vi har jo bare Neocaridina-arter i hus, men forhåpentligvis går det bra
Ja satser på at viftereken vil tåle det.

Skjønner jo at jeg må få meg en ny linse til kameraet mitt, har et Nikon D5100 som er helt nytt, men den standard linsen er ikke mye å skryte av nei. :/
I dag har condiscipuluseggene begynt å klekke, fire dager etter lek.
Plussmedlem
Så utrolig morsomt! Gratulerer så mye med bittesmå yngel. Du får fortsette å oppdatere oss med bilder!

Gleder meg veldig til å følge utviklingen til yngelen.
Må bare si: jeg legger ikke mange sporene igjen i tråden din, men den er nok min favoritttråd. Har ikke dilla på coryer i det hele tatt men det er vanvittig interessant å lese tråden din likevel. Og bildene du tar -fantastisk!
Utrolig fine ord, Lisbeth, og eg er helt enig! Det er en trend i tiden, synes eg, at folk ikke kan "skryte" av andre, mens de selv higer etter oppmerksomhet.

Til og med eg med mitt filter titter jevnlig innom denne tråden Og eg følger også Lisbeths tråd.
Donald
Utrolig fine ord, Lisbeth, og eg er helt enig! :-) Det er en trend i tiden, synes eg, at folk ikke kan "skryte" av andre, mens de selv higer etter oppmerksomhet. Til og med eg med mitt filter titter jevnlig innom denne tråden ;-) Og eg følger også Lisbeths tråd.


)
Herlige bilder av nydelige bartefisk! Grattis med yngel
Mange takk for fine ord Lisbeth og Donald, jeg syns jo ikke jeg skriver så mye fornuftig her så det er godt dere liker tråden Selv er jeg heller ikke så flink til å legge igjen spor i andres tråder.

Klekkingen har gått så som så forresten... det er noen få gossei i en breedingbox på kjøkkenet og bare fem av condiscipuluseggene klekket, sistnevnte ble flyttet til en b-box med sandbunn i går så jeg er spent på om de lever i dag. Condiscipuluseggene la jeg i en boks innvendig i ett kar med 25-26 grader, foreldrene lekte i 24 grader så det er mulig det ble for varmt for eggene? Jeg får krysse fingrene for at de voksne leker igjen en annen gang.
[External Image]
Jeg må bare legge inn et par bilder av en Crenicichla regani hann (bildene er knipset med blitz denne gangen), jeg har fått skikkelig sansen for disse elegante og fargerike fiskene, og så minner de meg om Brasilturen Tror jeg skal prøve å plukke ut et par og flytte de til hissigproppene (les Leporacanthicus triactis) i 375l. Sistnevnte art er foreløpig så unge at det går nogenlunde rolig for seg i karet, men de vokser godt og så får tiden vise om det blir full krig dem imellom

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap