Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 74)

Hyggelig å se at du innom AF og at du igjen deler kunnskap. Du har vært savnet!
Håper det står bra til og at hund var tingen for deg nå.
Men det utelukker vel ikke et kar eller to?
Så hyggelig å se livstegn fra deg her på AF igjen. Selv om du ikke er her så ofte lenger, ligger det jo en gullgruve av gode råd og kunnskap igjen etter deg, fra den tiden du var aktiv. Håper det går bra med deg og hunden.
Tro det eller ei, men i det siste har jeg begynt å DRØMME om akvarium igjen...! Våkner helt forvirret med Corydoras adolfoi og andre artige skapninger på hjernen. Her i helga drømte jeg at jeg plutselig og helt uten videre hadde satt opp tre akvarier, men det ene hadde egentlig stått der med fisk i lenge bare at jeg hadde glemt at jeg hadde det og sånn, hehe (drømmer er rare, alt er mulig da...!)!

Så griper jeg meg selv i å tenke...."hva hvis.... hvis jeg hadde et akvarium, hvilke Corydoras skulle jeg hatt da? Hvis jeg bare skulle hatt artskar, dvs èn art i det?"
Svaret som popper frem da er av en eller annen grunn to-delt; Corydoras adolfoi og Corydoras eques.
Det var (og er) vel favorittene da

Kanskje jeg får meg et akvarium igjen neste år eller noe? Jeg kan jo heldigvis alle fellene vedr. oppstart av nytt akvarium og sånn, hehe, så forhåpentligvis ville det blitt en smertefri nystart... men man glemmer jo mye når man ikke vedlikeholder kunnskapene, så kanskje det blir noen spørre-tråder fra meg da...! Hehe! [External Image]

Tror kanskje jeg må holde meg "varm i trøya" og begynne og bruke akvaforum litt mer aktivt igjen, etter et drøyt halvår uten....
Ja!!!

Vi savner deg vi...
Åhh det hadde vært sååååå kjekkt om du begynte på an igjen,savner tråden din og ikke minst kunnskapen du sitter inne med .
Jeg tror det er mange som hadde gledet seg med deg om du hadde startet opp igjen. Du er helt klart savnet!
Tusen takk for det
Men det er faktisk MYE jeg har helt glemt, bl.a. latinske navn på fisk, har jeg oppdaget! DET er noe som fort går i glemmeboka når man ikke jevnlig er borti det. F.eks. sleit jeg en god stund med å huske navnet på Corydoras metae. Jeg så for meg fisken i hodet, det var jo en av favorittene mine lenge, men jeg greide bare ikke huske navnet på dem. Men heldigvis så poppet det plutselig bare frem av seg selv; Corydoras metae var det ja!
Litt skummelt å tenke på at alle de hundrevis av navnene jeg kunne før kanskje er i ferd med å gå i glemmeboka!

Det er ikke utenkelig at jeg får et akvarium igjen i fremtiden. Men rommet jeg hadde akvarier langs alle veggene før, er nå fullt av møbler (bl.a. et 3 meter langt garderobeskap) og fungerer som pc-rom nå, så noe nytt "akvarierom" kan det aldri bli. Ikke hadde jeg orket heller... Men jeg har litt benkeplass på en skjenk som står her, og oppå der tenkte jeg at jeg alltids kunne klare å rydde plass til et akvarium...
Så moro at du stikker innom igjen :o)

Den beste klassiske nybegynnerfeilen er jo den kjente "bare et lite akvarium..." som plutselig formerer seg og vips så er du hekta... igjen ;o)
cara79
Den beste klassiske nybegynnerfeilen er jo den kjente "bare et lite akvarium..." som plutselig formerer seg og vips så er du hekta... igjen ;o)

Hehe, ja plutselig har jeg sendt en email til min gamle, faste akvarieleverandør og bestilt en reol eller noe... :p Hehe Men det skal jeg IKKE altså!
Jeg må selvfølgelig huske å legge ut et bilde av den vakre vovven min også da!

[External Image]
Plussmedlem
Nydelig vovs

Fint å se CoryEksperten inne på AF igjen - med akvariereolene og Coryene inni hodet (og i drømmene) denne gangen Kjøp deg et akvarium, så skal jeg aktivt prøve å klemme ut noen egg av equesene mine

Sett i gang og prøve, Anders! Hadde vært kult!
Kom forresten nettopp på at jeg har en 12 liter (helglass) med utvendig hang-on filter til stående i potteskjulet (!) mitt ute i hagen. Vet ikke hvorfor det står der egentlig, lurer på om det var snegler i det en gang i tiden. Men det ble glemt i farten da alt annet av akvarier og utstyr ble solgt og gitt vekk i vinter og våres, så derfor står det igjen. For jeg var veldig flink å raske med og bli kvitt alt som fantes av akvarieutstyr, det står ingenting annet igjen.

Men eh....da har jeg iallefall et lite yngel-kar, da....! Hehe Kanskje jeg har en halv sekk Biltemasand også.
"Follow that dream!"

Er det kanskje mulig å isolere det potteskjulet i hagen? Hvis du skulle få lyst til å ha et akvarierom igjen mener jeg?
Velkommen tilbake, det har vært litt tomt her.
Høres ut som om du er bittelitegranne sanndrømt Mona ;o)

Og det der med navn som er glemt - de er bare dyttet på fjernlager, lenger aksess-tid, ikke forsvunnet hvis du fortsatt har sånn omtrent samme hjernekapasitet som før.

Veldig koselig at du stikker snuten innom igjen selv om du har blåøyd selskap hjemme! Nå har du jo vært her hele tiden da, veldig glad for søkefunksjonen når Coryer som i teorien ikke er kjønnsmodne legger egg helt plutselig...
530
Er det kanskje mulig å isolere det potteskjulet i hagen?

Uff nei, det skrangleverket der, kan knapt brukes som opptenningsved

Nå kom jeg også på noe som er litt synd; de har vel sluttet å selge gode gamle Eheim Pro 2024 modellene helt nå, vel? Jeg kapret noen i overgangsfasen når Pro 2073 og de modellene der kom.

Tror jeg må søke litt rundt her og lese om dem - er det fremdeles folk som sliter med lekkasjer på dem? Jeg hadde lekkasje på to av mine av den nye modellserien, husker jeg, og mer vriene å rense var de også.
Synd jeg solgte alle 2024 filterne mine.

Og akkurat nå krabber det en feit edderkopp på veggen rett ved siden av pc skjermen min...*urk*


EDIT:
Puh, nei, modell 2024 finnes å få hos Webzoo fremdeles, heldigvis!
mona o
EDIT: Puh, nei, modell 2024 finnes å få hos Webzoo fremdeles, heldigvis! :)


Nei ikke 2024 men 2224 )
Eheim 2224
mona o
EDIT: Puh, nei, modell 2024 finnes å få hos Webzoo fremdeles, heldigvis! :)

Buskiz
Nei ikke 2024 men 2224 ;-)) [URLBLOCK1]

*blingsa kraftig*
2224 var det ja! Da må det bli den!
Driver og spekulerer på akvariestørrelse allerede, og tenkte i 85 liters baner.... det var en str jeg hadde 6 stk av i den doble reolen min, og en perfekt str egentlig til en flokk Corydoras (arts-kar).

*sukk*
Ser ut som jeg må skrive penger på ønskelista til jul i år! :p
Plussmedlem
Hvor mange er med på å i all hemmelighet spleise på et kar til Mona, med en stim cory, så vi får ho igang igjen????
:-p
milo
Hvor mange er med på å i all hemmelighet spleise på et kar til Mona, med en stim cory, så vi får ho igang igjen???? :-p


Får inn en halv busslast med 85-liters Akvastabiler på tunet snart jeg. De er sølvfarget da, og har stått tomme en stund - det blir kanskje feil...
Det blir helglass her, tror jeg, hvis ikke det blir Akvastabil med sort ramme, + heldekkende armaturer da....

Kanskje jeg klarer å skvise inn en reol med 3 x 85 litere! Da får jeg plass til tre av favorittene blant Corydoras! ? (adolfoi, eques og green laser - de to sistnevnte er hvis jeg får fatt i dem etterhvert da)
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap