Sissis våte drømmer (side 65)

næmmen for en søt hund, hihi! hvordan ser kjøkkenøya ut nå for tiden?
Ja, jeg har veeeeldig lyst på cory-yngel! Ser flørting i alle corygrupper, men egg? Nei da...

Hvor pleier de svarte å klistre egg egentlig? På glasset, på planter, eller kanskje under eikeløvet?
Næmmen hva for en rar liten hund er det der?? Ligna litt på bikkja jeg hadde!
Er ikke så rart det Lisbeth; det er en skamklippet yorshire terrier på 8 mnd
Kjøkkenøya ja Grapejuice, den er brun. Røttene har farget skikkelig av, så vannet er gulbrunt. Og på torsdag hadde jeg oppi masse filtergrums fra Ungdomsklubben (filteret der var nesten tett igjen), så nå ligger det grums over hele bunnen. Burde jeg ta bort dette før jeg har oppi fisk tro? Regner med at det er masse gode bakterier der...
[External Image]
I Rio`n har najasen tatt fullstendig overhånd. Det startet med en bitteliten stilk som var med i en fiskepose fra Revestrekene. Er jo helt umulig å håndtere, men ganske dekorativ.
[External Image]
Perleynglene i Godteskåla har en veldig usikker framtid, for de blir jaktet intenst på av både lakriser og små channoideser. Både fasinerende og litt trist på en gang. Har gjordt et nytt forsøk på å ta bilde av channoidesyngel...
[External Image]
Den kjøkkenøya blir kjempefin! ...er kjempefin Skulle ønske jeg fikk til noe slikt...
Sissimor
Er ikke så rart det [B]Lisbeth[/B]; det er en skamklippet yorshire terrier på 8 mnd ;)


Aha

Kjøkkenøya er skikkelig fin. Har du ikke fått noe av filterguffa til å dra seg inn i pumpa da. Da holder vel det? Evt kan du vente til coryene begynner å barte i slammet, da virvler det jo opp og fyker sikkert inn i pumpa. Tror absolutt ikke det er farlig nei, ser bare ikke så pent ut
Hvis du titter på filmer fra elvene fiskene våre kommer i er det ikke noe problem med slam. Men for ordenssansen derimot... Kjempeflott kar Sissimor!
jemini den er skikkelig stilig den kjøkkenøya! hva slags plante er den najasen? er det Najas guadalupensis eller den sør amerikansk vasspest ellernoslikt? Den førstnevnte lignet utrolig på den jeg har i aquaboxen min, og der gror den over på et par dager, men i 110literen så dør den tvert, den blir bare en tom stilk.

Slammet i sanda er nok verre for ordenssansen enn for coryer ja, og sandsneglene lager pene stier i det

Det er Najas guadalupensis ja Grapejuice. Fikk faktisk tak i en del for å ha i Godteskåla tidligere, men den er helt borte. Denne i Rio`n derimot, den tar av...
Hurra for snill samboer!
Tro det eller ei, men dette innlegget blir skrevet på min splitter nye Macbook Pro! Min kjære syns jeg trenger ei ordentlig maskin når jeg ligger aleine i sofaen hele dagen ;D
Gratulerer så mye med en macbook pro. Jeg har en selv. går på tredje året nå. Og er så utrolig fornøyd med den. Den er omtrent som dagen jeg kjøpte den. Aldri vært noe som helst tull med maskina. Og har enda en batterikapasitet på 4 t uten lader.

Once u go mac u never go back.
Det har du rett i Sjura! Vi har hatt stasjonær Mac i "alle" år, nå en iMac, og det er helt suverent. Og så har jeg lånt min kjæres Macbook når anledningen har bydd seg, for jeg klarer ikke sitte på kontorstol mer enn max 15 min om gangen. Må si det er utrolig stas å ha sin egen ;D
Grattis med Mac Har ei kusine som sverger til Mac i forbindelse med interiør-design og hu går aldri tilbake til PC
Jeg drømmer om en imac. Men klarer ikke å rettferdiggjøre beløpet når macbooken holder til alt jeg gjør. Høres ut som om det er velfortjent med en egen macbook til mor i huset også. Her har jeg konvertert søs som macbruker, og nå følger fatter etter. Før syns de det var jålerier. Men når man faktisk har de i mange år, og evt bytter ut hvis det går noe i stykker så er ikke prisen så gal allikavel.
Kan det stemme at Myriophyllum mattogrossense blomstrer? Dette ser da virkelig ut som små, røde blomster?
[External Image]
Noen bilder i basen ser også slik ut.
Sissimor
Tro det eller ei, men dette innlegget blir skrevet på min splitter nye Macbook Pro! Min kjære syns jeg trenger ei ordentlig maskin når jeg ligger aleine i sofaen hele dagen ;D


Hva ER egentlig forskjellen på en pc og en mac? Kan man som pc-bruker bare begynne og bruke en mac direkte, uten masse "kurs"? Skjønner man utifra det man kan fra pc-bruk, hvordan en mac brukes?
Det sies at 99% av alle progam-virus lages for pc, og at det derfor nesten aldri er noen fare for sånt når man har mac. Det syns jeg er et stort pluss og har gjort meg litt nysgjerrig på mac'en...

Liten fare for virus på Mac, og så "fryser" den ikke ofte slik pc'er har en tendens til. Og er du glad i redigering av bilder, video og musikk, så er Mac super.

Jeg har brukt begge deler i mange år, og har ikke noe problem med å hoppe fra det ene til det andre. Er mye mer lure løsninger på Mac syns jeg, og de er lette å lære. Har observert at windows har blitt mer og mer likt Mac-systemet med årene, så forskjellene er ikke så store.
Når jeg skulle skifte ut min gamle bærbare var jeg så i tvil om hva jeg skulle velge, men valgte til slutt en MacBook Pro og jeg har hatt den et halvt års tid nå. Personlig så er min mening at den i motsetning til pc er stabil, kræsjer ikke, ikke et evindelig mas om sikkerhetsoppdateringer etc. Antivirusprogramvare er ikke tema i det hele tatt Kommer aldri til å kjøpe en pc til i mitt liv om jeg kan unngå det
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap