Liv's vannverden (side 67)

Liv H
Klatrefisk eller killi hadde vært toppers.

Mener du en Ctenopoma-art når du sier klatrefisk?
Ja Mer presist Microctenopoma
Jeg tror M. ansorgei er mulig å få fatt på innimellom, men har ikke sett den i det siste. C. acutirostre har jeg sett her i byen. Hver gang jeg har sett ungfisk til salgs i butikkene har jeg husket på at den blir 15cm og at jeg trenger et større kar for denslags.

Si ifra hvis du ser noen afrikanske Anabantidaer i butikkene, Ctenopomaer og Microtctenopopma etc.
Disse to jeg har mest lyst på:

Microctenopoma ansorgii, orange klatrefisk
Microctenopoma congicum, Kongo buskfisk

Mener å ha sett kongo buskfisk i butikk et par ganger i alle fall. Skal ta en rundt og få sjekekt ut om de er på listene.

Skal si fra om det dukker opp noe spennende

Nå står L144 og de to ancistrusene mine i poser og venter på ny eier. De gikk raskt å selge. Maller er utrolig populært
Det kommer vell ann på hvem som selger oxo.
Ja, det gjør kanskje det Har jeg aldri tenkt på egentlig. Men er vel kanskje noen selgere man skygger unna. Veldig hyggelig kjøper også, godt å vite at fiskene blir tatt vare på
Liv H
Disse to jeg har mest lyst på: Microctenopoma ansorgii, orange klatrefisk Microctenopoma congicum, Kongo buskfisk

Har du akseptert at disse er rovfisk og er villig til å oppfylle deres naturlige behov?
Jeg har tenkt litt rundt hvilke arter man kunne holdt som karkamerater.
Det må være arter som i voksen størrelse ikke passer på rovfiskens meny og de bør yngle bra.
Av det jeg har lest om de mindre artene som disse så spiser de hovedsakelig insekter.
Liv H
Av det jeg har lest om de mindre artene som disse så spiser de hovedsakelig insekter.

Det kan godt være, jeg har ikke lest veldig mye om dene arten, men har sett folk omtale den som predator og holder den sammen med bla. guppy. I og for seg fint å slippe å måtte holde matfisk.
Må lese litt mer om dem før jeg ev. tar dem i hus. Vil gjerne ha killi og dermed også yngel i det karet - så kanskje ikke den beste fisken sånn sett.

Yngel kan du sikkert ha, men har mistanker om at denslags vil defineres som mat og at du i hvertfall slipper maset med å selge unna yngel.
Nettopp den vurderingen jeg må ta Hvordan går det med lyskassa?
Hei Liv!

Det blir Oslotur i morra

Kommer med toget på spor 5 ca halv ni (om det er i rute).
Det hjelper i hvertfall ikke bare å si "Bli lys!". Jeg har satt inn ny ballast da den gamle var litt knust, men det er noe mer som er feil. Så det var smart av deg å ikke nøle med å kjøpe ny.
Supert da møter jeg deg Hva var mobilnr. ditt igjen? Mitt er 97050205
Humunukuapuaa
Det hjelper i hvertfall ikke bare å si "Bli lys!". Jeg har satt inn ny ballast da den gamle var litt knust, men det er noe mer som er feil. Så det var smart av deg å ikke nøle med å kjøpe ny.


Ante meg ut fra lyden at det ikke stod helt bra til ja
Har du sjekket ut fiskelista til Dahls? Guri, mye fint her altså! De har den fisken jeg skal ha en gjeng av og et par typer sjokoladegurami jeg kunne tenkt meg. Åhhh, hvorfor har jeg bare et karantenekar???

Jeg vet ikke hvor tilgjengelig jeg kommer til å være på nett fra fredags ettermiddag, så kanskje lurt å avtale noe innen da?

De har åpent 9-18 på lørdager (det var jo lang åpningstid på en lørdag). Jeg skal ha middagsgjester kl. 18 på lørdag så bør være hjemme seinest kl 16-17...

Men hvis vi drar i 11-12 tiden feks? Da har vi vel tid nok der ute? Hva tror du?
Lisbeth
Har du sjekket ut [URLBLOCK1] til Dahls? Guri, mye fint her altså!

Mye fint, men ring og sjekk om de har det. Fiskelister blir fort utdatert.

Endret: Og det går fort mye tid der. Så dra tidlig.
Humunukuapuaa
[QUOTE=Lisbeth]Har du sjekket ut [URLBLOCK1] til Dahls? Guri, mye fint her altså!

Mye fint, men ring og sjekk om de har det. Fiskelister blir fort utdatert.

Endret: Og det går fort mye tid der. Så dra tidlig.

Vi skal vel egentlig bare besøke denne butikken vi har hørt så mye om. Hyggelig lørdagstur til Moss! Får vi tak i noen fisk er det bare en fin bonus
11-12 høres veldig behagelig ut Da får jeg sove litt lenge også Det går et tog 11.48 (lokaltog) fra Oslo S. Skal vi ta det? Må ta meg en alvorlig titt på den lista jeg og
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap