Milo's våte verden (side 8)

Velkomen tilbake! Håper det var 4 nyttige uker.
Plussmedlem
530
Velkomen tilbake! Håper det var 4 nyttige uker.

Det er du ikke alene om å håpe...
Det var mye slit, men også mye moro. Var en fin gjeng som hang sammen og vi fant på såpass mye rart at de nye som kom var veldig skeptiske de første dagene... Det var vel sånn noen ganger at de omtrent trodde vi nettopp var sluppet ut på prøve fra lukket avdeling... Og at vi kjapt kom til å være tilbake på lukket... :-p
Plussmedlem
Full runde med vannbytter i dag. Prøve å få til 2 ganger i uken en stund framover, se om det kan trigge enda litt fler...

I surrekaret med grønninger er det egg igjen, så tydelig at de trives oppi der.. Raringer.... Er vel yngel i 4 størrelser der nå...
Plussmedlem
Hentet pakke fra Aquamanias i dag, 2 stk Smørbukk...
Hmm....
Hentet pakke fra Aquamanias i dag, nytt armatur til hjørnekaret... (og 2 stk Smørbukk)

Pakket ut, la det på, i med kontakten og let there be light! Ganske mange forfjamsede fisk som blunket overrasket, siden de ikke hadde hatt lys på en uke...

Etter å ha fått på det nye armaturet var det i full gang med å leke Dr Mengele på det gamle... Grunnen til at det hadde kuttet ut ble ganske åpenbar når jeg åpnet det. Når ballasten lukter så brent at det svir i øya er det ikke mye tvil... Det var takken for å spandere på det nye lysrør ja... :-p

Bestilte et nytt objektiv i dag, nyeste 105mm 2,8 Sigma'n... Spennende å se hva det kan gjøre med bildene....
Sikkert mest spennende for rekene til Kaja... :-p
Plussmedlem
Bartegutten er glad i planta si, vet ikke hva han hadde gjort uten den. Og han tror han har klart å gjemme seg godt....

En annen av beboerene får også et bilde i dag, selv om han ikke akkurat har noe med akvarier å gjøre. Lillegutt var litt sulten, og mammas hvite saus var fristende....
Plussmedlem
Ble sittende og se på et Super Red par som lekte for noen timer siden. Gikk ganske heftig for seg, og det var en sint, liten bartegutt som jaget vekk alt som kom i nærheten av hulen hans. INGEn fikk forstyrre han og dama... :-p
Plussmedlem
Huff, nå har rekedilla til Kaja tatt greit av...
Først ble det ny macrolinse til 5000.- for å få tatt bedre bilder av de. Så ble det nye tepper til 700.- så ho ikke skal fryse på muffa når ho sitter på gulvet og tar bilder... Regner med at ho kommer med bilder og oppdateringer i tråden sin når kameraet går tomt for batteri, dvs i morgen en gang....
Jeg har satt inn lufdrevet filter og varmekolbe i en 12 liter jeg vant på et klubblotteri før jul. Tenkte jeg skulle ha noen reker det så jeg kunne sirkulere planter mellom rekekar og andre kar for å bli kvitt alger. Når jeg ser hvor dyrt det er med rekekar, så kanskje jeg skal finne på noe annet.....
He he he!! *Ler godt!!*
Og jeg som venter på at reke karet skal komme i posten... ;0)

Er allerede bitt av litersyken, men rekedilla.... Oi oi oi.... Får håpe den ikke biter så veldig hardt da... *Smile*

Gleder meg til hun er fri for strøm og vi får se bilder :0)
Plussmedlem
530
Når jeg ser hvor dyrt det er med rekekar, så kanskje jeg skal finne på noe annet.....

He, he... Vi er menn og har derfor fornuften dypt forankret. Damene derimot har jo for vane å ta helt av uansett, og da blir alt dyrt...

En mellomstasjon for algebefengte planter er ikke dumt det, rekene kan være ganske så effektive....
Kaja sorterer jo ut dårlig farvete og feilfarvete reker og de blir satt sammen og fungerer som arbeidslag i andre kar....
Plussmedlem
Etter ca 30000 bilder med en annen linse tar det litt tid å venne seg til den nye linsa. Så foreløpig blir resultatet "såder".....
Gratulerer med ny linse og nye linselus. Ikke verst prøvefotografering da, og hun ene er full av egg ser jeg. Reker er utrolig stas, så gleder meg til å lese oppdatering i tråden til Kaja og se enda flere bilder.
Dette ble jo skikkelig bra til nybegynner å være :0)
Flotte bilder!!

Gratulerer så mye med nytt utstyr, synes bildene ble helt flotte
Nå er det bare å ta bilder i alle kar og legge ut her!
Plussmedlem
Kommer i begge trådene etterhvert...
Kaja sitter og plukker reker til auksjon i morgen, blir sikkert litt mer bilder av det også...
Plussmedlem
Driver og plukker litt småting til i morgen.... Litt tynning er jo greit.

Skal si det er noen som har fått vårfølelsen her nå, har ei feit aenusdame som driver og leker med seg selv. Egget ned 2 kar i løpet av dagen i dag.. :-p
Plussmedlem
Hmmm... Mon tro om mr Dahlby blir sint hvis jeg ringer nå for å få selgernummer til i morgen... Ble brått litt mer enn beregnet som skal bli med her... :-p
Plussmedlem
Var en tur på auksjon i Sarp i dag, men gikk etter kort tid.
Snakk om dårlig auksjon for selger, som kjøper derimot ville det vært knall....
Mye skyldes nok at LOAK hadde valgt å ha sin auksjon på samme dag.
Gjengen bak gjorde som alltid en god jobb, og Svein var i slaget som vanlig. Så Det sosiale var i hvertfall trivelig...
Var på samme auksjonen. Min første forsåvidt og fikk shoppa litt, så må da si meg fornøyd. Men gikk mye i Guppy og platy, så trasket avgårde før de var langt i fra ferdige.
Plussmedlem
Tipsy
Var på samme auksjonen. .

Hvor satt du hen i salen da? Hvis du la merke til det, under projektoren satt det 2 blondiner... Det var Kaja og Marita herfra...
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap