Lettere øvet nybegynner :) (side 68)

Nå er rota fjernet, bakgrunnen av korkbark er så fin at noe foran bare ødelegger, dessuten er ikke flyte-rot det jeg liker best.

Selvfølgelig gikk jeg tom for den svarte teipen før jeg var ferdig med det andre karret, men det gjør da ingenting. Karret får stå som det står til jeg har litt penger på konto og kan handle inn det jeg trenger.

Jeg må jo ha sånne temperatur målere, aner jo ikke hva tempen er i karret som er oppe nå.

Fiskene til mamma har hvitprikk, mest sannsynlig pga kulde.
Be mamma kjøpe medisin imorgen, regner det i skogen, drypper det på elgen.

Jeg trenger også å fornye testsettet mitt, ting stemmer lissom ikke lenger. Nå vet jeg ikke hvor lenge slike tester skal fungere, men etter 4 år er det vel neppe til å stole på lenger.

Lyset til det andre karret trenger å oppgraderes, støpselet er feks ikke vernet for vann og da umulig å bruke her oppe.
Jeg får det ikke inn i kontakten.

Jeg lurer også på hvordan planter trives med sparepærer, dette er jo en gammel lystopp med sånne avlange pærer i, så sparerpærer blir naturlig å erstatte dem med.

Hvis det bare er lux som skal til for plantene, så må det da finnes andre alternativer enn dyrebutikker for kjøp av lysrør osv?
Men lys, det har jeg ikke satt meg så inn i, vokser plantene er jeg glad, dør de bytter jeg dem bare ut.

Planter på ageendaen er windeløv, det er og blir yndlingsplanta mi, på neste plass ligger mose, deretter lave gresslignende planter, så alt mulig annet.
Jeg vil ha planter som gror, som jeg synes ser pene ut og som har en nytteverdi.

Måtte bare glemme å dele bilder, mobilt nettverkstilkobling går rimelig sakte til tider. Fikk da lagt ut de 3 i forrige innlegg i alle fall.

Jonas og Tante boka er ferdigskrevet, nå er det kun litt finpuss, kanskje noe mer innhold, så må vi ha bilder, en barnebok uten bilder blir kjedelig.
Jonas blir akvarist, trenger bare en avslutning, men det slutter lissom aldri når man har et akvarie, det kan jo skje så mye.
Flere Jonas bøker ligger i bakhodet, men nå er det jobbsøking som burde stå først.

Dessuten snu døgnet tilbake etter flere sene kvelder, skriving er gøy.
Kjenner jeg er veldig spent på de barnebøkene dine ;D
He he takk, spent jeg å, om det blir enda et uavsluttet prosjekt eller om jeg kanskje får gitt dem ut.

Det er nok av bøker om forskjellige dyrearter, men ikke om fisk og akvarier.
Det er sikkert noen som synes det er noe vranglære, men alle har forskjellige synspunkter uannsett.
Jonas og Tante er vel mere en dyp bok om et barns oppfatninger.

Jonas bor langt ute på landet med foreldrene sine i et stort hus, foreldrene til Jonas jobber en del, så Jonas tilbringer mesteparten av tiden sammen med sine besteforeldre og mest sin tante.

Kanskje ikke så spennende, men det er mye bakenfor som man får inntrykk av når man leser. Kanskje egentlig ikke en barnebok.

Tanta til Jonas sliter nemlig psykisk og Jonas oppfatter ganske mye som han ikke helt forstår.
Det blir en reise i sinnet til en oppvakt ung gutt.

Jeg vet ikke engang om det er et prosjekt jeg tør å realisere. :P

Kanskje jeg skal sende manuskriptet til deg for vurdering
He he neida, tror ikke jeg tørr det ennå, men laste ned på minnepenn og lagre der, det skal jeg, så skal jeg ta den frem når jeg har tid og pusse på den.

Var jo innom krizoo idag for å kjøpe medisiner, ble med en pose med hvite mygglarver også. Før jeg åpner posen så jeg at det var noen mugne klaser oppi der, så larvene ble helt forsiktig oppi hov og muggklaser kastet.
Det tok litt tid før fiskene forsto hva dette var for noe, men da skal jeg si de fikk fart på seg.
Mine to bereiste bettaer viste med engang at dette, det er mat.

Men når jeg er på krizoo, så må jeg gå over akvariene og i det ene hjørnet innerst i lokale, der bor det masse små godbiter. En gjeng habrosus ga meg tårer i øynene, vil ha vil ha. Men penger er det dårlig med, egentlig glad for det, akkvariet mitt er ikke gjengrodd nok for fisk ennå.

Må skaffe meg noen av de plantene jeg hadde før, egentlig stueplanter, men trives med røttene i vann.
De jeg hadde i 80litern på kjøkkenet, små grønne blader med hvit rand.
Skulle gjerne vist hva de heter.
Vil også ha bregner, elsker grønn grønne planter, blomster er fint og flott, men da er det lissom blomsten som gjør at man har planta og det synes jeg er feil, så da velger jeg heller de som bare er grønne uten blomst.

Filterløsninga jeg har i karret nå er altfor kraftig, dette er et lite karr også har jeg et mellomstort bøttefilter. Nei handle hang on filter..
Men mamma minte meg på at jeg fremdeles skylder pappa 6000 for biletten hjem, dessuten skylder jeg henne 1000 nå også, dyrt å være hos legen. :P

Dessuten maser hun om strømregninga osv..
Jeg skulle ønske jeg kunne flytte ut, men uten bil blir det vanskelig å bo billig litt utenfor allfarvei. Dessuten har jeg ikke penger til å flytte ut, får 5110 av nav ser jeg og det er før skatt...
Får vel kvitte meg med 3000 nå, 2000 til pappa og de 1000 til mamma.
Det er dyrt å være hjemme igjen. ;P

Møte hos nav torsdag 26, får ta opp bokutgivelse da kanskje?
Må føre jobbsøke blogg, det er jo greit.
Kanskje ikke sitte her, men føre opp søknadene jeg har sent istedet.

Var jo hos legen og fikk resept på no bredpektret antibiotika, vanlige bivirkninger, magesmerter, kvalme og diare, og jada, jeg har hele pakka.
30 piller og tar 4 om dagen, da er det bare 5 dager igjen til jeg kan "friskmeldes".
Første natta var det opp klokken 4, egentlig går nettene best, da sover jeg jo, men dagen, da er det ca 2 timer som brukes på å ligge krøllet sammen i fosterstilling, ellers er det bare å føle seg matt og uggen. :P

Akvariet står og går, det gror sakte oppi der. Jeg har jo et ferdig innkjørt filter stående og gå, det er jo bare å putte fisker i.
Det begynner å bli rimelig kjedelig å se på et tomt akvarie nå.
Men jeg vil jo ha reker da egentlig, ikke fisk, også vil jeg ha biereker.

Men først må jeg ha termostat, står het stille hva det heter, sånn man måler temperaturen med? Er det termostat? Skikkelig usikker her nå ja..
Tror medisinen suser med hodet mitt også..... ;D

Bajas holder meg med selskap, og som unger flest kan han bli litt leken når han bare er inne og det er kjedelig.
Kan med andre ord si at han passer navnet sitt godt, med tanke på at han faktisk er en... ja er det 5 år han har blitt nå da..
Samme det, han er en katt i sin beste alder og det merkes....

Mobiler, strikker, svampbiter, alt er hans leketøy. At han ikke skal tråkke oppå pc'n, det er litt vanskelig å få inn. Jeg trøkker jo rundt her, hvorfor ikke han...?
Men så er han rolig igjen, ligger i hjørnet på sofaen og maler helt for seg selv.
Branne må du forstå, med tykk og mjuk pels.
Ja livet er fint når man har selskap av en slik kjekkas.
Også såååå kosegutt å da.

Det snør og det er ingen ute, jeg skulle gjerne tatt på dressen og lekt corydoras i snøen jeg. Men får holde meg i ro, kanskje jeg prøver meg ute litt senere, hvis magen bare gir seg med den krøllinga snart.....

Nei, når været er som nå får enn vel holder seg igang med akvariene. Mammas fisk går på kur, slått av lyset og holder det mørkt for dem. Da slapper fiskene mere av og medisinen kan virke mer effektivt.
Jeg håper GH er på over 4, men jeg burde nok ha sjekket det.
Tror nok det er det jeg skal gjøre idag, sjekke om evnt GH dråpene fremdeles har effekt.

Jo jeg lurer litt på hvordan jeg skal finne adressen til en jeg bare har navnet på, som holder til i korea, som jeg ikke har noen mulighet til å kontakte utenom brev?
Er det sånt posten kan hjelpe meg med, eller blir det for mye, også for dem?
Hmm GH var bare å kaste, der ble vannet bare brunt, tydelig at den ikke virker etter 4 år. KH fungerte fint, der skiftet vannet som det skulle etter bare 4 dråper.
Men PH ble jeg usikker på, den på 6 - 7,6 viste noe som lignet mer enn 7,6, mens den som måler 3 - 10, den viste PH mellom 7 og 7,5. Så her er det noe som ikke helt klaffer.
Med grunnlag i KH og PH har jeg ifølge skjema CO2 på 3-4, det er lite. Det kan jo forklare plantenes dårlige vekst.
Heldigvis har jeg noen eldgamle CO2 tabeletter og ingen fisk, så her kan jeg se om jeg får fart i plantene.
Men det får jeg kanskje begynne med imorgen, nå er det jo snart mørketid for akvariet, eller mokkatid som Plumbo sier.. ;D
Dreit i hele mørketiden og slang oppi en tabelett, eller 3 ble det, de satt så godt sammen. Er jo jern i disse tabelettene også, jern liker jeg og det gjør plantene å.
Så nå blir det kanskje litt bedre vekst fremover.
Kan jo bare hive oppi en tabelett eller fler hver morgen.
Etter to dager med tabeletter var vannet melkehvit, regner med at det var de dere greiene som lager melkehvitt/grått vann når de blir for mange. De som jeg ikke klarer stave navnet på akkurat nå.

Bare to dager igjen på heftig antibiotika, kjenner at ting virkelig ikke stemmer for tiden. Utslettet er selvfølgelig borte, men det var jo allerede på vei bort når jeg var hos legen... Typisk. :P

Men når det kommer til giv og krefter, så står det dårlig til, kan være supersprek, men så plutselig sitter jeg bare der uten krefter og med en mage som holder på å drepe meg... *Brumle rumle*
Jeg vet jo bare at det er luft som sirkulerer rundt i tarmene, men uff så vondt det kan gjøre til tider.. :/

Jeg gleder meg til fredag, da er det kurfri dag
Regner med at jeg vil komme tilbake til krefter over helga, når ting stabiliserer seg igjen og maten jeg spiser ikke forsvinner ingensteder lissom...

Igår åt og åt og åt jeg, da var jeg i fiiiin form, idag ble alt bare feil. Måtte opp altfor tidlig etter en svært dårlig natts søvn, skulle sitte på med mamma og hun skulle avgårde tidlig..
Stresse stresse, ta med 4 brødskiver til frokost, fikk først spist de etter en god stund senere. Da skrek magen.
Så var det antibiotika, tar jeg den etter maten, går det mye bedre senere på dagen med magekramper og kvalme.
Vann måtte jeg lepje i meg fra vasken på en do...

Så bar det til nav, sitte der og leite etter jobber, dessuten bruke pc'n til mer privat.
Fant sjokkert ut at det var trukket 50% i skatt, ringte til ligningskontoret. Siden jeg ikke har noe registrert inntekt i 2010, så..... Ja.
Dermed må jeg lage ny utregning, det skjønner jeg ikke bæret av, så må på en eller annen måte komme meg til kontoret deres i Sandefjord og håpe de kan hjelpe meg der.
Men da trenger jeg vel en masse papirer, så det blir sikkert mye frem og tilbake til det kontoret og hjemme før ting er i orden..
Forhåpentligvis er jeg heldig og de kan hjelpe meg med engang uten noen form for papirer. *krysse fingrene*

Da jeg endelig kom hjem, etter å ha ventet på mamma med en mage som skrek etter mat, var jeg dødsliten. Trøkte i meg et svært kakestykke som min søster bakte her om dagen.
Tenk at jeg kan synes sjokoladekake kan bli kjedelig... Men denne er rimelig kjedelig altså, nesten ikke smak i den..

Men så måtte jeg gå og legge meg, hodepine og vondt i magen.
Våknet nå og føler meg bedre, fremdeles "sliten" kall det giddalaus, hadde vel fått det til hadde jeg presset meg, men likevel, har ikke krefter.
Drømte om fiskeboller i hvit saus med pillede reker og annet i sausen.

Jeg er skikkelig kjøtthungrig, brødmat metter ikke lenge i en kropp som min, den trenger mer proteiner..
Jeg skulle gjerne spist middag som frokost, gjort det flere ganger før. Varmet med restene til frokost.
Poteter med saus og kjøtt, det ingenting som slår en skikkelig frokost når man skal få gjort ting. Skikkelig påfyll for batteriene. ;D

Jo tilbake til akvariet, siden jeg var så tidlig på idag, så glemte jeg å slå på lyset, infusorier... haha jeg klarte stave det likevel...
Vel når jeg slo på nå istad var vannet nesten klart, egentlig burde jeg vel hatt lyset av resten av dagen, for jeg synes det ser ut som vannet gråner igjen..
Men selv om det er i et akvarie, så burde det vel etterhvert komme små dyr som spiser infusoriene?
Sånn helt av seg selv lissom.

Hvis skrivinga mi er vanskelig å forstå eller merkelig, så skylder jeg på medisinene, hodet sitter ikke riktig der det skal for tiden.. :P
Føler meg en anelse beruset, eller bare overtrøtt...

Jo siden jeg nå ble trukket 50% i skatt, så har jeg plutselig bare 2500 å rutte med denne mnd og mamma snille sa at da fikk jeg vel bare vente med å betale tilbake gjelda jeg har til dem. Spesielt det jeg skylder pappa, jeg hater å skylde penger, de ligger som en verkende tanke baki hodet...
For de pengene jeg får inn er ikke egentlig mine, de er pappa sine...

Jeg er vel litt lat med oppsøking på jobber jeg kan tenke meg, men med et utslett og nå med null krefter, så har jeg gladelig utsatt alle tanker på jobb.
Jeg satser på nytt neste uke

Men nå har jeg penger og kan endelig kjøpe noe til akvariet, habrosusene på krizoo roper navnet mitt, men jeg vet at de kan bli litt store for 30l. Men bunnen er lang og gir masse plass sånn sett.
De hadde jo noen andre nydelige småtasser som har stått der siden jeg var hjemme i mai og glante. De begynte å bli tynne og de SÅ på meg. O.o
Hvordan skal jeg motstå tynne små streker, dessuten hva med de 3 som svømte i midten, som jeg ikke aner hva er. Grå og "kjedelige", men likevel de er jo SMÅ.

Nei jeg må nok sette opp den andre 30l i en fart også, nå kan jeg jo oppdatere litt i testsettet mitt. Hvis det ikke blir for dyrt da? PH og GH i det minste.
Så var det jo sånne temperaturmålere med sugekopp. Mat må de ha og så blir det jo prisen på fiskene. Hmmmm

Ooooh den store rota jeg bare har brukt til pynt får jo plass oppi karret..
Greit så stikker den 10 cm på oversida av akvarie, men hallo, jeg skal jo ha hengende lys likevel. Med den trenger jeg heller ikke mye planter..
Har jo den svarte bakgrunnen bak og siden rota går fra bunne og opp, så er den fin for coryer og barte oppå.
Så selvom den stjeler mye plass i karret, så blir det på en måte mer areal for coryene og benytte seg av.
*gruble*
Skal jeg da likesågodt ta ut den svarte bakgrunnen??

Det er nå en skulle hatt kamera, har webcamera innebygd i pc'n.... Hmmm...

Jo filter må jeg jo ha... Tur til dahls iløpet av denne helga kanskje, sikkert noen som føler for å være med. Noen med bil jeg kan sitte på med.
Hmm eller kanskje Sanne har noe til overs, hun skal jo mest sannsynlig flytte utenlands iløpet av året, så hun har jo en del hun skal kvitte seg med......
*Tenke og gruble*

Hei Anne!

Liker å lese innleggene dine. Må jo nesten dra litt på smilebåndene av enkelte kommentarer da

Hpåer du blir bedre og kommer deg til hektene igjen snart

Så til sak(er) :

Har finni den lille hang-on saken din, men mangler noen deler til den. Skal få reparert den også etterhvert her. Du har også et utvendig filter liggende her som du kan få igjen. Ellers så har jeg et litt større Boyu hang-on filter du kan få. Mangler kun litt blåmatte inni.

Har et 64 liters rammeakvarium du kan få av meg. Må bare bli kvitt noen av seilfinne mollyene oppi der først. Lampe har jeg til det også. Fant et par trerøtter til her som du kan få. en mellomstor og en liten rot av mangrovetre.

Tur til Dahls Dyrerike er planlagt. Du kan komme til Horten på Lørdag, så blir du med over fjorden en tur. Snakka med TWD igår og han hadde noe jeg hadde lyst på der, samt at det er alltid trivelig å komme over fjorden på besøk i butikken hans da

Kan mekke sammen noe middag til deg om du vil også

Mvh Jan Rune

Yes da er hang on i orden, svamp har jeg mengder av selv. Sort til og med.

Snakket med Sanne på FB, hun har noen boraraser som jeg kan få. Så da ordner det seg, eller så er det jo mye sikleverdig på Dahls som vanlig, regner jeg med. ;D

Sikkert noe i den størrelsen jeg foretrekker også.

Nå står det store spørsmålet om jeg skal flytte tv'n (som jeg alikevel ikke bruker, men kan være kjekk å ha hvis det er flere som vil se film) og ha akvariet der. Men da blir det ved vinduet. Eller skal jeg fortsette å ha det på det lille bordet det står på nå?

Jeg har tenkt på forskjellige lysordninger, for her tror jeg det blir flyteplanter og dempet belysning. Sort plastbakgrunn med stoor rot forran.

Mamma sine fisk har fremdeles prikker.
- De var jo aldri syke før du begynte å rote oppi der.......
Nehei, vel da er det rart at de fleste har finneråte og sopp fra før...
Men hvitprikk fikk de nok fordi temperaturen var for lav og sikkert er ennå.
Men koste på seg ny varmekolbe, det trenger hun jo ikke. Vi har jo ett allerede.
En nødløsning jeg stappet oppi som erstatning, men som er for lite for hennes karr.

Har slått av lyset og medisinert i 6 dager, men idag slo jeg lyset på og fremdeles er det prikker på enkelte svake individer.
Det er neontetraene og kardinaltetra som er mest utsatt, sikkert fordi disse er masseprodusert slik som guppy og molly.

Hvis ikke prikkene forsvinner vil jeg gå til innkjøp av nellikolje og knerte hele den gruppa. Det er så mye feil på dem.
De andre fiskene har det fint, med unntak av en enslig oppblåst kileflekkrasbora. Og to av sae'ne er slitte på ryggen, men det slo meg at dette kan være hanner som har kjempet om den ene hunnens gunst. Trigget av mine vannbytter og gode foring den siste tiden. Men sikker er jeg absolutt ikke... De klødde seg mistenkelig mye før behandlingen begynte..

Iallefal vil mamma ha flere av disse gullbarbene sine, der er det nemlig to og på kroppsfasongen, buken, kan det se ut som det er en av hvert kjønn.
Så disse har jeg lyst til å få til oppdrett på.
Samme gjelder de 6 coryene, er vel sterbai som er den mest vanlige?? (iallefal den vanligste sorten hun har)

Dessuten lurer jeg på å måtte flytte, mamma og meg flyr i tottene på hverandre. For jeg får ikke gjort det jeg trenger fordi hun legger planer og hun blander seg i mine planer, idag kunne hun fint bedt meg handle for henne og dermed kunne jeg brukt bilen, mens hun var hjemme og drev på med sitt.
Men neida, hun måtte kjøre og dermed maaaaaase på meg i etterkant.
Når vi så endelig kom hjem, da var det huff og sukk fordi hun ikke hadde fått gjort det hun hadde planlagt idag........

Jeg søker og søker på jobber, mens jeg venter på den riktige.
Imorgen er det jobbsøkermesse. Der skal jeg med min søster og hennes mann. De er nemlig begge arbeidsløse etter at hans bedrift gikk konkurs og hun var ferdig med sin utdannelse...
To unger har de jo klart å få til iløpet av de 4- 5 årene de har vært sammen. Første var vel et uhell og andre skulle de nok ha ventet med, sier min søster nå i ettertid..

Ja jeg skal vente leeeeeeeenge før jeg får barn, om jeg ikke får, så har jeg nok av unger å bruke tiden min på likevell..
Det er lissom ikke jordens undergang å ikke få barn, det blir bare fremstilt sånn.

Jeg synes det er altfor mange som absolutt ikke skulle hatt barn, som har. Rett og slett fordi det er "på mote", er man gift, så skal man lissom ha barn med på lasset....

Jeg er altfor egoistisk til å skulle ha barn og jeg innrømmer det mer enn gjerne.
Med unntak av yngel og forskjellige dyreunger, de er jo bare herlige...

Den ene katten til mor har adoptert meg, nå sover han her hos meg og holder meg med selskap hele tiden.
Kjære Bajasen.

Også liker han å rote, ligge oppå papirene mine så de spres til alle vinder, dytte på penner og slikt til de faller ned. Tygge på pynten jeg har på bordet og dytte til den...
Ja han er jo så skjønn. ;D
Kanskje bilder er på sin plass
Må unnskylde kvaliteten, webcamera på pc'n som er brukt, og pc'n balanserte på hånda mi...

Først er det akvariet med krystallklart vann, så er det akvarie nr to som ikke er helt ferdig, så er det Bajasen som lever opp til navnet sitt og re-dekorer på bordet.
Det var en veldig fin bakgrunn du hadde i det karet!
Katter er noen herlige skapninger, de har alltid rampestreker på lur
Takk mekket den helt selv, som det er bilder av tidligere i tråden.
For tregt nett til å skulle finne det frem, tar jo nesten 5 min å laste ned en side. :P

Superfornøyd med den bakgrunnen, den er bare silikonertfast. Det blir lissom feil å sette noe forran den i det hele tatt.
Før jeg flyttet så jeg knapt bakgrunnen fordi karret var så gjenngrodd med planter, men nå kan jeg endelig se hvor utrolig vakker den egentlig er.

Men den har jo blitt til en slags fiskefelle nå da, stått og tørket ut og dannet sprekker, som gjør at fisk nå har masse evnt "feller". Det er litt trist, men jeg satser på at det går bra. Hvis ikke får jeg tømme og fylle sprekkene på ett eller annet vis.

Tror jeg må sette det andre karret og så høyt at det blir fin innsikt når jeg sitter i sofaen..

Imorgen skal jeg til tønsberg og svømme, lørdag blir det horten og så moss. Søndag blir hvile dag og mandag begynner jeg på Fønix, ikke jobb, men et sted som kan hjelpe meg litt med oppsett av CV og utforming av søknad osv.
Mens jeg kan lete etter flere jobber, evnt utdanning jeg kanskje burde satse på...

Ikke lett å finne ut hva man skal gjøre i min alder, jeg har ikke så mye jeg brenner for sånn sett.
Men utrolig lyst til å jobbe i utlandet, Dinsey world i florida trenger norsk personel i den "norske" delen av parken.
Blir å jobbe som servitør ett år... Hvorfor ikke, men likevel , burde jeg satse litt mer fremtidig kanskje... :P

Jeg vet hvordan jeg vil at fremtiden skal utarte seg, det er bare at det hjelper ikke mye når det kun fungerer i dagdrømmer og ikke i praksis..
Det er ingen som kommer til å GI meg noe, bare fordi jeg har planer, det må ligge noe mer konkret bak og råd til å kjøpe mitt eget sted får jeg ikke med mindre jeg har jobb, eller kan kjøpe i sverige..
Er jobber i sverige da, men om man blir ansatt da, eller at det er i nærheten av der man finner hus, er jo også en ting....

Nei vaskedame offshore er det jeg kan tenke meg nå, da kan jeg invistere i sverige..
Eller jobbe for Jotun og sjekke værforhold og slikt i andre land..

Det ekke lett å finne sin vei..
Nei hva var det jeg sa, sønndag hviledag, tror jeg forsnakket meg der.
Regner jo med at det kan bli sent i horten, så søndag blir jo akvariedag delux.

Da skal jeg få opp det siste karret, også skal jeg skrubbe rota som er oppi.
Den rota er nemlig av en bløt type som kommer til å leke seg med vannverdiene mine, bløtt bløtt vann.
Bare av å stå med endene nedi litt vann har den sugd vann halvveis opp på stammen.
Det betyr vel at den synker lett og sånt liker vi.

Så får jeg plutselig hang on filter som skal settes igang, det betyr å melke filteret som allerede er igang for gørr. *Glede meg*

Windeløs står på handlelisten over MÅ HA planter, den kan jeg be vokse i sprekkene på korkbakgrunnen og lage fine skyggeplasser for fiskene som skal oppi der.

Ikke helt sikker på hvilke fisk da, har boraras hvis jeg vil, de 3 på krizoo (som jeg ikke engang vet om alle 3 er samme fiskene), de andre småfiskene på krizoo som har lokket siden jeg så de i mai ifjor, pygmeus (de lokker kanskje ikke like mye) og reker, helst bie.
Det finnes sikkert mere lekkert på markedet også, men det er det jeg tenker meg NÅ.
Så får vi se hva som blir med hjem fra dahls, det er sikkert noen små godbiter der som jeg ikke kan gå fra..
Men der skal jeg lissom bare ha litt plantegjødning og slike ting...

Å som jeg gleder meg til denne helga.

Hellu vennen

Du kjenner da meg såpass godt nå at når vi først drar på tur så drar vi på tur liksom

Planen var først og fremst å dra innom Dahls Dyrerike, men det er jo alltids noe annet intressangt å se på borti østfold og sånn rundt Svinesund kanskje

Har forresten en liten surprice for deg når du kommer på lørdag. Humøret stiger et par hakk. Det kan jeg nesten garantere

Gjorde du virkelig den bagrunnen helt av deg selv liksom? Fikk ikke noe hjelp av en venn med den monteringen vel?

God natt

Mvh Jan Rune
Hjelp med montering...?
Fikk noen gode råd om å IKKE bruke silikon....
Men mener da at jeg silikonerte det sammen selv og la tunge bøker oppå, men det kan være jeg husker feil altså.
Æres den som æres bør vettu.

Suprice høres veldig fint ut ja
Ja vi får jo se hva vi får tid til, kan jo ta litt tid hos Dahls vet jeg, iallefal når de har utvidet og jeg ikke har vært der på 3 år. O.o

Bare fornøyd med å komme meg over sundet jeg

Nei å nei se her, da har jammen Dahls 25% på alle boyu varer til medlemmer av AK, veldig synd når jeg skal ditt imorgen ;D
Trenger varmekolber iallefal og kanskje jeg burde ha noen hang on i bakhånd.
Hellu vennen!

Du skal få lov til å utnytte mine medlemsskap i MAK og LAK så mye du vil

Kanskje du får 50%

Skal vi prøve å dra over sånn i 12 tida?

Mvh JRR
Det kan vi godt vettu.
Kanskje jeg sover over i Tønsberg ikveld, da trenger jeg jo ikke stresse så mye med buss og sånn imorgen tidlig.

Vært i svømmehallen nå og trimma, fy så deilig det er å være fisk for en times tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap