- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Davids våte verden (side 8)
Davids våte verden (side 8)
Inaktiv bruker
nå er det kjempevarmt i været dør nesten av varme =
Postet 04.07.08 kl 11:25
Inaktiv bruker
En god nyhet
david gfor noen dager siden døde sebraciklidehane av nitrit og det var trist =;-C
i dag så la den gamle sebraciklidehoa egg med en yngre sebraciklidehan jipi =
Postet 04.07.08 kl 20:01
Inaktiv bruker
i dag skal jeg sove ute i telt og jeg gleder meg til å gjøre det =
og jeg brukte sebraciklideeggen til fiskefor i dag =
og jeg brukte sebraciklideeggen til fiskefor i dag =
Postet 05.07.08 kl 22:20
Inaktiv bruker
nå her jeg flyta sebraciklideynglene til et støre akvarium =
Postet 06.07.08 kl 10:19
Inaktiv bruker
nå finer jeg ikke på noen ting =
Postet 08.07.08 kl 14:48
Inaktiv bruker
Ferien min
nå er jeg på ferie på et sted som heter byglansfjor og det er gøy og det er mange kjempesøte kaninunger derog kjempesøte andunger der å og jeg må ikke gleme og nevne di kjmpesøte hønekylingene som er her og å jeg har funet en fin rot i otra =
Postet 17.07.08 kl 22:45
Inaktiv bruker
En god nyhet =:-d
i dag så var jeg en tur hjemmom for å fine ut hordan fiskene mine hade klartseg og da fik jeg først en god nyhet og det var at det var kome små gulfiskyngel til vrden og da bled jeg glad og den andre er at mine 2 vf som jeg hade kjøpt i forje uke levde og da ble jeg glad og jeg glømte og fortele den dagen jeg kjøpte di 2 vf apistogamaene og det var på grund av at den netverkskabelen jeg hade var en dum kabel men nå slaper jeg av på en god ferie det var alt fra nyhetene mine =
Postet 18.07.08 kl 19:28
Inaktiv bruker
Dørlig feriedag =;-c
i dag har jeg bare vert inne i kombikempen vår på grun av at det er bare pøst i hele dag og det er sjedelikt men jeg har det fin for de om =
Postet 19.07.08 kl 21:46
Inaktiv bruker
Nå har jeg komme hjemm fra ferien
jeg er kommet hjemm fra en god ferie og tl gode overaskelser jek demyparet mit har laggt egg og i dag så kjøpte je en siamensisven til dn jeg hade fra føra og da blir han fornøyd =
Postet 28.07.08 kl 23:06
david gjeg er kommet hjemm fra en god ferie og tl gode overaskelser jek demyparet mit har laggt egg og i dag så kjøpte je en siamensisven til dn jeg hade fra føra og da blir han fornøyd =:-D
noko er heldige å få yngel/ egg mens dei er på ferie, og andre silk som meg er uheldige og kommer hjem og apistogramma hoa har hoppet ut. Så nå har eg bare hannen igjen. Så rett før ferien var det første og siste gong apistogrammaparet fekk yngel
Postet 28.07.08 kl 23:13
Inaktiv bruker
det var tris men vist mine vf apistoer får yngel så er du hjertelig velkommen til å se dem od du kan å sikert få noen av meg =
Postet 28.07.08 kl 23:23
Postet 28.07.08 kl 23:56
Inaktiv bruker
men det kommer til å ta lit tid får jeg får yngel på dem di r sirka 4 cm det er handen og hua er 3 cm men jeg skal si i fra til deg når jeg har leveringsklare yngel av regnbueciklidene mine =
Postet 29.07.08 kl 12:23
Postet 29.07.08 kl 18:21
Inaktiv bruker
jeg skel til oslo i neste uke og jeg gleder meg til å til å ta turen inom dyregod osloziti og kjøpe noen fine fisker =
Postet 29.07.08 kl 22:53
Postet 30.07.08 kl 00:45
Inaktiv bruker
nei vi skal reise med toget og det er ikke akurat en ny dyrebutikk jeg skal innom jeg har vert innom der en gang før mn jeg skal ikke tild oslo for å kjøpe fisk men jeg skal ta rønken av bege hoftene og det er på grud av at jeg måte opperere innd en skrue i den håfta og pappa vile at jeg skule oppereres i oslo og det var på grund av at di var spisjalister på det fel.tet men jeg gleder meg til å se akvariumene på sykehuset fof di var fine =
ps.i natt så sovet jeg uner oppen stjerneklar himel på trampolina og da så jeg 3 stjerneskud og da ønsket jeg meg 20 nye akvarium 2 kongepytoner når det blir loveligt 3 gekoer når det blir loveligt 2 kameloner når det blir loveligt og + 1 tispe av typen blaninhud å jeg glømte å ønske meg magiskeevner av vannd
ps.i natt så sovet jeg uner oppen stjerneklar himel på trampolina og da så jeg 3 stjerneskud og da ønsket jeg meg 20 nye akvarium 2 kongepytoner når det blir loveligt 3 gekoer når det blir loveligt 2 kameloner når det blir loveligt og + 1 tispe av typen blaninhud å jeg glømte å ønske meg magiskeevner av vannd
Postet 30.07.08 kl 09:13
Endret: 30.07.08 kl 09:30
Inaktiv bruker
nå tror jeg at mine 2 regnbueciklider har laggt egg jipi =
Postet 31.07.08 kl 19:14
Inaktiv bruker
jeg vet ikke sikert om mine 2 vf regnbueciklider har laggt egg men det er ikke lenge di til legger egg håper jeg =
Postet 01.08.08 kl 17:11
Inaktiv bruker
Litt historie om vordan jeg fikk akvarium intiresen
hele greia bjynte for 7 år siden da mamma kjøpte en gullfiskbole og vi fikk lov til å ha 3 slørhaler i den vis jeg lærte meg å sykle ijen men det klarte jeg men jeg klarte det på en trist dag det var i den dagen min bestefar ble begravd og etter noen dager så dro vi til byen og kjøpte 3 slørhaler og så gikk det en stun og det var en jul mamma var uheldig mens hun vasket bolen og kuste den med heldig vis så var det ikke fisk i bolen da så mamma måte til sørlansentere for å kjøpe en ny bolde det er den bolen som det er lokasjonsguppyer i nå så jik det noen år så fant jeg et akvarium i en konteiner som noen hade kastet og det var på grund av det lakk så fikset papa det så det kom oppi noen gullfisker i det men det akvariumet er kastet men det komme eter vert i historien for det ble kstet så fik jeg 54 literen jeg tror jeg var 10 år da og det var veldigt gøy jeg hade det på soveromet og di første fiskene i det var 10 neontetra og 1 fløyens foks og en uke etter det så kom det 3 platyer og 2 kampfisk hoer og 1 pansermalle og årene gik nye fisk komm så en gang til vile jeg ha et nyt akvarium 15 literen som jeg skal ha kili i var det andre jeg kjøpte det skule vere et yngel kar og jeg fik et plastikakvarium av noen jeg kjente og der bode det 1 kampfiskhand til hand døde uken etter jeg kjøpte han men det akvariumet har jeg ikke lenger 40 som jeg fik kjøpt på en auksjon i kristiansand akvariumklubb og så gikk det noen år så ver det en vennd av meg som hade et akvarium som han hade gåt lei av som jeg fik av vennden min i det akvariumet så var det to fisker i en gamel botia og en 9 eller 10 år gammel gullalgespiser og mange algebevokste anubias og så gikk det noen år det akvaeiumet som jeg fant i konteineren ble kastet på grund av det lak på soveromet mitt sjikeligt gøy og jeg har vert med på å lagge to akvarium som var lereriktopplevese og så gik det noen år så fik jeg meg et akvarium av rektoren på den gamle barneskolen min som jeg savner han gide meg det når datra var på reise runt joren so gik det noen år så fik jeg kjøpt 160 literen av norn i kristiansand akvariumklubb og jeg fant 2 brukte kjøleskapskufer til akvarium bruk det var historien min =
Postet 01.08.08 kl 19:29