- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Liv's vannverden (side 76)
Liv's vannverden (side 76)
Postet 27.03.09 kl 10:40
Ojj, det er jo en del bilder! Det må du være stolt av!
Jeg har fått inn hele 3 bilder på Ceratopteris pteroides, ha ha. Det er den eneste jeg har sendt inn bilde til også. Jeg vet at ingen av mine bilder egner seg i basen. Er jo så vidt jeg tør å legge dem ut i min personlige tråd
Jeg har fått inn hele 3 bilder på Ceratopteris pteroides, ha ha. Det er den eneste jeg har sendt inn bilde til også. Jeg vet at ingen av mine bilder egner seg i basen. Er jo så vidt jeg tør å legge dem ut i min personlige tråd
Postet 27.03.09 kl 10:48
Grattis i "fiskebase-konken"!
Fint at du har beskrevet bildet litt mer en artsnavn. Denne fisken burde det vært 100 bilder av med detaljerte beskrivelser. Sånn som disse farger inn og ut, vil jeg si at mine channoides har lignet veldig og ikke i det hele tatt på det jeg har sett av bilder. Jeg husker jo når du Liv begynte å spekulere i om hannen min var dame.
Fint at du har beskrevet bildet litt mer en artsnavn. Denne fisken burde det vært 100 bilder av med detaljerte beskrivelser. Sånn som disse farger inn og ut, vil jeg si at mine channoides har lignet veldig og ikke i det hele tatt på det jeg har sett av bilder. Jeg husker jo når du Liv begynte å spekulere i om hannen min var dame.
Postet 27.03.09 kl 10:53
Takk Bildene dine var kjempefine Lisbeth, det 4 bildet der imidlertid et avdem jeg ikke skjønner hvordan en gang i tiden har blitt godtatt og ikke slettet igjen. Har sendt 10 ggr bedre bilder som har blitt avvist.
Ja, channoidesene er noen skikkelige kameleoner. Så forresten min hann få svake tverrstriper også her om dagen, så da får nok også hannene det. Har innbilt meg (og også lest) at det er kun hunn bettaer som får disse stripene, men.... den artikkelen har nok ikke channoidesene våre lest nei Ikke første gang jeg opplever at fiskene mine ikke har lest seg opp på hvordan de skal oppføre seg
Ja, channoidesene er noen skikkelige kameleoner. Så forresten min hann få svake tverrstriper også her om dagen, så da får nok også hannene det. Har innbilt meg (og også lest) at det er kun hunn bettaer som får disse stripene, men.... den artikkelen har nok ikke channoidesene våre lest nei Ikke første gang jeg opplever at fiskene mine ikke har lest seg opp på hvordan de skal oppføre seg
Postet 27.03.09 kl 11:51
Liv HTakk :-) Bildene dine var kjempefine Lisbeth, det 4 bildet der imidlertid et avdem jeg ikke skjønner hvordan en gang i tiden har blitt godtatt og ikke slettet igjen. Har sendt 10 ggr bedre bilder som har blitt avvist.
Er for så vidt enig i det, men lurer på om det er et bilde som allerede lå der før jeg sendte inn mine. Det 4 bildet viser også litt bedre hvordan den danner nye planter i bladkanten. Det er sikkert noen bilder som blir hengende igjen i basen, som rett og slett blir glemt og ikke fjernet når det kommer bedre bilder. Er nok en greiere skur å nekte å ta inn bilder enn å sortere ut igjen bilder som har kommet inn. Kanskje derfor de er strengere nå, så slipper de plukke ut i ettertid. Det er i alle fall 2 år tror jeg siden mine ble lagt inn så de har nok blitt strengere i det siste..
Postet 27.03.09 kl 12:11
Postet 27.03.09 kl 12:20
Liv, du må titte innom denne tråden. Hvis jeg ikke husker feil så har du klatrefisk på ønskelista. I tråden er det noen flotte bilder av dem. TROR du jeg fikk lyst på sånne nå eller?!
Postet 31.03.09 kl 14:57
Postet 31.03.09 kl 19:20
Postet 01.04.09 kl 09:48
Hei Liv, stikker innom deg for nå trenger jeg tips til en liten fisk, helst asiatisk jeg kan ha i kuhliilandsbyen min. Laget en tipstråd, men spør de jeg vet kjenner til masse småfisk, så tenker jeg skal stikke innom tråden til Tante Astrid og Humunu også og spørre
Har du en kul liten fisk du kan skryte av som jeg burde prøve?
Har du en kul liten fisk du kan skryte av som jeg burde prøve?
Postet 01.04.09 kl 10:35
Postet 04.04.09 kl 00:16
Tripp, trapp, tresko
De var så søte der de lå. Fikk tatt et bilde med mobilen, tok ikke sjansen på at motivet skulle slippe unna. Storemor er et syn i seg selv der hun ligger og rugger på magen Og ørselille da.... til å spise opp.
Fant en ørseliten sterbai sprellende i sluket i dusjen da jeg gjorde rent filteret der sist. Kunne ikke helt skjønne hvordan den siste lille jeg sjøsatte hadde kommet seg inn i filteret, men ... det er jo to ørsmå der oppdaget jeg i går, så denne lille tassen har nok klekket og vokst opp i karet. Snakk om tøffing - overlevd med masse sultne tetraer og ciklider.
Fant en ørseliten sterbai sprellende i sluket i dusjen da jeg gjorde rent filteret der sist. Kunne ikke helt skjønne hvordan den siste lille jeg sjøsatte hadde kommet seg inn i filteret, men ... det er jo to ørsmå der oppdaget jeg i går, så denne lille tassen har nok klekket og vokst opp i karet. Snakk om tøffing - overlevd med masse sultne tetraer og ciklider.
Postet 09.04.09 kl 10:57
Postet 09.04.09 kl 12:26
Postet 09.04.09 kl 15:02
Postet 21.04.09 kl 13:29
Hyggelig at knoteriene mine her inne etterspørres Her har det i grunnen ikke skjedd så mye spennende i karene i det siste. Ingen nye spennende mysterieyngel og ikke hatt tid til noe drastiske endringer selv.
Planlegger å studere deltid igjen ved siden av full jobb og lang reisevei, så jeg prøver å trappe noe ned på antall akvarier her. 17 literen ble solgt og hentet mandag og har lagt ut 110 og 96 litrene for salg. Litt vemodig, men innser at jeg må ha færre kar for å beholde det som en positiv og morsom hobby. Blir det for mye så blir det bare nok en plikt. Vel..... blir jo fortsatt igjen 6 kar, så det burde holde
I morgen blir dvergtannkarpene mine henta og muligens også ancistrus avlsparet mitt. Litt trist, men sånn er det - får ikke tid til alt en vil
Planlegger å studere deltid igjen ved siden av full jobb og lang reisevei, så jeg prøver å trappe noe ned på antall akvarier her. 17 literen ble solgt og hentet mandag og har lagt ut 110 og 96 litrene for salg. Litt vemodig, men innser at jeg må ha færre kar for å beholde det som en positiv og morsom hobby. Blir det for mye så blir det bare nok en plikt. Vel..... blir jo fortsatt igjen 6 kar, så det burde holde
I morgen blir dvergtannkarpene mine henta og muligens også ancistrus avlsparet mitt. Litt trist, men sånn er det - får ikke tid til alt en vil
Postet 22.04.09 kl 10:08
Postet 22.04.09 kl 10:17
Postet 22.04.09 kl 10:32
Postet 22.04.09 kl 10:46
Postet 22.04.09 kl 12:09