Liv's vannverden (side 68)

Liv H
11-12 høres veldig behagelig ut :-) Da får jeg sove litt lenge også :-D Det går et tog 11.48 (lokaltog) fra Oslo S. Skal vi ta det? Må ta meg en alvorlig titt på den lista jeg og :-)


Ja, det toget kan vi ta Ja for det må da holde med et par timer i en liten dyrebutikk vel?
Det må holde

Huff, skjønner etter å ha lest lista at jeg trenger dobbelt så mange akvarier. Masse kule bettaer og noen spennende afrikanske ciklider jeg har lyst på.
Liv H
Det må holde :-) Huff, skjønner etter å ha lest lista at jeg trenger dobbelt så mange akvarier. Masse kule bettaer og noen spennende afrikanske ciklider jeg har lyst på.


Ja ikke sant! Får håpe de er utsolgt på mye så man ikke trenger å være så deppa for all fisken man må la bli igjen i butikken
I morges var jeg og bytta to Cory Black med Elin H. Jeg hadde 5 hanner og hun 4 hunner, så vi bytta to stk. Ganske så sikker på at de nye er hunner, de er kortere og litt rundere. Blir spennende å følge med fremover om det blir lekstendenser
Hei Liv

Jeg vet ikke hva du synes, men... nå har jeg studert mine to sammen med de to jeg fikk av deg i dag, og jeg begynner å bli rimelig sikker på at dine er hanner og mine er hunner. Akkurat som du sa er dinne lange og slanke. Mine ser mye rundere ut siden av dine. Selv om jeg ikke syntes at mine var så runde (brede) sett ovenifra, så er de jevnt rundere hele vegen når jeg ser de fra siden i hvert fall.

Krysser fingrene for at vi nå har begge kjønn
Ja, jeg syns også at dine var litt kortere og mer kompakte liksom, så det må være hunner fra deg og hanner fra meg. Blir veldig spennende å se. Synd de er litt sky, ikke så lett å få fulgt med på dem skikkelig hos meg i alle fall.

Krysser fingrene her og
Mine er også ganske så sky, men de har kommet seg i det siste. De kommer faktisk frem om jeg sitter der en stund, og stikker ikke av om jeg skulle finne på å hoste så jeg rører litt på meg. Håper liksom at det skal komme seg sånn litt etter hvert

Har fóret med mygglarver i kveld og studert, og jeg kan da skille hvem som ankom i dag og hvem som har vært her før, så jeg har håp.

Forresten, dine nye er sikkert sultne.. jeg matet ikke i går med tanke på å minimere forurensning under transporten i dag
Ja, de har kommet seg litt her også. Kommer jeg brått på dem så stikker de - men sitter jeg og titter en stund så kommer de frem (i alle fall hvis det er mat )

Da skal jeg fore litt ekstra godt med røde myggis der i kveld
Influensaen har tatt meg Har såvidt krefter til å sørge for foring til katt og fisk. Hadde helt glemt hvor utrolig dårlig man føler seg med 39 i feber. Blir nok ikke noe vannbytte i dag, det får vente et par dager så håper jeg å ha fått litt krefter tilbake.
Heisann,litt god bedrings-tanker fra møre!Ille når influensaen griper fatt!
Ser at du bør prøve å sende bilder av rasboraene dine til fiskebasen igjen.Las den tråden der det ble stillt spørsmål om krava på bildekvaliteten i fiskebasen,og ser nå at moderator ber om at bilder av rasboraen,blir sendt inn på nytt til ny vurdering.Etter og ha sett bilene av fisken,skal jeg kjøpe slike, bare de får dem på zoo`en i Ulsteinvik.Vi har dessverre ikke samme tilgangen som dere
Lykke til med bilda og god bedring!

mvh
Hvordan gikk mossturen da??
Vært der en gang selv, fikk litt sjokk da jeg trodde butikken ville være mye større. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en stim med disse fiskene (se bilde) for de var skikkelig fine.
De så ut som sølvfargede kobbertetra og stimet helt fantastisk.
Liv H
Influensaen har tatt meg :-( Har såvidt krefter til å sørge for foring til katt og fisk. Hadde helt glemt hvor utrolig dårlig man føler seg med 39 i feber. Blir nok ikke noe vannbytte i dag, det får vente et par dager så håper jeg å ha fått litt krefter tilbake.


Er rimelg redusert her nå jeg også. Snørr og gørr Er i tillegg sliten etter å ha vært god vertinne i går. Tar på å diske opp for 10 stk

Bruker også ta vannbytte på søndager, men fikk det heldigvis unnagjort på fredag

God bedring til deg!
Ewi
Heisann,litt god bedrings-tanker fra møre!Ille når influensaen griper fatt! Ser at du bør prøve å sende bilder av rasboraene dine til fiskebasen igjen.Las den tråden der det ble stillt spørsmål om krava på bildekvaliteten i fiskebasen,og ser nå at moderator ber om at bilder av rasboraen,blir sendt inn på nytt til ny vurdering.Etter og ha sett bilene av fisken,skal jeg kjøpe slike, bare de får dem på zoo`en i Ulsteinvik.Vi har dessverre ikke samme tilgangen som dere :( Lykke til med bilda og god bedring! mvh


Takk, er litt bedre nå, men det er vel bare paraceten som snakker Da skal jeg sende inn bilder på nytt. Denne nydelige lille fisken fortjener all markedsføring den kan få. Håper du får tak i den.
Galemor
Hvordan gikk mossturen da?? Vært der en gang selv, fikk litt sjokk da jeg trodde butikken ville være mye større. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en stim med disse fiskene (se bilde) for de var skikkelig fine. De så ut som sølvfargede kobbertetra og stimet helt fantastisk.


Å, de var helt nydelige. Har de samme adhd tendelser som kobbertetraen eller er de mer rolige?

Det ble dessverre ikke noen Moss tur, jeg fikk influensa og måtte backe ut så nå håper vi på tur neste lørdag isteden. Har hørt at den er ganske liten, men den har en imponerende fiskeliste. Mye spennende der. Gleder meg skikkelig.
Lisbeth
Er rimelg redusert her nå jeg også. Snørr og gørr :( Er i tillegg sliten etter å ha vært god vertinne i går. Tar på å diske opp for 10 stk ;) Bruker også ta vannbytte på søndager, men fikk det heldigvis unnagjort på fredag :) God bedring til deg!


Sprekt å holde selskap med begynnende influensa eller virus. Tar på kreftene det. Kjenner at jeg er litt bedre i dag, så satser på vannbytte i morgen. Tatt en grundig titt i alle karene og de overlever nok fint en dag over tiden
Kom tilfeldigvis over sterbai-klubben som tydeligvis hadde hemmelig årsmøte i dag. Aner vi tendens til opprør? De har foreløpig ikke kommet opp med noen krav, men antar mer røde mygglarver og tubifex står høyt på lista.
Det aner jeg ikke, aldri opplevd adhd tedenser på de kobbertetraene jeg hadde før, så vet ikke hva du snakker om
Men de er virkelig nydelige, skal jeg dit igjen nå snart og de fremdeles har kommer jeg nok til å bytte ut amaneatetraene, de er jo bare 4 igjen og har mest sannsynlig uhelbredelig dropsy. Ikke blir de store heller, tror ikke de ble særlig mye større enn det de var, 3-4cm kanskje.

Men et stikkord for kobbertetra er stort nok karr, de jeg hadde gikk i 200l nemlig. Ei jeg kjenner hadde noen i en 54l og de var ikke helt gode vistnok.

Det var nok samme tabben jeg gjorde, for lite kar og for få av dem. Var 54 liter her også. Det står faktisk 60 liter i basen her, men det burde nok forandres. De fleste bommerter er nok akvaristens feil og ikke fiskens
Ja det er sikkert å vist.
Skikkelig kraftløs her. Spist febernedsettende jevnt og trutt, men først i dag at feberen har gått under 38, så er vel ikke så rart jeg er sliten.

Har tatt meg skikkelig i nakken og klart å skifte vann i de 3 minste akvariene. De andre får vente til senere i uka eller helga. De overlever jo når jeg er på to ukers ferie også, så det får bare gå. Ser bra ut i alle kar heldigvis.

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap