Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 75)

Jeg har green laser som jeg tror er barnebarn av din gamle gruppe, om du starter opp med kar igjen skal du få en gjeng billig, levert på døra :o)
Kjør på Mona; detta blir gøy ;D
Hurra! Så morro å se du er på banen igjen Mona! Du har gitt mye inspirasjon i trådene dine, de er lest mange ganger og bilder av akvarie og fisk er studert mange ganger! Håper du er tilbake for godt
cara79
Jeg har green laser som jeg tror er barnebarn av din gamle gruppe, om du starter opp med kar igjen skal du få en gjeng billig, levert på døra :o)

Yey! Suverent!
Dette her kan ikke være riktig. Plutselig dukket tråden din opp med uleste inlegg ??? Husket ikke engang at jeg abonnerte på tråden :p

Artig om du starter opp med Cory igjen. Jeg har funnet meg en favorit blandt Cory. Eques er meget pen og fin men jeg har totalt falt for Gossei. Bilder på nettet kan ikke sammenlignes med hvor fine de er før man ser dem "live".

Milo hvor betaler jeg ?
Ser du er godt i gang med planleggingen allerede ,så dette ser vi frem til mange av oss
Plussmedlem
Jeg har vurdert å selge min gruppe på 6 adolfoi grunnet litt plassproblemer, kan man si... fiskene ble stuet sammen med noen andre Coryer i en 230 liter i et "nødstilfelle" (auksjon neste dag...)

Adolfoi er en art jeg ikke tenkte jeg skulle kvitte meg med, og det blir garantert noe jeg skal ha igjen... men grunnet plassproblemer her vurderes de altså solgt. De er voksne og har lagt egg. Ser stadig tendenser til lek. Send en mail om du er int., så skal jeg vurdere saken :p De er jo ikke så vanskelige å få tak i heller disse, da Men hvis du kunne tenke deg en voksen gruppe, skal du få den billig som "starthjelp"

Utrolig artig å høre at du vil starte opp igjen. Alt dette på en dag, WOW må jeg si Det er utrolig mange som har ventet på det her inne. Du er jo en stoor inspirasjonskilde, vet du!
Inaktiv bruker
ja, nå idag ble jeg glad Mona. fortalte mine grønninger at du var på vei til bake og de sjønte de bnok! for de svømte opp og ned og ble full av energi hehe.
Men ja som sagt nå ble jeg glad og sikkert mange andre!!
Når du får skaffa deg noen 85 litere i reol vet du, tar det ikke lang tid så ser vi bil på bil med akvarier blir lastet inn hos deg hehe. du er ihvertfall savnet og vi er veldig glad du er tilbake! så vi får håpe vi ser deg i tråder og at du starter med cory igjen! Lykke til!
Yatzi har blitt en nydelig dame!
Inger Anne
Yatzi har blitt en nydelig dame!

Takk for det, jeg syns det selv også!Hehe Hun er 8 mnd gammel i dag, forresten.

Nå har jeg fått akvarieplaner å spekulere på. Det skal imidlertid ikke skje så mye ennå, for jeg går ikke hen og bruker tusenvis av kroner på det et par mnd før jul Det blir nok ikke før utpå nyåret en gang, kanskje på vårparten, at jeg går til innkjøp av noe akvarium. Da tenker jeg finansene kanskje tillater litt mer.

Men halve moroa er jo planlegging, og jeg har allerede flere ideer i hodet. Det blir sannsynligvis en reol, for jeg kan skvise inn èn, hvis jeg kicker ut en lenestol på rommet her. Da blir det plass, og da ser jeg for meg en reol med 3 x 85 litere, eller evt 98 litere som før. Helglass antageligvis. Woha armaturer er jo ikke gratis, men det er det jeg har lyst på å ha da... men dere skjønner tegninga, det tar antageligvis tid å få kjøpt inn alt. Og deretter skal jo akvariene stå og kjøres inn i minst 5 uker, tenker jeg, før det slippes noen fisk i.

Men som sagt, halve moroa er planlegging, og nå skal jeg begynne og kikke etter i hyllene med mangrove-røtter i zoobutikkene igjen, samle opp noen med artige og fine former og fasonger, så jeg har å putte i akvariene. Jeg hadde jo et lite lager av sånne oppsamlede røtter før, så jeg alltid hadde en rot på lur å hente når jeg startet et nytt akvarie eller omdekorerte i et.

*sukk* jeg savner egentlig akvarierommet, men jeg savner ikke all tiden det tok hver uke å stelle dem.

Jeg har faktisk lagt på meg masse det siste halvåret!! Jeg som var så syltynn før, har nå kommet opp i str M i klær! Nesten så jeg ikke tror det... fra str 34-36 til 38. Jeg tror mesteparten av vektøkningen kommer av røykeslutten i november, men faktisk tror jeg en hel del kommer av at jeg ikke bærer vann og går frem og tilbake med vannbøtter og stell av akvariene lenger. Det tok jo litt tid hver eneste dag før.

Ja, jeg er fremdeles ikke-røyker altså! Det er 11 mnd siden jeg kuttet røyken nå, og noen kilo ekstra som "bivirkning" av det får jeg tåle. Men det er ikke bare noen, jeg syns det er ganske mange kg jeg da....! (10 kg)
noen ekstra kilo kan vel de fleste regne med å få på seg etter røykeslutt og litt mindre " trening" men det er jo fantastisk at du har klart deg så lenge! er det ikke digg med en sunnere livsstil?

Velkommen tilbake forresten! du har vært savnet! men nå kan vi jo lukte litersyken hos deg helt bort til Sotra på vestlandet så du får gjøre noe med den snart hehe

nydelig hund, også! du har vørt savnet her på forumene så dette var en gledelig email som poppet opp i innboksen min i dag lykke til med hva enn du velger nå da! så venter vi andre i spenning så lenge

Anders
Anders Kaste
Men hvis du kunne tenke deg en voksen gruppe, skal du få den billig som "starthjelp" :-)

Takk for tilbudet, Anders, men jeg er redd jeg ikke er oppe og går og i gang med akvarier på en god stund ennå. Det kan ta flere mnd før jeg får råd til å kjøpe inn alt og akvariene skal også innkjøres først osv.
kan få en gruppe med C007 av meg bare å sende en melding
Plussmedlem
Nei, selvfølgelig, det tar jo tid å få startet opp. Tenkte ikke noe umiddelbart.

Men ang. WOHA-armaturene du snakker om du vil ha. Da må det bli T5, da? For WOHA produserer vel ikke T8 lenger?
Gud for en vakker hund!

Gratulerer med å holde deg røykfri så lenge!

Velkommen tilbake!

Erik Johansen
kan få en gruppe med C007 av meg bare å sende en melding :-)

Et generøst tilbud Erik, hjertelig takk, det kan godt hende jeg tar deg på ordet etterhvert!

Lisbeth
Gud for en vakker hund! Gratulerer med å holde deg røykfri så lenge! Velkommen tilbake! :)

Takk for det!

Og ja, jeg må innrømme at jeg både er litt stolt og litt overrasket over at jeg faktisk har greid meg så lenge, og ikke sprukket en eneste gang, siden jeg kuttet røyken i midten av november i fjor! Ikke et eneste trekk har jeg tatt, selv om det har vært øyeblikk jeg har kjent suget...! Det hender fremdeles jeg kjenner suget etter og savnet etter "å kose seg med en røyk", typisk er f.eks. hvis jeg ser noen på tv som sitter og kuler'n og tar seg en røyk. Da stikker det i meg og jeg får lyst på en røyk selv.
MEN jeg har ennå ikke gitt etter for det suget, hehe!

Det blir litt off-topic og ikke-akvaristisk innhold i denne tråden nå, men sånn må det være en stund - så lenge man er "tørrlagt akvaholiker", hehe.

Anders Kaste
Nei, selvfølgelig, det tar jo tid å få startet opp. Tenkte ikke noe umiddelbart. Men ang. WOHA-armaturene du snakker om du vil ha. Da må det bli T5, da? For WOHA produserer vel ikke T8 lenger?

Det stemmer dessverre, Woha lager ikke T8 armaturer lenger :-/ Æsj altså, det der husker jeg var den dårligste nyheten jeg har fått i akvariehobbyen.
Det er grunnen til at jeg kanskje kanskje vil velge noe annet. Utvalget av lysrør til T8 er enormt mye bedre enn til T5.
Kanskje jeg går for åpne akvarier også, det får jeg se på. Det er jo billigere med noen enkle T8 rørs armaturer fra f.eks. Aquamanias eller Webzoo, enn å bestille Woha fra Tyskland.
Jeg har funnet ut at Aquaristikshop (som selger Woha) og Woha fremdeles selger T8 armaturer - men ikke serien Woha Lux Exclusive som jeg var så begeistret for. Det er nå kun en billigserie Woha har som bruker T8 rør og som selges. De heter kun Woha Lux og ser ikke på langt nær så flotte ut som Exclusive serien gjorde. Men de duger vel kanskje, så man får heldekkende topp på...? (forhindrer vannfordamping)

Jeg har heldigvis god tid på å bestemme meg - det blir ikke noen akvarier her på lenge ennå. MEN jeg heller i retning av å bestille helglass etter mål hos Webzoo igjen, som jeg har gjort mange ganger før.

Jeg sitter egentlig med en følelse av at jeg ikke vil bli fornøyd dersom jeg velger andre billigløsninger for å spare penger, og ikke like så godt velger Woha Lux Exclusive T5, så jeg får designet jeg liker.... Så får jeg heller tåle at det blir T5 rør og mindre utvalg i rør fra da av.

Men jeg er bare så sinnsykt fornøyd med Woha armaturene at jeg sannsynligvis ikke kommer til å fikse å ha noe annet...
Jeg husker ikke lenger hvem som kjøpte reolene mine da jeg solgte alt.
Men Anders, hvis du leser dette, kjøpte ikke du en av de reolene mine med 98 litere i str 80 x 35 x 35 cm?
Kunne du ha målt hvor mange cm det er fra en bærende stang og opp til neste i reolen? Dvs hvor stort mellomrom det er totalt? Jeg husker ikke det nemlig, og jeg har søkt rundt her for å finne det, men vet ikke helt hva jeg skal søke på. Fant ikke noe som hjelper meg å finne ut hvor stort mellomrom jeg hadde mellom to akvarier i de gamle reolene mine.

Jeg kommer sannsynligvis til å velge 98 litere igjen.... Tenkte først 85 litere, men slenger på noen liter til, så blir det bedre
mona o
Det er jo billigere med noen enkle T8 rørs armaturer fra f.eks. Aquamanias eller Webzoo, enn å bestille Woha fra Tyskland.

Jan Holt fører også WOHA
Ja, jeg har lest det, men jeg mistenker en temmelig stiv pris. Iallefall utifra hva jeg så en gang på eksempler de hadde. Jeg tror ikke jeg ville betalt den prisen Woha har når man kjøper det i Norge Det er nok billigere for meg å selv kjøpe dem fra Tyskland.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap