Tante Astrid´s undervannsverden (side 73)

Kjempeflott bilde -grattis!

Men herregud, jeg går glipp av alle konkurranser, har aldri vært med på å stemme og det er jo dumt. Legges bildene ut på et veldig anonymt sted som bare dere vet om eller er det min typiske blindhet på nettsida som ødelegger for meg? Kan du vise meg hvor?
Enten kan du gå via menyen øverst på siden, der det står "Konkurranse", eller så kommer det opp som en "annonse" på høyre side av siden du står på. Jeg er usikker på om det kommer opp på alle sidene, men det er garantert på høyre side på forsiden. Det ser veldig ut som en annonse når den står der.
Jøss, aldri sett den annonsen! Har bare vært innom menyen av og til og da er det for seint å stemme
Som sagt så ser den ut som en annonse, så det er fort gjort å overse den. Det er to slike: en som sier det er mulighet til å sende inn bidrag (jeg tror denne har en klovnefisk), og en som sier noe sånt som "Fotokonkurransen: stem nå!" (denne har en annen fisk, men jeg husker ikke hvilken.
Kjempe flotte akvarier du har Tante Astrid
Takk skal du ha for rosen, Tryggve
Inger Anne
Som sagt så ser den ut som en annonse, så det er fort gjort å overse den.

Sorry at jeg forstyrrer i tråden din Astrid, men seriøs forskning viser at folk overser innhold som ser ut som annonser. (punkt 7 på siden det lenkes til) Derfor bør dere kanskje gjøre om på måten fotokonken promoteres på. Jeg har selv stort sett alltid oversett det.
Takk for linken Humunukuapuaa
Mye av det som stod der ble jeg sittende å nikke bekreftende til.

Tidligere så mener jeg å huske at det ble startet opp en egen tråd når fotokonkurransen begynte, slik at det var lettere å både få med seg fristen for deltagelse og avstemming. Ellers så er jeg enig i at bare annonsen blir litt bortgjemt og anonym om man ikke vet om den på forhånd.
Veldig riktig. Tok mange måneder før jeg oppdaget fotokonkurransen også. Den skulle hatt en bedre plassering på sidene. Vinnerbildet kunne f.eks. ligget under månedens akvarium
Det var en god idè Liv. Kanskje du kan foreslå det i denne tråden.
Done Slang med ønske om biotop som søkekriterium i basene også. Stort savn når en har biotopakvarier.
Her er det kampfisk show om dagen. En hann og en hunn av egen oppdrett er nettopp satt sammen i 180 literen. Satte dem sammen i går, da fotfulgte hun han rundt i karet hele dagen mens han svømte forskremt rundt. I dag har han virkelig begynt å fatte poenget så han har svømt rundt i hele kveld og blåst seg opp Skikkelige hormonelle tenåringer her Usedvanlig underholdende fisk de kampfiskene - uten tvil!
Ikke tvil om at det er underholdende å følge med på hva de holder på med ihvertfall. Har du noen spesiell avlsplan (farger, former) på gang eller dretter du litt tilfeldig?
Liv H
Done :-) Slang med ønske om biotop som søkekriterium i basene også. Stort savn når en har biotopakvarier.

Sleng inn ønske om visning av størrelse, ph , gh i lister av artrer, så har vi et ganske kraftig verktøy.
når man skal gå inn på fotokonkuransen så går man jo bare på konkuranser og fotokonk. det bilde på sida er bare for å minne om at det er fotokonk, og de fleste som har lagt inn bilde eller stemt på fotokonken har lagt merke til bilde, men du legger også merke til all reklamen som er rundt, så egentlig er fotokonk bilde bra. sikkert derfor det har blitt satt der det er satt.
vet ikke om alle skjønte det.

men syns det er dumt at linken på siden der blir borte etter at konken er over, syns bilde burde være der hele tiden jeg.
Hei Astrid!

For det første GRATULERER med nydelig bilde og vinner av fotokonkurransen! Du har nydelige kar, de er høyt beundret!

Siden du svarer så villig på spørsmål her inne tenkte jeg at jeg skulle spørre deg et jeg også. Jeg ser du har Stjernedanio og at du skriver at disse leker hele tiden hos deg. Skjekket vannverdiene på karet ditt, og der står det at ph er på 6. Stemmer dette? Jeg har en ph på opp mot 7,5 i springen, mulig noe lavere i karet. Tror du din ph er avgjørende for at de leker? mine gjør ikke det så vidt jeg klarer å se. De jager litt rundt, men det er det virker det som. Tror du at mine kan komme igang hvis jeg senker ph? Kh og Gh hos meg ligger begge på 2. Har du ellers noen tips å komme med for å få mine i gang med lek? Jeg har tre hanner og tre hunner, og får ikke tak i flere da det er sjelden butikkene her har dem inne.

Mvh. Anna
Tusen takk for rosen Anna U. Jeg er ikke bedre enn at jeg suger slikt til meg

Nå hadde jeg faktisk tenkt å måle verdiene på nytt i dette karet siden jeg har endret litt på vannverdiene den siste tiden, men fikk besøk så det ble avglemt. Tror likevel ikke det sure vannet er avgjørende. Første gangen jeg fikk yngel av disse så lå ph på 7, kh på 3 og gh på 3. Stjernene ser ut til å takle både lett surt og lett alkalisk vann så dine verdier burde fungere fint.

Jeg merket derimot at det tok noen måneder etter innkjøp før de satte i gang. Ynglene som er rundt et halvt år gamle var også sene med å sette i gang å leke. Først nå er de helt med. Om du nylig har fått tak i de så kan det være årsaken. Ellers så ser de ut til å foretrekke å leke i tett beplantning, enten mose eller tettvokste planter. Kan også nevne at jeg bruker eshas vitaminer i karene mine. Mange melder om økt leksglede når disse brukes.

Vær obs på at de spiser egne egg og yngel så om du ønsker oppdrett på de så kan det lønne seg å enten flytte de over i et eget kar for et par dager så de kan leke der, eller tilby mose som de kan leke i og flytte den over i eget kar. At yngel vokser opp sammen med foreldrene tror jeg er unntaket. Har hatt mine i snart et år og det er første gangen det skjer her og da bare èn yngel også.
Topp karakter
Hei

Jeg må bare ta av meg hatten for deg, for noen nydelige akvariumer.
Det du gjorde med bakgrunn , er jo en genistrek.Ser lett ut og det koster vel ikke alverdens.
Håper du ikke har noe i mot at jeg bruker noen av ideene dine når det gjeller bakgrunn ?Jeg holder på å sette opp 3x325L, og de skal jeg ikke prøve å forhaste meg med.Jeg hadde tenkt å bruke en del babus, har du noen erfaring med dette ?

Igjen, nydelige kar

mvh
Kjetil
Tusen takk for svar! Da får jeg tenke litt å se hva jeg finner på med dem. Hadde vært gøy om jeg kunne fylle på stimen med eget oppdrett!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap