Leifs verden, del 2 (side 67)

Nei telle oppgaven er nok lagt på hylla her B.A.
Det er en GREI stim kan en iallefall si ;- =)

Har fått kjøpt loitt frossen for i dag. Utvalget var tynt i dag, men ble 12 med røde mygglarver og en med artemia. Ellers skulle jeg Moina og sorte mygglarver, men det var tomt i skapet der
Ja da så. Da tenker jeg ikke mer på det og prøve og telle over mer.

Satt i sted og prøvde og ta en liten film av juvelyngelen men det var forjeves.For jeg får ikke lagt den inn på pc`en.

Det blir vel til at jeg tar en dårlig film med mobilen til slutt.
Siste dagen og året 2011 ebber ut. En gledelig oppdagelse i kveld. Kjøpte jo et leikspar og en trio med Apistogramma baenchi her for få dager siden og satte dem i hvert sitt kar. Dagen etter satte jeg alle i samme kar. I dag kunne jeg se en "pytt" sand utenfor den ene hula i karet... Jeg klarte ikke dy meg, og åpnet for en aldri så liten titt. EGG. Lykkelig som bare det, men aner ikke om det er hua i leiksparet eller om det er den litt yngre (10 mnd) trioen som har fått sitt første kull. Gøy er det iallefall, selv om det ikke var veldig mange egg. Disse 5 går i en 100L og vil håpe at evnt yngler får leve opp
Godt nytt år
Ønsker alle dere som trofast følger tråden min en hyggelig kveld og et riktig godt nytt år.

Året som svinner henn har gitt happy times, masse flott oppdrett, noen bekymringer, oppturer og nedturer. Akkurat som snittet av dere alle. Noe fisk har kommet til og noe fisk har blitt solgt og gitt bort, til glede for både meg selv og nye eiere.

Har forhåpninger og tanker, samt mål for 2012. Et håp om 15-20 oppdrett, der av nær 10 oppdrett på apistogramma. Tanker svirrer fortsatt på å flytte akvarierommet fra kjellern til uthuset, rommet ved siden av garasjen. Den nye døra er nær på plass der allerede. Litt justeringer må til. Rommet der er dessuten isolert så slipper det.

Det er også et lite vindu samt en elektrisk vifte i rommet, men må legge opp til fast strøm, slik jeg gjore det i kjelleren. Nytt gulv må også evnt til. Enten støpe, eller legge nytt gulv med 2x4 som grunnpilarer.

Fordeler og ulemper opp mot hverandre finnes, men ingen ting som ikke kan ordnes. Gjør alt selv, bortsett fra rørlegger arbeidet.

Det vil også kunne bygges reol med 3 kar i høyden, mot 2 i kjellern pga høyden

Ha som sagt en hyggelig kveld og et godt nytt år

[External Image]
Godt nyttår leif og lykke til med det nye
Godt nytt år til deg også.
Godt nytt år til deg også! Så spennende med dine tanker om nytt akvarie rom :0)
Kommentarer til bildene

Når vi ikke samles på "tanken" i Hof eller på mac ern eller på "stripa" i Hof, samles vi hos han LOFFA :- =)
Det nye året har for min del startet med en tanke i hode;"skal aldri drikke igjen". Det ble hardt utpå natta, og resultatet endte med at jeg har ligget rett ut i dag og syntes forferdelig synn på meg selv. Formen er vel helt grei først nå sent i kveld.

Fiskene har iallefall fått mat og tok noen bilder med det samme. Apistogramma baenchiene er ganske så skye enda, så vanskelig å få tatt bilder av dem.

Det siste kullet med Apistogramma cf borellii har begynt å titte på verden og fikk se noen av dem på toppen av hula deres i kveld, gøy.

Ellers er Tilapia ynglene spredd i hele karet og ser ikke ut lenger som di trenger foreldrenes beskyttelse. Ynglene som var ca 4-5 uker som jeg fikk med og som jeg har i et kar nede er mye fremme og kan vel snart håndmates. Di er litt usikre enda

1. Sistnevnte yngler
2. Pappaen deres
3. Apistogramma cf borellii
Noen flere bilder

1. Apistogramma nijsseni han
2. Apistogramma baenchi hua som har egg
3. Apistogramma cacatuoides. Kanskje på tide å få solgt noen par av disse snart?
Fylle-loffa:-)
Haha!
Ja, det var inte svårt att se att du var ordentligt full inatt! Din text var hyfsat dyslektisk, så man såg att det var någon som snubblade över tangentbordet. Men frågan är vad du skulle göra på akvaforum mitt i fyllan? Forum och sms är no go på fyllan.
Sov gott!
Apistojohan
Haha! Ja, det var inte svårt att se att du var ordentligt full inatt! Din text var hyfsat dyslektisk, så man såg att det var någon som snubblade över tangentbordet. Men frågan är vad du skulle göra på akvaforum mitt i fyllan? Forum och sms är no go på fyllan. :-) Sov gott!

Det er vel bare å beklage Apistojohan, og bøyer meg i støvet. Dysleksi var vel et resultat av tykke og skjelvende fingre i natt, og burde vel holdt meg strengt tatt unna. En blir vel til tider litt overivrig. Er vel noen og en hver som fikk seg en god latter etter mine innlegg her og der tenker jeg....
Jag fick mig iallafall ett gott skratt när jag läste ditt inlägg in "någons" personliga tråd.
Du inledde åtminstone 2012 på topp - och tappade sedan formen ett litet tag.
Ha det!
"någon" fikk seg også en god latter, du er ikke førstemann som gjør denne. Nordiska ciklidselskapet har en egen tråd for "fredags og lørdags diskusjoner" men det hender det kommer mildest talt overrraskende innlegg på andre tråder sene nattetimer også som blir moderert.

Det går også tråd om ølsmaking der inne som jeg finner utdannende, ikke minst lærer en noe om forskjeller i pris og utvalg.
ohr
"någon" fikk seg også en god latter, du er ikke førstemann som gjør denne. Nordiska ciklidselskapet har en egen tråd for [URLBLOCK1] men det hender det kommer mildest talt overrraskende innlegg på andre tråder sene nattetimer også som blir moderert. Det går også tråd om [URLBLOCK2] der inne som jeg finner utdannende, ikke minst lærer en noe om forskjeller i pris og utvalg.

Hehe, ja da er det iallefall godt for noe da, noen fikk seg en latter. Bare en rask tur innom med enda en nyttårs gladnyhet. I Apistogramma nijsseni karet har det kommet egg, og hua er gul som en sommer og di sorte feltene så skarpe at en bare kan smelte av synet. Stor sannsynlighet at dette er den flotteste apisto hua jeg noen gang har sett. Hadde desverre ikke med kamera ned når jeg foret nå, men skal prøve senere i kveld.
Oppdrettkampanjen er i gang.....
Ble en tur i kjeller for å se om jeg fikk tatt noen A. nijsseni bilder. Et par greie ble det jo sammen med et par andre

1. Apistogramma nijsseni hue med nylagte egg
2. Apistogramma cf borellii hue
3. Apistogramma barlowi lokasjon rio Ampiyacu
Enig med deg i at Nijsseni hunner (og panduro hunner) må være noe av det fineste som finnes innen Apistogramma...! Nydelige, rett og slett.
mona o
Enig med deg i at Nijsseni hunner (og panduro hunner) må være noe av det fineste som finnes innen Apistogramma...! :) Nydelige, rett og slett.

Ja er sant det Mona. Ser ut som baenschi hua har spist eggene sine denne gangen om di ikke allerede har klekket og ligger i hula. Mulig jeg ikke så eggene med en gang og at di allerede er klekket, men dette ser jeg om noen dager. Dette er også mine nijsseniers første kull med egg, så store forhåpninger prøver og dempes noe.

Egentlig er nijssenihua enda flottere enn hva bilde gir uttrykk for. Dere som selv har denne typen vet det. Sterbaiene skiftet eier i kveld, da jeg trengte karet til... apistoer.

Enten bir det leiksparet eller trioen med A. baenschi som skal i det karet.

A. Nijsseni gruppen min består av 1 han og 3 huer

Apistogramma baenschi eggene er borte, så jeg satte inn hannen til henne igjen etter å ha sjekket om det var egg eller yngel i hula. Så nå er leiksparet sammen i et kar og den yngre trioen i et annet.

Apistogramma Nijsseni hua har jeg satt i et eget kar med hula med egg, der hvor sterbaiene var.

Kunne se 20-30 Apistogramma cf borelli yngel i yngelkaret i dag og smilet mitt ble bredt som bare det. Et herlig syn. Samtidig har det kommet nye egg i hovedkaret i dag hos borelliiene. Så hannen i hula sammen med hua når jeg startet å fore. Når jeg var ferdig med å fore i alle karene, gikk jeg tilbake for å titte i borellii karet. Hannen var da ute og egg var å finne, helt nylagte.

Det er en spennende tid nå og det popper opp egg og yngel flere steder. Acara hua har også ute "eggleggern" sin, så det kommer vel også nye egg der innen kort tid.

For oppdrettene jeg har nå må jeg tilbake i tråden for å finne datoer. Først etter 6-8 uker kan en registrere disse.

Oppdrettskampanjen er noe jeg kommer til å satse på i år

1. Apistogramma barlowi
2. Apistogramma cf borellii egg
3. Apistogramma cf borellii yngel i hjørne. Nede på bunn en større borellii yngel fra tidligere kull
Hyggelig melding fra AF i dag. Bilde nr 1 i innlegg nr 1336, var det vel er nå lagt til i basen. Sendte et av hannen samtidig som jeg synes var fint, men ble ikke godkjent. Nijsseniene er jo virkelig flotte
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap