- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Milo's våte verden (side 8)
Milo's våte verden (side 8)
Postet 24.02.12 kl 22:57
530Velkomen tilbake! Håper det var 4 nyttige uker.
Det er du ikke alene om å håpe...
Det var mye slit, men også mye moro. Var en fin gjeng som hang sammen og vi fant på såpass mye rart at de nye som kom var veldig skeptiske de første dagene... Det var vel sånn noen ganger at de omtrent trodde vi nettopp var sluppet ut på prøve fra lukket avdeling... Og at vi kjapt kom til å være tilbake på lukket... :-p
Postet 24.02.12 kl 23:08
Postet 26.02.12 kl 20:52
Hentet pakke fra Aquamanias i dag, 2 stk Smørbukk...
Hmm....
Hentet pakke fra Aquamanias i dag, nytt armatur til hjørnekaret... (og 2 stk Smørbukk)
Pakket ut, la det på, i med kontakten og let there be light! Ganske mange forfjamsede fisk som blunket overrasket, siden de ikke hadde hatt lys på en uke...
Etter å ha fått på det nye armaturet var det i full gang med å leke Dr Mengele på det gamle... Grunnen til at det hadde kuttet ut ble ganske åpenbar når jeg åpnet det. Når ballasten lukter så brent at det svir i øya er det ikke mye tvil... Det var takken for å spandere på det nye lysrør ja... :-p
Bestilte et nytt objektiv i dag, nyeste 105mm 2,8 Sigma'n... Spennende å se hva det kan gjøre med bildene....
Sikkert mest spennende for rekene til Kaja... :-p
Hmm....
Hentet pakke fra Aquamanias i dag, nytt armatur til hjørnekaret... (og 2 stk Smørbukk)
Pakket ut, la det på, i med kontakten og let there be light! Ganske mange forfjamsede fisk som blunket overrasket, siden de ikke hadde hatt lys på en uke...
Etter å ha fått på det nye armaturet var det i full gang med å leke Dr Mengele på det gamle... Grunnen til at det hadde kuttet ut ble ganske åpenbar når jeg åpnet det. Når ballasten lukter så brent at det svir i øya er det ikke mye tvil... Det var takken for å spandere på det nye lysrør ja... :-p
Bestilte et nytt objektiv i dag, nyeste 105mm 2,8 Sigma'n... Spennende å se hva det kan gjøre med bildene....
Sikkert mest spennende for rekene til Kaja... :-p
Postet 29.02.12 kl 17:51
Postet 02.03.12 kl 19:55
Postet 05.03.12 kl 04:42
Huff, nå har rekedilla til Kaja tatt greit av...
Først ble det ny macrolinse til 5000.- for å få tatt bedre bilder av de. Så ble det nye tepper til 700.- så ho ikke skal fryse på muffa når ho sitter på gulvet og tar bilder... Regner med at ho kommer med bilder og oppdateringer i tråden sin når kameraet går tomt for batteri, dvs i morgen en gang....
Først ble det ny macrolinse til 5000.- for å få tatt bedre bilder av de. Så ble det nye tepper til 700.- så ho ikke skal fryse på muffa når ho sitter på gulvet og tar bilder... Regner med at ho kommer med bilder og oppdateringer i tråden sin når kameraet går tomt for batteri, dvs i morgen en gang....
Postet 08.03.12 kl 18:38
Jeg har satt inn lufdrevet filter og varmekolbe i en 12 liter jeg vant på et klubblotteri før jul. Tenkte jeg skulle ha noen reker det så jeg kunne sirkulere planter mellom rekekar og andre kar for å bli kvitt alger. Når jeg ser hvor dyrt det er med rekekar, så kanskje jeg skal finne på noe annet.....
Postet 08.03.12 kl 19:04
Postet 08.03.12 kl 19:17
530Når jeg ser hvor dyrt det er med rekekar, så kanskje jeg skal finne på noe annet.....
He, he... Vi er menn og har derfor fornuften dypt forankret. Damene derimot har jo for vane å ta helt av uansett, og da blir alt dyrt...
En mellomstasjon for algebefengte planter er ikke dumt det, rekene kan være ganske så effektive....
Kaja sorterer jo ut dårlig farvete og feilfarvete reker og de blir satt sammen og fungerer som arbeidslag i andre kar....
Postet 08.03.12 kl 19:37
Postet 08.03.12 kl 19:52
Postet 08.03.12 kl 21:42
Postet 09.03.12 kl 10:26
Postet 10.03.12 kl 12:44
Postet 10.03.12 kl 13:39
Postet 10.03.12 kl 20:01
Postet 11.03.12 kl 00:04
Var en tur på auksjon i Sarp i dag, men gikk etter kort tid.
Snakk om dårlig auksjon for selger, som kjøper derimot ville det vært knall....
Mye skyldes nok at LOAK hadde valgt å ha sin auksjon på samme dag.
Gjengen bak gjorde som alltid en god jobb, og Svein var i slaget som vanlig. Så Det sosiale var i hvertfall trivelig...
Snakk om dårlig auksjon for selger, som kjøper derimot ville det vært knall....
Mye skyldes nok at LOAK hadde valgt å ha sin auksjon på samme dag.
Gjengen bak gjorde som alltid en god jobb, og Svein var i slaget som vanlig. Så Det sosiale var i hvertfall trivelig...
Postet 11.03.12 kl 20:14
Postet 11.03.12 kl 21:09
Postet 11.03.12 kl 22:00