Liv's vannverden (side 69)

Alltid kjipt å være syk, så du får ha god bedring. Her er det første dagen av den tiden i mnd, så sitter med konstant uggen sultfølelse, hvorfor må kvinner bli utsatt for dette??
Karrene klarer seg nok kjempebra, som oftest har de bare godt av litt venting, det trigger jo gjerne til litt lek osv når man da endelig får frisket opp
Takk for det

Stått noen ganger på kiosken her oppe med to sjokolader i ene hånda og en pakke ob i den andre ja - de gliser like godt hver gang Syns forøvrig alle skulle hatt krav på godis og ukeblad på blåresept den dagen i mnd.

Her er det salig blanding av influensa og bakteriell bihulebetennelse Ikke en miks jeg anbefaler.

Går nok fint med karene, fikk tatt 17, 28 og 28 liter - de som er mest sensitive - så nå er samvittigheten til å leve med.

Fisken lider nok mindre enn deg. GB
Ja de tre første dagene har jeg bare lyst til å sykemelde meg, vondt, klissete og alt det der i tillegg til å være konstant sulten. Vet om folk som ligger krøket i sammen de første dagene, så egentlig skal jeg ikke klage. Men det ville vært deilig å kunne vært hjemme og slappet av.

Du er flink som orker ta vannbytter med så høy feber, at du i det hele tatt orker å stå oppreist med bihulebetennelse er jo ganske skarpt da. :O
Håpe det gir seg fort nå som du vet hva det er.
Drama på krisesenteret
I forbindelse med grov mishandling av en ung kampfiskdame har jeg rigget til et yngelnett i 180 literen, hvor hun midlertidig skulle få opphold for å få mulighet til å komme seg fysisk og psykisk.

Men..... den mishandlede damen er av en annen oppfatning. 3 ganger har jeg satt henne i krisesenteret og like mange ganger har hun hoppet tilbake til sin mishandler av en hann.

Vet ikke om jeg skal være imponert over intelligensen og kampviljen hennes eller være bekymret over at hun til stadig vender tilbake til mishandleren. Uansett har hun i alle fall fått navnet Wilhelmine (fritt etter Free Willy)
Takk for hyggelige meldinger

Har fått antibiotika mot bihulebetennelsen og beordret i seng for kombinasjonen med influensa - sykemeldt hele uka, så det går vel fremover selv om det føles som det går ulidelig sakte.

Noen ganger er det mindre slitsomt å gjøre noe enn å leve med samvittigheten
Klovnkilli yngel
De to største av klovnkilli yngelen er nå allerede over 2 cm. Mye større enn de jeg har kjøpt noen gang har vært (i alle fall mye rundere) Måtte se tilbake i egen tråd for å se når jeg oppdaget dem, og det var 5. februar. Det vil si at de har vokst til nærmere 75 % av voksen størrelse på bare en måned.

Dvs. at teorien min om at de selges så små i butikken fordi de vokser sakte er helt feil. Mest hurtigvoksende yngel jeg har sett.

Da gjenstår det bare å undres over hvorfor i alle dager de selger disse fiskene så små og yngelige at mange ikke overlever en gang. Første runden jeg kjøpte så mista jeg samtlige. Denne ganger har jeg vært heldig og alle har klart seg heldigvis.
jo kortere tid de har fisken inne til foring, jo mer profitt? synd da menn, blir jo så mye svinn og stress for de fiskene som faktisk overlever...
Ja, det må være ganske kortsiktig profitt å tenke sånn. Vet ikke hva slags ordning butikkene har med leverandør jeg når fisk i butikken dør eller det kommer klage fra kunde som har kjøpt og mistet fisk.
Liv H
Da gjenstår det bare å undres over hvorfor i alle dager de selger disse fiskene så små og yngelige at mange ikke overlever en gang. Første runden jeg kjøpte så mista jeg samtlige. Denne ganger har jeg vært heldig og alle har klart seg heldigvis.

Det er også grunnlag for å spekulere i hvor gamle de er når de blir solgt? Jeg har lurt på om de kanskje bukker under pga alderdom.
Hvis de er VF så kan nok det være tilfellet, men er nok ikke så sannsynlig ellers. Ville være dårlig økonomi. Denne arten lever flere år også.
Tror de sender dem ut for tidlig jeg, antar de er sårbare når de ikke er utvokste ennå så de kan få seg en knekk. Ofte er de veldig tynne og underforet også - noe som sikkert ikke gjør ting bedre. Antar det hender det tar lengre tid fra de er pakket til de er fremme enn godt er. Noe er i alle fall alvorlig galt når en mister de fleste fiskene av en "stim" Første gangen jeg kjøpte så mista jeg en etter en, i løpet av et par uker var det ingen igjen. de var like små og tynne som denne gangen. Trolig har de fått seg en knekk på ett eller annet vis som de jeg har kjøpt denne gangen har unngått. Nitrittforgiftning, stress... sikkert mye i kombinasjon.
Liv H
Første gangen jeg kjøpte så mista jeg en etter en, i løpet av et par uker var det ingen igjen.

Høres ut som du beskriver dusinet jeg startet med. Nå har jeg to par i hvert sitt kar, sånn i tilfelle.

Kanskje dette er forklaringen på hvorfor de aldri dukker opp lenger nord. At Grossisten vet at det er stor sjanse for at de kneler på veien. Mye å spekulere i, men uansett trist for oss som kjøper fisker som "bare dauer".
Trist for oss og kjip og unødvendig lidelse for fisken! Bli klekket bare for å dø igjen etter en kort måned eller to.
Da er det ikke lenger en men to pleiepasienter i huset her. Med influensa måtte jeg ta taxi for å få henta og levert lille pus til vet. høyskolen for steriliering/kastrering. Nå raver lille rundt her dopa og fin iført noe som jeg ikke klare å assosiere med annet enn tvangstrøye. Vel... lille houdini som brukte en halvtimes tid på å komme seg ut av første transportbagen jeg kjøpte brukte ikke lenger tid på denne heller. Med nabo til hjelp fikk vi nå knytta den på igjen på et vis. Får håpe det holder denne gangen.
Huff da ,stakkers pus ,god bedring til dere begge.
Huff stakkars pus. Katter får jo helt dilla med en sånn drakt, men bedre enn en krage syns jeg. Bikkja mi har brukt sånn drakt etter operasjoner, men det er noe helt annet med hund i en sånn drakt.. De godtar mye mer og kan snakkes til hvis de prøver å ta den av.

Den ene katta til venninna mi nektet å ha på seg drakta. De måtte bare gi opp. Heldigvis var den ikke interessert i stingene så det gikk veldig bra. Veterinæren mente også at katter var enklere sånn enn bikkjer. Som oftest bikkjer som får oppheng på såret sitt og gnager opp stingene.

Lykke til med pus, heldigvis er alt over om et par uker

Hvordan er formen din da?
Det ser faktisk ut til å gå greit nå, hun har ikke brukt så mye mer energi på å prøve å få den av, så jeg håper det betyr at hun har akseptert den. Det sagt så er det jo et vanvittig morsomt syn å se henne bakfra når hun stiger avgårde, må skikkelig skjerpe meg for å ikke le høyt

Formen går heldigvis oppover her, men det tar tid kjennes det. Er nok en skikkelig tøff runde jeg har fått meg. Moss turen får nok bare vente, skal prøve en forsiktig tur til byn i morgen en liten time og se hvordan det går. Fortsatt usikker på om jeg er frisk nok til å gå på jobb mandag. Hoster veldig mye nå og ganske tett nedover bringa. Nesa er heldigvis bedre, men verket utover i ene øret i går kveld - håper inderlig det ikke drar seg til med øreverk og :-S
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap