Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 73)

Tusen takk for svar Mona. Visste jeg kunne stole på deg. :o)
Plussmedlem
Det er så merkelig det der med sånne slags sjokk. Når en leser en ting man ikke skulle tro, blir man helt kald inni seg, så går det en stund, så har man innsett det. Sånn følte jeg det nå. Fikk nesten tårer i øynene jeg også, veldig typisk meg

Det er jo forferdelig synd å høre. Du liksom, det skulle man på en side aldri trodd. Det å høre at du faktisk har solgt alt av arter og akvarier er på en side helt ubegripelig. Du må bare vite det, at du har vært en utrolig inspirasjon for utrolig mange akvarister gjennom de årene du har holdt på. Absolutt inkludert meg, du vekket Corydoras-gnisten i meg, og det skal jeg huske på Driver forresten med å lese gjennom Del 1-tråden din, har lest gjennom denne Del 2

Men det er godt å høre at du ganske sikkert en gang vil starte igjen med hobbyen din. Men jeg vil si det; er det noen som fortjener en pause, er det du
Lykke til videre med alle andre ting enn akvarier... du vil garantert være et savn blant utrolig mange av oss. Men den kunnskapen du har lagt ifra deg her inne og ellers på nettet, vil alltid være her til glede for andre.

- Med andre ord, takk for det du har gjort for akvariehobbyen, og ikke minst interessen for Corydoras! Det vil aldri bli glemt.
Det var synd å høre Mona, har ikke ofte kommentert på trådene dine, men jeg har lest de fleste og lært utrolig mye av deg. Det er takket være deg at jeg visste hvordan jeg skulle ta vare på mine Green laser yngler (som forresten er fra etterkommere fra dine VF Lasere) , jeg klarte og berge 113 av 121, enn så lenge iallefall, ene og alene fordi jeg fant tråden din om oppdrett på coryer, og fant mange gode råd og tips.

Det er godt og høre du likevel kommer innom her innimellom.
Nyt pausen din.

Mvh. Lisa.
Å nei Mona ,nå ble jeg lei meg ,fikk sjokk aldeles og tårer i øynene .
At du trappet ned var forståelig ,men å kutte ut alt,det kom som et sjokk.
Men akkurat i det jeg skriver dette ,så føler jeg at det faktisk kunne vært meg og .Til tider blir det mye selv om det er gøy og med hund i huset( både du og jeg ),så krever de sin tid de og ikke så lett å kunne ha god samvittighet til begge deler.
Nå vet jeg jo og at hage og blomster og er en av dine store hobbyer,så nå får du bedre tid til dette også.
At Rita og Atle har overtatt mange av dine fisker gir deg nok god samvittighet og du vet at du har mulighet til å få litt av hvert tilbake om du ønser det på et senere tidspunkt

Ønsker deg lykke til videre både med hund og hage

Klem fra Sølvi
Vi kan kanskje se fram til enda flere flotte innlegg i Dagens blomst? Hvis ikke får vi andre gjøre så godt vi kan, og holde liv i den til lysta kommer tilbake. Uansett, takk for ufattelig mye god hjelp (som heldigvis fortsatt er tilgjengelig), og god pause!
Ikke en eneste cory hos Mona O? Er det mulig? Tror jeg trenger litt tid på å fordøye den... Håper du fortsetter å spre din kunnskap på AF alikevel ja.

Godt å høre at bartefjesene har havnet hos noen som vil ta meget godt vare på dem. og er jeg heldig kan det hende at noen etterkommere havner i karene her hos meg
Mange takk for i går Vi setter utrolig stor pris på tilbudet vi fikk fra deg og lover å ta godt vare på coryene, alle klarte turen bra bortsett fra en Blue Pearl. Du skulle sett stua vår nå, den er full av kasser og poser med ting og tang så jeg regner med at hele dagen går med til å få alt på plass. Atle var jo storfornøyd med alle duppedittene, han føk rundt å målte microsimens (heter det det?) til langt på natt )) Vanntønnen kom vi på når vi hadde kjørt et stykke, vi får ta det når vi passerer deg neste gang. Jeg lager en oppdatering på antall av hver art i min tråd senere i dag.
Lykke til videre Mona.

Coryene får det sikkert bra til Rita.

Espen
En epoke er over. Lykke til som fiskefri
Takk for inspirasjon og info i diverse tråder Mona, og lykke til videre! Og ikke glem Blomstertråden til sommeren! Du har jo så mye fint i hagen din
Plussmedlem
Gratulerer med statusen "kunnskapsadmin"! Dette må jo være helt perfekt for deg!
Hjelp!
Hvordan skal jeg plukke Cory-egg? Hjelp meg
"Rull" den av ruten med fingeren.
Anders Kaste
Gratulerer med statusen "kunnskapsadmin"! Dette må jo være helt perfekt for deg! :)


Det er noe jeg har vært (primært innen feltet Corydoras) i veldig lang tid, husker ikke fra når, men det har jeg altså hatt "status" som i flere år Har tilgang til å gå direkte inn i fiskebasen og oppdatere/endre og lagre selv.
Noe annet enn det er det ikke Men jeg vet ikke hvorfor det ikke har syns i profilen min før nå? Kanskje det kom frem fordi jeg lot Plussmedlemsskapet mitt her gå ut?
Heisann Mona. Det går kjempebra med samtlige cory, også de bittesmå, men to av otto'ene klarte dessverre ikke flyttingen. Rekene klarer seg også bra ser det ut til. C121 var skikkelig aktive i morges så kanskje det dukker opp noen egg fra dem
Rita Revestrek
Heisann Mona. Det går kjempebra med samtlige cory, også de bittesmå, men to av otto'ene klarte dessverre ikke flyttingen. Rekene klarer seg også bra ser det ut til. C121 var skikkelig aktive i morges så kanskje det dukker opp noen egg fra dem :)


Takk for tilbakemelding om det, Rita Det var nesten som forventet, det med Otocinclusene. Det ante meg at de ville takle flyttingen dårlig.... det er merkelig med de fiskene der. Bittesmå Corydoras-yngel overlever, men ikke en voksen Otto. Rare greier.

C121 egg på gang? Bra, krysser fingrene for det! Har dere noen yngel i live nå fra de eggene som var på eikebladene?
De er nok noen skjøre skapninger disse otto'ene ja, vi hadde en gjeng "vanlige" otto og de døde alle sammen, en etter en. Det er også den eneste fiskearten vi har mistet. Det går to-tre eikebladsyngel i et yngelkar på kjøkkenbenken her
Plussmedlem
mona o
[QUOTE=Anders Kaste]Gratulerer med statusen "kunnskapsadmin"! Dette må jo være helt perfekt for deg! :)


Det er noe jeg har vært (primært innen feltet Corydoras) i veldig lang tid, husker ikke fra når, men det har jeg altså hatt "status" som i flere år Har tilgang til å gå direkte inn i fiskebasen og oppdatere/endre og lagre selv.
Noe annet enn det er det ikke Men jeg vet ikke hvorfor det ikke har syns i profilen min før nå? Kanskje det kom frem fordi jeg lot Plussmedlemsskapet mitt her gå ut?


Åja, hehe

Ja, jeg tror det er derfor. Virker som om det kom "til syne" når plussmedlemskapet ditt var ute.
Heisann, mona :)
Jeg er som mange andre overrasket over at du har solgt alt av akvarier og utstyr,men, jeg kjenner til følelsen å være lei av noe. Jeg har full forståelse for ditt valg og dine grunner

Jeg håper og at du en gang kommer tilbake til akvaristikken. Kanskje ikke like ivrig, men ihvertfall komme tilbake. Gjerne "sterkere enn noensinne" (hehe) Du har vært en utrolig stor inspirasjon for meg, og det er bare eksamen og tentamen som har hindret anskaffelser av coryer grunnet tidsmangel. Mister litt lyst til akvaristikken når jeg leser det du har skrevet, men vi er to som trapper ned, jeg pga VGS

Utrolig artig og fin tråd du har laget, "Dagens blomst", var det ikke det? Har selv interresse for blomster (selv om jeg er gutt... ) så det er utrolig spennende å se alle de flotte bildene

Med vennlig hilsen

Mats Henrik Oldebråten Hansen
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap