Sissis våte drømmer (side 71)

C. nanus er skikkelige flotte fisker!


Angående C126ene:
Hvor mange er det du har lyst på?
Skal se om jeg har en del yngel etter nyttår.
Skal selge endlersene sånn flere yngel vokser opp

Mvh Emil
Ja, er det ikke morro Linda ;D

Du Emil, jeg tror kanskje 8 ville være fint? Vi finner ut av det vet du, når du har salgsklare ungdommer igjen
Da skal jeg bytte et skikkelig vannbytte nå og få noen egg som jeg skal passe på som om det var gull, sant nok så er jo disse fiskene "Corydoras gull" :P
Sissimor, du som holder til i Trondheim, har du prøvd disse? :oD
He, he, ikke enda. Men jeg har titta på dem, og fått med meg brosjyre....

Men hvordan er forholdene for disse fiskene egentlig? Regner med mattilgangen er god, og de får nytt vann hele tiden, men har de det bra tro?
Plussmedlem
Ser du snart får nye Corydoras i hus. Gleder meg stort til å følge med på det!

Er jo flott art, men av en eller annen grunn har jeg ikke heelt falt for elegans-gruppen enda... men det er litt sånn med meg, plutselig kan det gå fra å bli en art jeg ikke har likt så veldig godt til å bli en art høyt på min ønskeliste Så du får bare pøse på med bilder og få meg til å bli hekta på også elegans-gruppen!
He, he, hadde det sånn jeg også Anders, men så kom Emil med så mange flotte bilder av sine c126, så da ble jeg nysgjerrig. Og jo mer jeg studerte denne gruppen, jo søtere syns jeg de var. Og siden Emil ikke har noen til salgs enda, så falt valget på Nanus, den minste fra gruppen. Er plass til flere når de er små vet du...
Skjønner godt egentlig at ikke alle synes at coryene i elegans gruppen er like fine, men må si at de er mye finere i virkeligheten!
Når de trives får de et klart fint mønster med store kontraster!
Spesielt hannene under lek blir mønstere helt svart
Kampfisk-yngel!
Kåre Conradi er omgitt av drøssevis av pittesmå oppi der! Men det virkelig merkelige her er at Lene er der og passer dem sammen med ham? Hæ? Regnet med at hun skulle bli jaget langt vekk så fort de var ferdige med lekinga, men dengang ei. Må innrømme at jeg er en smule overraska nå...

Men karet ser virkelig ikke ut nå. Renset jo noen av svampene der, sog da ble karet ganske tåkelagt. Og med masse, lange flyteplanterøtter som er brune av grums, så blir det ikke vakkert. Men; dette grumset er jo perfekt for små labyrint-yngel, så det får bare se jævelig ut ei stund.
Utvikling hos cory-barn
Lurer så veldig på hvor gamle cory-ynglene i Trollskogen er, så da håper jeg en av de drevne cory-oppdretterne kan svare meg på følgende:
-Hva er normal vekstkurve? Hvor gamle ca ved 1 cm?
-Når begynner mønster å dukke opp, slik at en kan begynne å gjette art?

Regner med at det med veksten varierer veldig etter mattilgang, men sånn ca? Har sett alle yngelbilder jeg kan komme over tror jeg, og de ser jo like ut til de plutselig er ungdommer, men det står ingenting om størrelse under bildene...

Og så gleder jeg meg sykt mye til i morra; skal ta bussen til Orkanger, og motta min første leveranse fra Dahls Dyrerike
Så moro at det gikk i orden Sissimor! Er ikke Ole og Elisabeth noen knupper så vet ikke jeg!

Stakk snuten innom Aquamanias, men habrosus er ikke lagt ut for salg enda. Og godt er vel egentlig det, en art om gangen har jeg nettopp lært nå igjen ;o)
Akkurat det Trondheim trenger, flere barter, thihihi :oD

Men våte søte barter og øyne som blunker er jo en helt annen liga enn trønderbart, hehe.
Sissimor
Lurer så veldig på hvor gamle cory-ynglene i Trollskogen er, så da håper jeg en av de drevne cory-oppdretterne kan svare meg på følgende: -Hva er normal vekstkurve? Hvor gamle ca ved 1 cm? -Når begynner mønster å dukke opp, slik at en kan begynne å gjette art?


Hvis du myser godt nederst på bildet jeg legger ved her av yngelkaret, så kan du se to Metae-yngel, de var 4 uker gamle og en cm. store når jeg tok bildet. Har nærbilder også, men her får man et bedre inntrykk av str.
Disse har jo alt fått mønsteret sitt, men jeg tror Metae er litt tidlig ute der, sterbaiene lå nesten tre uker etter disse med å kvitte seg med kamuflasjen.
Julaften!
Da har jeg vært en snartur med buss til Orkanger, var der et helt kvarter faktisk. Der møtte jeg Ole, som kom med pakke fra Dahls til meg, for Cara79, det blir aldri nok bebartede i Trondheim ;D

Oppi esken var det 13 coryer som forhåpentligvis er nanus (Dahls hadde ihvertfall bestilt de som det), 3 par dragefinner (damer også altså!) og to varmeplater til småakvarier. Fikk en sånn i esken med stæsj fra Maren B, og den er super!

Så nå er det masse forvirrede fisk til akklimatisering:
Litt bleke enda, men jeg lurer på om noen av dem har ryggfinneflekken som er typisk for napoensis...
[External Image]
Disse blir nok skikkelig blikkfang i karet:
[External Image]
Sånn ser heateren ut...
[External Image]
Gratulerer med noen kjempe fine coryer!
Nanus er kjempe fine!
Håper du får til oppdrett på dem!

Mvh Emil
Takk, takk Emil! Oppdrett håper jeg også på ;D

Må bare le her jeg sitter (tar selvfølgelig lunsjen på kjøkkenet i dag): Habrosusene er veldig nysgjerrige på coryene i boksen, og svømmer rundt og titter på dem. Og nanusene, de vil ut!!!
Nå ble jeg nyskjerrig.... Hvordan fungerer en sånn varmeplate egentlig??
Gratulere med flotte nanuser!!
*Klem*
-Kamilla-
Den varmer litt hele tiden den Kamilla, uten noen form for innstillinger. Den kan gjemmes bak dekorasjoner, eller puttes nedi sanda. Den trengs ikke å slaås av ved vannbytter, og det er ingen fare om den står i utenfor akvariet. Den blir aldri farlig varmt uansett, og det går ikke an å brenne seg på den. Hm... Kanskje en skulle puttet en i hver tøffel, som fotvarmer?
Inaktiv bruker
Sissimor
Hm... Kanskje en skulle puttet en i hver tøffel, som fotvarmer?

Jeg ler. ;D
Da er de nyankomne på plass i Kjøkkenøya, og habrosusene var raskt på pletten for å hilse ordentlig ;D
[External Image]
[External Image]
Karma vil også hilse på de nye! Hun vet hun ikke har lov til å være på bordet, men plata til akvariet må det vel være lov til å ligge på?
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap