Liv's vannverden (side 76)

Har faktisk fått inn litt bilder etter hvert, tror det er et 20-talls nå, prøver å sende inn når jeg har et blinkskudd, særlig hvis det er fisk det ikke er noe særlig bilder av fra før Hyggelig å få bilde av en dame i leksfarger der, litt bleik den hunnen som lå der fra før.
Ojj, det er jo en del bilder! Det må du være stolt av!

Jeg har fått inn hele 3 bilder på Ceratopteris pteroides, ha ha. Det er den eneste jeg har sendt inn bilde til også. Jeg vet at ingen av mine bilder egner seg i basen. Er jo så vidt jeg tør å legge dem ut i min personlige tråd
Grattis i "fiskebase-konken"!

Fint at du har beskrevet bildet litt mer en artsnavn. Denne fisken burde det vært 100 bilder av med detaljerte beskrivelser. Sånn som disse farger inn og ut, vil jeg si at mine channoides har lignet veldig og ikke i det hele tatt på det jeg har sett av bilder. Jeg husker jo når du Liv begynte å spekulere i om hannen min var dame.
Takk Bildene dine var kjempefine Lisbeth, det 4 bildet der imidlertid et avdem jeg ikke skjønner hvordan en gang i tiden har blitt godtatt og ikke slettet igjen. Har sendt 10 ggr bedre bilder som har blitt avvist.

Ja, channoidesene er noen skikkelige kameleoner. Så forresten min hann få svake tverrstriper også her om dagen, så da får nok også hannene det. Har innbilt meg (og også lest) at det er kun hunn bettaer som får disse stripene, men.... den artikkelen har nok ikke channoidesene våre lest nei Ikke første gang jeg opplever at fiskene mine ikke har lest seg opp på hvordan de skal oppføre seg

Liv H
Takk :-) Bildene dine var kjempefine Lisbeth, det 4 bildet der imidlertid et avdem jeg ikke skjønner hvordan en gang i tiden har blitt godtatt og ikke slettet igjen. Har sendt 10 ggr bedre bilder som har blitt avvist.


Er for så vidt enig i det, men lurer på om det er et bilde som allerede lå der før jeg sendte inn mine. Det 4 bildet viser også litt bedre hvordan den danner nye planter i bladkanten. Det er sikkert noen bilder som blir hengende igjen i basen, som rett og slett blir glemt og ikke fjernet når det kommer bedre bilder. Er nok en greiere skur å nekte å ta inn bilder enn å sortere ut igjen bilder som har kommet inn. Kanskje derfor de er strengere nå, så slipper de plukke ut i ettertid. Det er i alle fall 2 år tror jeg siden mine ble lagt inn så de har nok blitt strengere i det siste..
Ja, har inntrykk av at de ikke er så flinke til å fjerne selv om en har krysset ja på midlertidig bilde Men.... ok med bilder som viser spesielle ting som du sier med hvordan den danner avleggere
Liv, du må titte innom denne tråden. Hvis jeg ikke husker feil så har du klatrefisk på ønskelista. I tråden er det noen flotte bilder av dem. TROR du jeg fikk lyst på sånne nå eller?!
Åååå de var bare usannsynlig flotte. Hadde vært typisk min flaks om de skulle dukke opp i butikk nå når jeg har latt Afrika planene gå fløyten Men... kommer jeg over de der i butikk så skal jeg ha dem - åkkesom!!
Liv H
Men... kommer jeg over de der i butikk så skal jeg ha dem - åkkesom!!


må ha det, bare må ha det
Hei Liv, stikker innom deg for nå trenger jeg tips til en liten fisk, helst asiatisk jeg kan ha i kuhliilandsbyen min. Laget en tipstråd, men spør de jeg vet kjenner til masse småfisk, så tenker jeg skal stikke innom tråden til Tante Astrid og Humunu også og spørre

Har du en kul liten fisk du kan skryte av som jeg burde prøve?
Algemagneter er flotte senger for små og store coryer
Tripp, trapp, tresko
De var så søte der de lå. Fikk tatt et bilde med mobilen, tok ikke sjansen på at motivet skulle slippe unna. Storemor er et syn i seg selv der hun ligger og rugger på magen Og ørselille da.... til å spise opp.

Fant en ørseliten sterbai sprellende i sluket i dusjen da jeg gjorde rent filteret der sist. Kunne ikke helt skjønne hvordan den siste lille jeg sjøsatte hadde kommet seg inn i filteret, men ... det er jo to ørsmå der oppdaget jeg i går, så denne lille tassen har nok klekket og vokst opp i karet. Snakk om tøffing - overlevd med masse sultne tetraer og ciklider.
Er nok heller XXL, L og XS Har noen i M og L og, og en XL dame
Ingen oppdateringer snart?
Hyggelig at knoteriene mine her inne etterspørres Her har det i grunnen ikke skjedd så mye spennende i karene i det siste. Ingen nye spennende mysterieyngel og ikke hatt tid til noe drastiske endringer selv.

Planlegger å studere deltid igjen ved siden av full jobb og lang reisevei, så jeg prøver å trappe noe ned på antall akvarier her. 17 literen ble solgt og hentet mandag og har lagt ut 110 og 96 litrene for salg. Litt vemodig, men innser at jeg må ha færre kar for å beholde det som en positiv og morsom hobby. Blir det for mye så blir det bare nok en plikt. Vel..... blir jo fortsatt igjen 6 kar, så det burde holde

I morgen blir dvergtannkarpene mine henta og muligens også ancistrus avlsparet mitt. Litt trist, men sånn er det - får ikke tid til alt en vil
Flink du som skal studere, viktigere det enn fisk

Å så synd at jeg ikke vet om vi kan fortsette å bo der vi bor, ellers hadde jeg vel kjøpt noe av deg
Slitsomt med sånn usikkerhet. Når vet dere mer? 110 literen er jo fin da, med skap og helt ny lystopp Tar liten plass og :-P
Liv H
Slitsomt med sånn usikkerhet. Når vet dere mer? 110 literen er jo fin da, med skap og helt ny lystopp ;-) Tar liten plass og :-P


Det er nettopp det, vi hører ikke noe mer liksom. Irriterende...

Var og titta på anonnsen din -fristende ja But no
Fornuften må seire av og til Jeg har også flytteplaner, så et mindre antall akvarier har flere fordeler akkurat nå
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap