Revestrekenes akvarieverden (side 78)

[External Image]
Litt mer discus må jeg ha med også

[External Image]
I morgen flytter jeg noen av N. mortenthaleri'ene til discuskaret, der er det 28 grader så jeg håper det skal gå greit.
Lek hos c121, A. dolichopterusyngel og dag3 i grenmalleeggutviklingen
[External Image]
I kveld leker C121 for første gang på evigheter, jeg satte inn en ekstra pumpe til dem i forgårs så nå har de skikkelig strøm i karet og jeg tror det fikk dem i gang I samme kar går det også noen unge eques og hastatus, samtlige er påvirket av leken og fyker hit og dit, det totale kaos med andre ord Jeg har plukket de eggene jeg har funnet hittil og skal prøve å saumfare mose og ferskvannstang før jeg legger meg, C121 klistrer nemlig eggene overalt i hele karet.

[External Image]

[External Image]
A. dolichopterusynglene som slapp ut av hulen mens vi var i Egypt er spredd rundt i hele 160l, jeg håper bare de får i seg nok mat for det er nesten umulig å fange dem inn for oppforing uten å tømme karet.

[External Image]
Eggene er knipset ett døgn etter forrige bilde (se innlegg 1542) og nå begynner grenmallefostrene å få antydning til farge og jeg regner med at det er kroppen som ligger kveilet som en lys strek rundt plommesekken
Flotte bilder Rita. Synes dine L183 er utrolig flotte. Så litt i basen på bilder der...Synes faktisk ynglene er flottere enn voksne individer, med mer markering av det hvite ytterst på finnene.

Ser på din profil at du har Apistogramma commbrae F1 med lokasjon Bella Union, Uruguay. Antar at dette er cf Commbrae? Har drettet disse og solgte di videre etter det for en liten stund tilbake.

Jeg overså en når di ble solgt, og har igjen en her som går sammen med barlowi og ancistrus i et blandingskar. Om du skulle være på den andre siden av fjorden og i nærheten av Hof, er du velkommen til å hente den =) Den er VF, ikke F1.

Var også innom hjemmesidene deres og tittet litt på hundene. Selv om jeg ikke er noen "hundemann" synes jeg disse er artige. En tidligere nabo i Kongsberg hadde en slik. Den hadde navnet Freddy. Artig da min stefar heter det samme, uten sammenligning.......
Takker Jarle f.

Loffa, jeg kjøpte de unge A. commbrae F1 på Dahls, tror det var Thors eget oppdrett men skal ikke si det sikkert. Jeg takker for tilbudet om en apisto fra deg men dessverre er jeg sjelden i Hoff.

Dachs er artige hunder det, svigersønnen vår har en som heter ragnar og den er oppkalt etter onkelen hans... hunden Ragnar er ikke av de mest intelligente så jeg håper ikke det er årsaken til navnevalget ))
[External Image]
Dagens dose grenmalleeggutvikling, dag 4 )) Det har skjedd mye med dem siden i går, se nederste bilde i innlegg 1545.

[External Image]

[External Image]

Eggene fra C121 ser forresten fine ut så langt, gyldne og klare i fargen.
L260
[External Image]
I dag har jeg faktisk klart å knipse noen bilder av Hypancistrus sp. L260'ene våre også De fem individene er en viltfanget leksgruppe kjøpt på Nesodden for noen måneder siden, nå er de flyttet til nytt kar og jeg krysser fingrene for lek på dem etterhvert

[External Image]

[External Image]
Det er så spennende å følge med på grenmalle-eggene, tenk at de utvikler seg så fort
Helt fantastiske bilder av de Grenmalle-eggene ,utrolig at det går an å se utviklingen så tydelig.
[External Image]
Det er kjempeartig å følge utviklingen på nært hold, siste døgn har de også hatt en enorm utvikling. Nå ser man kommende øyne, blodårer m.m, og de beveger seg inne i egget Bildet er tatt for ikke mange minuttene siden, dag 5.
Utrolige bilder! Veldig morsomt at du legger ut hver dag så vi får følge utviklingen så tett.
nok en gang nydelige bilder.

Espen
[External Image]
6 dager etter egglegging. Litt forskjellig utvikling på yngelen, noen har fått øyne, farge og tydelige brystfinner mens andre fortsatt er på amøbestadiet ))

[External Image]
[External Image]
Bilder knipset i går, 7 dager etter egglegging. To av eggene har klekket og de treigeste ynglene ser ut til å utvikles i riktig retning

[External Image]

[External Image]
I går flyttet jeg luftslangen med luftestein og egg over i en breedingbox hengende med dobbeltsidige sugekopper innvendig i karet. Nå krysser jeg fingrene for klekking uten hannens eggforpleining
C. concolor i lek
[External Image]
Vi har beholdt tre C. concolor (to hanner og en hunn, født i 2010) etter den viltfangede gruppen vi hadde og de har heldigvis arvet den høye ryggfinnen som de viltfangede hadde. Jeg flyttet trioen midlertidig inn til H. zebra i 160 literen for en uke siden og de trives tydeligvis i høy temperatur. 1.februar lekte de for første gang. Bildet over viser de to hannene, og de sloss faktisk seg i mellom om hunnens gunst.

[External Image]
Hunnen la en snedig ladning egg, noen bittesmå og noen større, og mange som var helt tomme, kanskje fordi det er første gang og gamle egg som har ligget i buken lenge? Jeg plukket noen som så befruktede ut og de ligger i en breedingbox og jeg venter spent på resultatet

C121-eggene så fine ut i to dager så myglet de og jeg tror ikke ett eneste av dem har klekket

[External Image]
Nå er det 7 1/2 uke siden jeg oppdaget apistoynglene i 100l, og de vokser til
Supert å få være med på utviklinga av grenmalleeggene, og flotte bilder som vanlig!
Tusen takk Lisbeth

[External Image]
Etter ett par døgn i breedingboxen syns jeg eggene så "grumsete" og livløse ut så jeg flyttet luftslangen tilbake i karet. Hannen var ikke sein om å restarte pleien av eggene og nå er de fleste klekket, kun de senest utviklede igjen. Jeg skal prøve å fóre opp yngelen i karet men er redd det er for stor konkurranse i matfatet fra "en million" reker og endlers.

[External Image]
C. concolor har lekt igjen og denne gangen var alle eggene like store og så normale ut

[External Image]
De unge A. dolichopterus'ene lever fortsatt men bør nok fanges inn for oppfóring, jeg får se om jeg gyver på den oppgaven i morgen
[External Image]
Noen bilder av discusene som farger ut mer og mer Jeg ser heldigvis heller ingen tegn til at mallene (L091 og L114) skader dem. Mallene ser forøvrig ut til å stortrives med mye fóring og vannbytter, triactis'ene vokser som bare det

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Å den dolichopterus'en var bare helt nydelig
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap