Liv's vannverden (side 73)

Liv H
De er helt nydelige. Visste ikke at de var gode stimere. Gøy at du endelig fikk tak i dem :-D Er de asiatiske eller?

De er Oceaniaiske.
Klarte ikke å dy meg.
Liv H
De er helt nydelige. Visste ikke at de var gode stimere. Gøy at du endelig fikk tak i dem :-D Er de asiatiske eller?


Er regnbuefisk -Australia. Er du ute etter en fin stimer fra Asia?
Jeg kunne jo slått det opp i fiskebasen og Late meg. Får skylde på helsa.
Er nok fullt i Asia nå, men sånn etter hvert så hadde det vært kult.
Liv H
Er nok fullt i Asia nå, men sånn etter hvert så hadde det vært kult.

Men ditt Oceania er vel heller tomt foreløpig? Det er jo der disse virkelig hører hjemme.
Har ikke noe oceania kar
Liv H
Har ikke noe oceania kar :-)

Nei, ikke enda.
Det ser endelig ut til at jeg har fått riktig antibiotika, på 3. forsøk, så formen er stigende.

I dag er det vannbytte i alle kar, oser av dårlig samvittighet fordi jeg ikke har orket noe og ikke lagt merke til at Thomasi hannen min har langt fremskreden bukvannsott. Kjempestor mage, skjellene stod rett ut og pustet veldig fort. Har fått avlivet stakkaren nå så han slipper mer.

Mulig jeg tok den minste klovnkillien for tidlig sammen med de voksne, ved rengjøring og opptelling i dag så manglet det en. De to andre vokser flott, hunnen kan jeg ikke kjenne fra de andre. Hannen har igjen å vokse seg litt større og flottere.

Ellers måtte jeg avlive en av de søte små cory blackene jeg kjøpte for ikke så lenge siden. Var kjempetynn og lå på siden og pustet fort. Den hadde heller ikke vokst noe i forhold til de andre 4 som ser friske og spreke ut og har tydelig vokst fint.

Ellers går det an å ha litt flaks av og til. Jeg hadde bare en voksen tigerreke igjen og en yngel. Yngelen vokste opp og viste seg å være en hunn - og nå ser det ut som om jeg kanskje snart får flere tigerreker

Kampfisktenåringene som har hatt oppvisning i noen uker nå har lagt egg Det var et særdeles lite imponerende rede han hadde laget, så han må ha solgt seg inn på sjarm og ungdommelig iver Har fisket eggene over i et rekekar, så da får vi se om det blir noen småttiser.

Minste sterbaien er nå 2,5 cm og er i dag satt sammen med sine eldre søsken og de voksne i 180 literen. Blir det flere yngel så må jeg begynne å selge. Har 15 stk. nå.

Og...... lotusen i 96 literen kommer med blomster Får håpe stilken vokser så lang at jeg kan ta den ut mateluka. Tett plastlokk på det karet så det blir ikke så lett for den å få blomstret ellers. Lotusblomsten er nok noe av det nydeligste av akvarieplanter
Og en hyggelig oppdagelse til: De røde kurvciklidene har wigglers Får krysse fingrene for at de får det til denne gangen. Lenge siden de har klart å komme så langt, så kanskje det er en sjanse. Evig optimist.
Ups and downs

Bra du endelig kommer i form også
Ja, men den viktigste up-en for meg akkurat nå er at jeg omsider begynner å bli frisk Etter nærmere 3 uker så føles det bare fantastisk deilig.
Og du er heldig med været! Du har måtte holde deg hjemme i den siste kjipe rest-vinteren som har vært, men nå kommer sola
Timingen er sånn sett upåklagelig Helt fantastisk vær ute, skal ta meg en luftetur i ettermiddag. Jobber litt hjemmefra i dag og friskmeldt fra i morgen
Hvordan går det med flyndrene dine forresten?
Jeg vet fortsatt ikke om de får i seg noe mat! Har ennå ikke fersket dem i å spise.. men det ser ut som de har det veldig greit, de er mye framme oppå sanda og er stortsett alltid rett ved siden av hverandre eller oppå hverandre.
Så tydeligvis ikke en solitærfisk. Dahls mente nemlig de mest sannsynlig ikke brydde seg om om de var en eller fler. Det virker som mine er av en helt annen oppfatning

Ikke så mye bevegelse på dem da, de blir liggende en goood stund der de flytter seg til. Så den fantastiske kule krypemåten jeg falt sånn for ser jeg ikke så ofte, he he..
De ligger nok og smugspiser godbiter i sanda tenker jeg Har sikla litt på flyndrer. Kule fisk. Må du ha litt salt i vannet til disse?
Nei, det skal være en ekte ferskvannsflyndre de jeg har
Blir bare nødt å komme meg på Dahls snart skjønner jeg
Begynner å ane håp om at det skal vokse opp noen kurvciklideyngel denne gangen. To stolte foreldre paraderer flokken rundt i karet med tilsynelatende grei kontroll på resten av innboerne

Lotusblomst knoppen min har dessverre blitt litt svidd på ene siden av lysrøret, håper blomsten ikke er altfor skadet når den springer ut. Ser ut som den kan springe ut i løpet av en dag eller to. Må bare få tatt noen bilder. Her et lite bilde fra den andre som blomstret hos meg i fjor. Noe så vakkert! Sukk!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap