Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 8)

Inaktiv bruker
Tante Astrid
[QUOTE=vegar haugerud]hadde en sjokolademalle en gang, den var 35 år gammel da jeg fikk den, men den forlot verden 36 år gammel:S visste ikke at de kunne leve så lenge jeg:S

Wow! Har fått med meg at maller er blant de lengstlevende fiskene vi holder i akvarium, men denne ble jo utrolig gammel. Har lagt den inn i listen nå, regner med det var denne arten du hadde.
Takk skal du ha

jepp det var den det var
ja det er seiglivet fisk det der, gir ikke opp før begge øynene er blinde og dem ikke klarer å svømme..'
døde av naturlige årsaker, svikt av et eller annet slag..
ciklidesyka
dete er en ny art typesomerfugel første gang de er i norge deie er jkan blå med noe gult på kan ta noen bilder en dag :)


Dette er ingen ny type/art, bare en oppdrettsvariant og er i bunn og grunn en helt vanlig sommerfuglciklide. Disse har vært på markedet en stund sammen med en helt gul variant.
For mange år siden hadde vi en ancistrus som ble rundt 19 år. Vi så aldri noe til den de siste 5-6 årene, den lå inni ei rot hele dagen og kom bare frem når den fikk mat=P

Har en black molly som ble født hos meg for nøyaktig tre år siden. Ser at tre år som er det meste disse har blitt, gjenstår å se om min blir eldre enn det..

Har to Endler's levendefødere som er ett år, litt mer enn det som var registrert!
Min mor har en L002 som er ca 10år gammel !
Karro
For mange år siden hadde vi en ancistrus som ble rundt 19 år. Vi så aldri noe til den de siste 5-6 årene, den lå inni ei rot hele dagen og kom bare frem når den fikk mat=P Har en black molly som ble født hos meg for nøyaktig tre år siden. Ser at tre år som er det meste disse har blitt, gjenstår å se om min blir eldre enn det.. Har to Endler's levendefødere som er ett år, litt mer enn det som var registrert!

Tusen takk Karro! Da har jeg oppdatert ancistrus (regner med det var oppdrettsvarianten) og endlers. Du får si fra igjen når mollyene har levd litt til
Martina
Min mor har en L002 som er ca 10år gammel !

Tusen takk Martina! Fisken er nå kommet inn på listen

(Listen ligger her.)
Ikke for å prote stere åg si imot
Tom Kristiansen
[QUOTE=ciklidesyka]dete er en ny art typesomerfugel første gang de er i norge deie er jkan blå med noe gult på kan ta noen bilder en dag :)


Dette er ingen ny type/art, bare en oppdrettsvariant og er i bunn og grunn en helt vanlig sommerfuglciklide. Disse har vært på markedet en stund sammen med en helt gul variant.

men det er en helt ny type skupte privat og noen på dyrebutik så vi kan stole på!!
ciklidesyka
men det er en helt ny type skupte privat og noen på dyrebutik så vi kan stole på!!

Kanskje du kan høre med de om de har det latinske navnet på fisken. Da blir alt så mye enklere
Har ikke
den ingen viste det dem kaldte dem bare for blu somerfugelciklide
Da er det nok sannsynligvis en fargevariant av vanlig sommerfuglciklide. Denne kalles for Blue Ram (forkorting av det latinske navnet ramirezi) på engelsk og jeg mistenker at det er derfor enkelte selger disse som blå sommerfuglciklide her i landet. Det finnes også en fremavlet gul fargevariant av denne arten. Det er altså samme art, men bare en annen farge. Omtrent som guppyene som finnes i alle farger, men hvor de alle er samme art.
Her var visst en som ikke var på listen: Hypsophrys nicaraguensis 3år
En til: Pseudotropheus sp. ´Acei´ 4år
Laffzi
Her var visst en som ikke var på listen: Hypsophrys nicaraguensis 3år En til: Pseudotropheus sp. ´Acei´ 4år

Tusen takk! De er nå kommet på listen og jeg har også endret på sterbaiene som du opplyste om i en annen tråd
Jeg har en gullfisk som er 9 år i år, og to som er 7-8.
Jeg hadde ei kampfiskhunne med handikap som ble 2,5år gammel. handikappet var at underkjeven var deformert. Har også ancistrus som er 4-5år gamle. Har forresten ei kirsebærreke hunne som er ca 1år gammel,
Finnes det noe som heter fiske eller akvarium år?
Og hvis, hvor mye er et akvarium eller fiske år?
...glem det :p
Når vi snakker alder på fisk, noen sm vet normal alder på fisk når de blir solgt i butikk?
Varierer nok fra om det er maller eller ciklider f.eks, men hva er normal ca-alder?
Eldste fisken jeg har en en gibbi som jeg har hatt i snart 7 år.
har to ryggsvømmer maller som eg har hatt i 6 år no.
hadde ein pleco som blei solgt i 2003, den var ca. 8 år då, og fikk vite seinare at den fortsatt var i live nokon år etter. har ikkje hørt meir om den på lenge, men angrer veldig på at eg solgte den

såg på lista at det var sitrontetra som hadde levd i 3 år, eg mistet min siste i sommer etter 6 år.
carassius
Jeg har en gullfisk som er 9 år i år, og to som er 7-8. :)

Da har jeg oppdatert alderen på gullfisk og lenket til din profil. Morsomt at du kaller deg for carassius også

Velkommen til forumet forresten!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap