- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tobias sitt fiske eventyr (side 7)
Tobias sitt fiske eventyr (side 7)
Postet 15.04.09 kl 20:46
Så morsomt! Ser ut som det er denne arten du har fått egg fra. Du kan lese litt om generell framgangsmåte når det gjelder klekking av egg på annuelle killi blant annet her og nederst på siden her finner du opplysninger spesielt for arten.
Brine shrimp er det samme som artemia og fairy shrimp er en lignende liten fôrreke som lever i ferskvann. Regner med du finner hvordan du skal klekke disse ved å søke litt på forumet.
Brine shrimp er det samme som artemia og fairy shrimp er en lignende liten fôrreke som lever i ferskvann. Regner med du finner hvordan du skal klekke disse ved å søke litt på forumet.
Postet 15.04.09 kl 21:34
Postet 16.04.09 kl 00:59
Killi
Takk for svar Leste litt på klekking av eggene på linken som du postet og det ser ut som jeg må vente til den 25 april før eggene er klare til klekking så nå er det bare til og glede seg har sett opp 30 literen på badet med temp 20 og oksygen pumpe. Er det mest idielt og klekke eggene i ett mindre kar som feks en isboks for og så flytte dem over til 30 literen senere?
Skal få en micro orm kultur av rose u og kanskje litt ekstra torv til og ha på oppi karet. Kan jeg fore med micro orm med en gang eggene er klekkt eller må jeg bruke noe annet di første dagene?
Har eller funnet en liten klase med eple sneile egg i kampfisk yngel karet, og jeg har oppdaget en haug med ny sluppede kirsebær reke yngel
Skal få en micro orm kultur av rose u og kanskje litt ekstra torv til og ha på oppi karet. Kan jeg fore med micro orm med en gang eggene er klekkt eller må jeg bruke noe annet di første dagene?
Har eller funnet en liten klase med eple sneile egg i kampfisk yngel karet, og jeg har oppdaget en haug med ny sluppede kirsebær reke yngel
Postet 16.04.09 kl 21:58
Eplesnegler
Hei da var eplesengele eggene klekt, så nå kryr det av små mini kopier ac foreldrene oppi med kampfiskene Har også fått kjempe mykje planter av rose u i dag Så nå er 52 literen fullpakket med javabregern og anubias
Skal på bergen akvarie auksjon på søndag og da skal jeg selge
-5 stykk pallet ciklider
-3 poser eikeløv
- kanskje en pumpe
Så skal jeg også kjøpe kykje på auksjonen
Skal på bergen akvarie auksjon på søndag og da skal jeg selge
-5 stykk pallet ciklider
-3 poser eikeløv
- kanskje en pumpe
Så skal jeg også kjøpe kykje på auksjonen
Postet 24.04.09 kl 22:48
Postet 25.04.09 kl 02:02
Postet 25.04.09 kl 12:33
Hei går var jeg på storauksjonen i bergen der fikk jeg med meg mykje rart Her er hva jeg kjøpte
- 2 styk stendker discus pigeongold
- ett stytkk uttvendig fluval filter til bare 250 kr
- ein l047
- ein klovne pleco l104
- styk blå tigerreker
- ein reke pakke
- 6 stykk corydoras similis
- ei stor rot
- 2 stykk killi
-crytocoryne
- javabregne
- riccia
Det var alt
Killi yngelene har også klekkt legger ved ett bilde av yngel karet
yngel karet
- 2 styk stendker discus pigeongold
- ett stytkk uttvendig fluval filter til bare 250 kr
- ein l047
- ein klovne pleco l104
- styk blå tigerreker
- ein reke pakke
- 6 stykk corydoras similis
- ei stor rot
- 2 stykk killi
-crytocoryne
- javabregne
- riccia
Det var alt
Killi yngelene har også klekkt legger ved ett bilde av yngel karet
yngel karet
Postet 27.04.09 kl 17:54
Endret: 27.04.09 kl 17:56
Postet 27.04.09 kl 21:12
Endret: 27.04.09 kl 21:16
Hei
Her er ett bilde av min nydelige rødturkis discus hunn
Postet 30.04.09 kl 21:31
Endret: 30.04.09 kl 21:33
Postet 12.05.09 kl 20:54
I går var jeg og nemo 321 på klubb møte i bergen akvarie klubb. Det var veldig kjekkt og snakke med andre akvarister Det var også ett lite flott foredrag om levendefødere som også var veldig gøy Fekk med meg heim frå klubb auksjonen 2 varme kolbar og noken catapablader Fekk også 2 hanner til huene mine, av Ingun Johnsen her på forume, det blei eg veldig glad fro Deter ikkje bare brade ting som skjer i karen mine, idag fant eg ei intørka tigerreke på baderomms disken. Veit ikkje kordan den hadde komt seg ut, men dumt var det ;( Fekk også selt ein av dei største kampfisk yngelen min på klubb auksjonen, Mamma begynner og gå lei alle isboksane som fyller badet, og maser om att eg må selgje dei Skal også snart bytte ein av mine mindre ancistrus huer, mot ein kjempe diger hann
Postet 28.05.09 kl 18:38
Postet 10.06.09 kl 11:51
Postet 14.06.09 kl 15:02
Postet 27.08.09 kl 14:15
Stor auksjon
Hei da var en kjempe flott auksjon avsluttet
Jeg kom hjem med :
40 stk ekte levendefødere
70 stk asiatisk jegersnegler
10 stk eplesnegler, gule og brune
4 stk halvnebb levendefødere
1 stk gul crown tail kampfisk hann
1 stk lyse blå kampfisk hunn
Jeg kom hjem med :
40 stk ekte levendefødere
70 stk asiatisk jegersnegler
10 stk eplesnegler, gule og brune
4 stk halvnebb levendefødere
1 stk gul crown tail kampfisk hann
1 stk lyse blå kampfisk hunn
Postet 30.08.09 kl 21:36
Postet 31.08.09 kl 16:37
I går byttet jeg vann og omublerte i alle kar, og flyttet fisk litt rundtd om kring.
- 100L : Her går det 40 ekte levendeføder, eit ancistrus par og cirka 20 eplesnegler.
- 70L : Her går det ei gruppe på 6 stykk corydoras simiils og ein kampfisk hunn.
- 58L : Her går det 4 halvnebber og 70 jegersnegler
- 300L : Her går det 3 discus, 18 corydoras aenus albino, 8 styk corydoras sterbai, 1 styk l243, 1 stykk l204 og ein diger ancistrus .
- 100L : Her går det 40 ekte levendeføder, eit ancistrus par og cirka 20 eplesnegler.
- 70L : Her går det ei gruppe på 6 stykk corydoras simiils og ein kampfisk hunn.
- 58L : Her går det 4 halvnebber og 70 jegersnegler
- 300L : Her går det 3 discus, 18 corydoras aenus albino, 8 styk corydoras sterbai, 1 styk l243, 1 stykk l204 og ein diger ancistrus .
Postet 01.09.09 kl 07:20
Kampfisk
Prøver nå på kampfisk oppdrett igjenn, satte opp karret i går og slapp ut hunnen i dag. Hannen hadde lakt ett passligt stort skumrede .
Her er noen bilder
Hannen er en steel black halfmoon
Her er noen bilder
Hannen er en steel black halfmoon
Postet 10.09.09 kl 19:34
Postet 10.09.09 kl 19:39