Liv's vannverden (side 71)

De er utrolig fine. Er nok en fremavlet fargevariant. De får ikke den mørke streken over kroppen som de vanlige har. Kroppen er sterkt gul og med røde finner. Halen er utrolig flott, flammerød. Agassizii er også en av de roligere apistoene syns jeg, så den er grei å holde med annen fisk.
Heisann!Først vil jeg gratulere med bilder av miniatyrrasboraen i fiskebasen!
Så vil jeg si at nå har jeg bestillt miniatyrer på zoo`en,og så er jeg spent på om det dukker noen opp.
Er litt impulsiv til tider, så det er først nå at jeg tok til og lure på hva slags fisk de kan evt gå ilag med?!
200 literen er "befolket" med kardinaler,danio og kuhliier.63literen har kun anc og der vil bare mor sjøl bli igjen.Kansje jeg tar sorgene litt på forskudd,er jo ikke sikkert de får noen av de inn.

mvh
Takk for det Hyggelig at denne nydelige fisken endelig har fått bilde i basen.

Disse skal ha litt surt og bløtt vann, forøvrig er det viktigste å tenke på at disse er veldig små, så de må ikke gå sammen med glupske større fisker. En god regel er at om de får plass i gapet på annen fisk så vil de gjerne havne der

Rolige samboere er nok det beste. Danio kan være litt stressete fisk, så vet ikke helt hvordan de vil gå sammen. Ancistrus plager ingen, så de er helt fine samboere.
Liv H
Takk for det :-) Disse skal ha litt surt og bløtt vann, forøvrig er det viktigste å tenke på at disse er veldig små, så de må ikke gå sammen med glupske større fisker. En god regel er at om de får plass i gapet på annen fisk så vil de gjerne havne der :-D Rolige samboere er nok det beste. Danio kan være litt stressete fisk, så vet ikke helt hvordan de vil gå sammen. Ancistrus plager ingen, så de er helt fine samboere.


Tenk deg en fisk som aldri blir større enn en par uker gammel gyppy.
Så generelt er all fisk som spiser yngel og i stand til å spise en voksen artemia for stor til å gå sammen med disse. Det er ikke en absolutt regel, men mer å anse som en nogenlunde sikkerhetsmargin. Ellers er det viktig å ynglesikre filteret. Mitt aller første dusin med disse gikk med i filteret på få dager. Jeg skjønte ikke hva som foregikk før jeg så en fisk bli blåst ut med vannstrømmen fra filteret.
Hvordan står det til med den syke idag da?
Takker for infoen fra dere begge ang minirasboraen.Det blir nok et kar litt tidligere enn hva jeg hadde planlagt,får ta en tur på lørdag og se.Synest det høres lite ut med 60 liter på min 20 fisk,vil se om jeg kan ha litt andre evt ilag med de,og da blir det jo større kar.Har sett på et par Juvel-kar.
Takk igjen og god bedring!

mvh
Takk Lille pus er veldig sprek nå, litt verre med eieren. Er sykemeldt en uke til.
Det blir nytt kar til rasboraene?
Oppdaget en liten cory-tass på rundt 2 cm i karet til de gule rekene i dag Kjempegøy, plukka et enslig egg over her for en tid tilbake - så da har egget tydelig klekket og yngelen klart seg
Uæææhhhh
Et 5 cm langt trådmonster glir over frontruta på rekekaret mitt :-O Har sett små sytråder i rekekar før, men dette begynner å ligne strikkegarn i tykkelse og lengde Æsj! Hvordan blir jeg kvitt sånne, antar jeg overforer litt?
Har du ikke noe yngel i passende størrelse som kan gå i rekekaret noen dager og renske opp?
Killiyngelen har gått der, men satte dem ut med de voksne i går faktisk. Får nok sette noen på beite der ja, æsj så ekkelt. Bare å finne noen som ikke tar rekene mine, hmmm må tenke litt.
Liv H
Killiyngelen har gått der, men satte dem ut med de voksne i går faktisk.

Ha mine spekulasjoner om at hannene kanskje dreper hverandre i minne. Interessant om du ser noe lignende. Har tenkt litt på hvorfor og kommet til at jeg fikk mange hanner og få hunner og at det kanskje ble kamp om damene.
Det høres jo ikke så usannsynlig ut.
Og så var det et nytt kull med små cistuser, og jeg som akkurat hadde fått kvitta meg med over 30 stk Jaja, det er i alle fall tegn på at de trives.
Nå får du slutte å klage
Veldig sant, disse trigger i alle fall ikke noe gollum-gen
I dag fikk Afrika-biotop drømmen min nådestøtet. Karet har stått halvtomt og vært "restekar" for fisk som skal gis bort i påvente av å få tak i de flotte afrikanske fiskene jeg vet finnes - men som aldri er i butikkene I dag var jeg en liten tur innom Dyrego på City og der var det de nydeligste små concolorer - så resultatet ble 7 små concolorer på ca. 3,5 cm som ble med meg hjem gitt Karet herved omdøpt til "Gjestfrie Afrika"
Grattis med pen cory. He he, ja tålmodighet er en prøvelse. Du kan jo bare sette opp et nytt kar til Afrika da...
Ja, ikke sant Tålmodighet er nok ikke blant mine fremste egenskaper må innrømmes Men de coryene er nå usannsynlig fine da De hadde mye flotte coryer hos Dyrego nå, og noen helt fantastiske VF røde fantomtetra - skikkelig knallrøde. Det er så jeg vurderer om jeg må tilbake og skaffe noen. Nannostomus eques hadde de også... sikle sikle...
Legger inn spørsmålet jeg har stilt på forumet her og i håp om at noen kloke hoder kan ha et svar til meg.

Jeg har plutselig fått nitritt (0,2) i en godt innkjørt 28 liter som har vært i drift (med samme filter) siden tidlig i juli. Filteret suser og går helt som normalt, og har ikke vært gjennom noe rengjøring som kan ha ødelagt filterbakteriene. Karet er ikke overbelastet. Går et 20-talls reker her. Noen som har noen teori om hva som kan ha skjedd? Klør meg i hodet og skjønner ingenting. Filteret er et lite Elite Stingray 5 filter. Det eneste spesielle med disse filtrene er at de har relativt begrenset med filtermateriale i seg, men har vanskelig for å forstå at det kan begynne å få en negativ effekt nå etter 8 mnd i drift. Mener jeg kun har renset filteret 2 ggr siden det kom i drift, det suser og går som det skal.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap