Revestrekenes akvarieverden (side 71)

[External Image]
Nå er det 1 uke siden Flaggtetraeggene klekket og det er veeeldig mange av dem [External Image]
Ailians! Søte da. Gleder meg til å forsøke. Har besøkt barna dine i dag, de har det veldig bra, helt skjønne er de!
Rita, du har ingen L-134 dame til overs? Evt i bytte mot en hann?
Har seg sånn at jeg har to voksne hanner og ingen hunner.
Linda W
Ailians! Søte da. Gleder meg til å forsøke. Har besøkt barna dine i dag, de har det veldig bra, helt skjønne er de!


Besøkt barna til Mona mener du vel, vi har våre her hjemme vi
Haave
Rita, du har ingen L-134 dame til overs? Evt i bytte mot en hann? Har seg sånn at jeg har to voksne hanner og ingen hunner.


Dessverre Haave, vi har bare en trio med fullvoksne, 2 hanner og 1 hunn.
Rita Revestrek
Besøkt barna til Mona mener du vel, vi har våre her hjemme vi :)


Ja, jeg forsto aldri hvorfor dine coryer skulle gå hos Elisabeth. Ikke så lett å følge med alltid, skjønne var de uansett :o)
C. carlae, eggene klekker. c. condiscipulus, 5 uker i morgen.
[External Image]
Carlae-eggene begynte å klekke i dag og ynglene er mye mørkere enn de coryynglene vi har hatt i det siste.

[External Image]
Condiscipulus'ene er 5 uker gamle i morgen. Tre av dem kom seg jo ut av breedingboxen og havnet i karet til C121 mens denne ble flyttet til det ene karet på kjøkkenbenken. Planen er å fange inn de tre andre og flytte dem også til kjøkkenet.

[External Image]
Og så er det de ID-løse ynglene da, jeg er fortsatt usikker på hvilke arter de er. Veldig mange coryyngel er jo nesten helt like i starten. Denne er kanskje en CW032, den ser ut til å ha påbegynt prikkemønster?

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Denne er ekstra spennende å gjette ID på da ingen av de fire artene jeg samlet egg fra har stripete ryggfinne Hvis det er en begynnende gul første finnestråle i ryggfinnen jeg ser så må det være en gossei?
Rita Revestrek
Hvis det er en begynnende gul første finnestråle i ryggfinnen jeg ser så må det være en gossei?


Hva er det jeg leser? Yngler av begge "førsteplass på ønskelista" coryene mine
Gossei og Condiscipulus er helt nydelige coryer, er det noen mulighet for at dere skal selge yngel av disse etterhvert? Og er det da mulig at jeg kan stå på venteliste?
Condiscipulusene er nok bortbestilt allerede, men får vi frem noen gossei så skal jeg ha deg i tankene
Kjempefint! Krysser fingrene for mange yngler
Jeg stiller meg også på venteliste til gossei.
Denne ser veldig ut som en begynnelse på Gossei synes nå jeg da. Som sagt det kan sikkert være en anne type også.
Hvem står det i mellom av typer det kan være ?
Lag en poll :p :p så kan vi gjette
Jeg skal huske på dere begge ang gossei Inger Anne, men jeg tror nok ikke det blir så mange i denne omgang... om det er noen i det hele tatt

Jarle, det er egg fra CW032, adolfoi, gossei og metae i karet.
Indostomus paradoxus med krokodillelook
[External Image]
Paradoxus'ene er skikkelig fascinerende, her er en hunn med skikkelig krokodillelook og artemiamage Den hvite marken nederst i bildet er en microorm.

Rita Revestrek
... det er egg fra CW032, adolfoi, gossei og metae i karet.

Jeg syns det så ut som en liten C. metae, den yngelen der
Jeg syns også noen ligner metae men de eggene havnet i karet en god stund etter de andre... tiden får vise hva de er ))
Se på det som overraskelsespakke! Yay! Morsomt med egg på avveier eller blandingskar med Corydoras, man må vente i ukesvis på å få svar på hva ynglene er:p
Helt klart spennende med slike yngel som man ikke vet hva er, condiscipulusene har liksom sett ut som det de er lenge
Så på bilde av C.Gossei yngel og den ligner ikke.
Tror nok Mona og Rita har rett at det er en Metae
Åhh de Paradoxus'ene er jo bare kjempetøffe. Håper det viser seg at de er mulig å få til hjemme hos deg. Kanskje jeg en vakker dag tør å prøve meg
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap