- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tonje_r`s akvarier. (side 8)
Tonje_r`s akvarier. (side 8)
Slår aldri av filterne ved vannbytte jeg.
Passer på at de ikke står uten vann da, men tømmer karene ned til laveste nivå. fyller på med iskaldt vann og skifter litt til og på nytt med kaldvann.
Eneste sirklulasjonspumpene som blir slått av når jeg renser filteret på de.
Legg inn huskeliste på mobilen når du rengjør pumpene.
God helg videre.
Har du bilder av de små?
Espen
Passer på at de ikke står uten vann da, men tømmer karene ned til laveste nivå. fyller på med iskaldt vann og skifter litt til og på nytt med kaldvann.
Eneste sirklulasjonspumpene som blir slått av når jeg renser filteret på de.
Legg inn huskeliste på mobilen når du rengjør pumpene.
God helg videre.
Har du bilder av de små?
Espen
Postet 08.01.11 kl 22:05
Postet 09.01.11 kl 03:31
Endret: 11.01.11 kl 20:58
Skal ikke være lett med dette reolprosjektet. Måtte fjerne avstiverene på innsiden av akvariet for å kunne få skilleveggene på plass. Prøvde i lime de på utsiden av bak og framvegg, men når eg då prøvde å fylle opp akvariet bulte det ut 6mm. Tar ingen sjanser på at de sprikker og det blir mye vannsøl på gulvet. Får se om eg får laget noen avstivere i aluminium på jobben som kan funke som avstivere.
Postet 11.01.11 kl 21:02
Da fikk eg gode nyheter ang bulingen på akvarieglassene til reol akvariene
snakket med min onkel som har jobbet mye med glass, han sa det ikke gjorde noe med 6mm på hvert glass
Så endelig kan det bli litt fortgang i reolbyggingen.
mistet litt motivasjon på veien når det var så mye frem og tilbake med de forskjellige tingene som skulle gjøres med akvariene, men nå er motivasjonen på topp og eg bare gleder meg til å jobbe med de.
Kjekt å ha folk rundt seg med mye kompetanse innen mye rart, det gjør ting litt lettere
snakket med min onkel som har jobbet mye med glass, han sa det ikke gjorde noe med 6mm på hvert glass
Så endelig kan det bli litt fortgang i reolbyggingen.
mistet litt motivasjon på veien når det var så mye frem og tilbake med de forskjellige tingene som skulle gjøres med akvariene, men nå er motivasjonen på topp og eg bare gleder meg til å jobbe med de.
Kjekt å ha folk rundt seg med mye kompetanse innen mye rart, det gjør ting litt lettere
Postet 12.01.11 kl 11:10
Postet 12.01.11 kl 15:32
Postet 12.01.11 kl 15:47
Tonje_RFordi eg fjernet avstiverene, har ikke fått skilleveggene på plass enda:) Var sist på midtun mellom jul og nyttår. Men var på midtun Åsane forrige uke, hadde endel kjekke maller der. De ventet på en VF sending fra Peru som enten kom denne uken eller neste.
Så da er det "salg" der nå for å få plass. hehe
Peru sending, mmm gleder meg.
Postet 12.01.11 kl 15:59
2011 skal vist ikkje være mitt akvarie år. Først dette med at eg glømte å slå på pumpene i akvariene og nå har vi hatt et langvarig strømbrudd pga mye snø. Hele 12 timer har nå pumpene vært av, så må nok forberede meg på hyppige vannbytter fremover.
Har heldigvis et akvarie på jobben som eg kan ta filterguffe fra, men den pumpen har ikke nok til å kickstarte pumpene i alle akvariene. Ja ja, får no bare ta litt filterguffe i hvert filter og håpe det er nok til at eg slipper den høyeste nitritt toppen.
Har heldigvis et akvarie på jobben som eg kan ta filterguffe fra, men den pumpen har ikke nok til å kickstarte pumpene i alle akvariene. Ja ja, får no bare ta litt filterguffe i hvert filter og håpe det er nok til at eg slipper den høyeste nitritt toppen.
Postet 14.01.11 kl 10:13
Postet 14.01.11 kl 10:16
Postet 14.01.11 kl 10:29
Postet 14.01.11 kl 12:19
Takker for tilbudet Espen Har heldigvis venner her ute som har akvarier så får sikkert låne litt guffe av de.
Vurderer virkelig å investere i et lite aggregat til slike situasjoner som dette. Sitter omtrent å hopper på kontorstolen her, er litt spent/ kvier meg litt for å se hva som møter meg når eg kjem heim. krysse fingre å tær for at alle fiskene har det bra.
Vurderer virkelig å investere i et lite aggregat til slike situasjoner som dette. Sitter omtrent å hopper på kontorstolen her, er litt spent/ kvier meg litt for å se hva som møter meg når eg kjem heim. krysse fingre å tær for at alle fiskene har det bra.
Postet 14.01.11 kl 12:39
Postet 14.01.11 kl 17:17
Postet 14.01.11 kl 17:56
Postet 14.01.11 kl 18:31
Hei Tonje.
Fint å se at reolprosjektet ditt går i riktig retning.
Frister det med noen Betta unimaculata?
E
Fint å se at reolprosjektet ditt går i riktig retning.
Frister det med noen Betta unimaculata?
E
Postet 14.01.11 kl 18:40
Postet 14.01.11 kl 18:49
Postet 14.01.11 kl 19:08
Erlend D BertelsenKommer inn tidlig neste uke fra Singapore, også kommer noen flotte [I]Apistogramma elizabethae [/I] Kommer også en sending med blandt annet [I]Corydoras weitzmani [/I], [I]Nannostomos mortenhaleri [/I] og en av favoritt artene mine [I]Pseudohemiodon apithanos [/I]fra Peru E
Når blir ting salgsklart Erlend?
De nannostomusene skal jeg ha meg. hehe
Postet 14.01.11 kl 19:14
Var på dyrebutikken å dag å kjøpte meg 8 små sjokkiser til Synes de som allerede går i akvariet har blitt litt sky, så håper at litt flere i gruppen hjelper slik at de kan vise seg litt mer frem i akvariet
Så blir det forhåpentligvis også Indostomus crocodilus på meg Må bare finne litt mer info om disse før innkjøpet blir gjort. For å se om eg kan holde de eller ikke.
Så blir det forhåpentligvis også Indostomus crocodilus på meg Må bare finne litt mer info om disse før innkjøpet blir gjort. For å se om eg kan holde de eller ikke.
Postet 18.01.11 kl 22:11