- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Den forvirrede amatør (side 8)
Den forvirrede amatør (side 8)
Postet 26.03.12 kl 15:54
Ser på fisklistan at Imazo kun har Epiplatys annulatus inne, men det er kanskje noen i Trondheim som har vett på å handle inn fra Glaser? Vi skal ikke oppover for onsdag/torsdag neste uke. Jeg rekker ikke akvariemøte i dag, litt dumt for det er jo ikke umulig det kommer killifolk dit...
Postet 26.03.12 kl 17:59
Takk Linda, tror jeg skal ta en liten telefonrunde i morgen ;ø)
Uff, nå ble jeg så bekymret for Fille-Franz, kampfisken min. Jeg har tatt noen bilder av han, og oppdaget at han har fått noen flekker i ansiktet. De er bare svakt synlige, ser egentlig bare mattere ut når jeg studerer fisken. Men da blitzen kom ble det jo gigantiske grå flekker! Jeg har laget en egen tråd og håper noen kan si at dette er helt normalt. Men egentlig tror jeg det jo ikke.... ;ø(
Uff, nå ble jeg så bekymret for Fille-Franz, kampfisken min. Jeg har tatt noen bilder av han, og oppdaget at han har fått noen flekker i ansiktet. De er bare svakt synlige, ser egentlig bare mattere ut når jeg studerer fisken. Men da blitzen kom ble det jo gigantiske grå flekker! Jeg har laget en egen tråd og håper noen kan si at dette er helt normalt. Men egentlig tror jeg det jo ikke.... ;ø(
Postet 26.03.12 kl 23:29
Postet 27.03.12 kl 11:41
Det er skummelt å snakke med de på Dahls. Det blir fort dyrt, selv om de har hyggelige priser
Tittet forresten på Märtha kampfisk i stad, og hun har et stort perlemors-felt på hodet som blir isblått (nesten hvitt) i det riktige lyset. Så tror nok ikke du trenger å være bekymret for Fille-Fransen din. Märtha har lekt med sin kjære Odd igjen, så hun virker ihvertfall ikke syk...
Tittet forresten på Märtha kampfisk i stad, og hun har et stort perlemors-felt på hodet som blir isblått (nesten hvitt) i det riktige lyset. Så tror nok ikke du trenger å være bekymret for Fille-Fransen din. Märtha har lekt med sin kjære Odd igjen, så hun virker ihvertfall ikke syk...
Postet 27.03.12 kl 13:27
Nå har Linda W - vennlige sjelen - tilbudt seg å ta med fisk til meg til uka. Nå trenger jeg noen til å sitte og slå meg over fingrene (eller kanskje helst kjeften) når jeg ringer butikken og leverer bestilling..... Det er jo så mye jeg har lyst på! Stønn. Hvordan klarer man å vise måtehold i en sånn situasjon?
Postet 27.03.12 kl 19:02
tanteNå har Linda W - vennlige sjelen - tilbudt seg å ta med fisk til meg til uka. Nå trenger jeg noen til å sitte og slå meg over fingrene (eller kanskje helst kjeften) når jeg ringer butikken og leverer bestilling..... Det er jo så mye jeg har lyst på! Stønn. Hvordan klarer man å vise måtehold i en sånn situasjon?
Tenk stappfull bil på vei til sesongåpning av sommerisolert fjellhytte uten vann og strøm du. Det blir flere turer ;o)
Postet 27.03.12 kl 19:18
Postet 27.03.12 kl 19:38
Postet 29.03.12 kl 15:04
Postet 29.03.12 kl 15:52
Postet 29.03.12 kl 23:49
Postet 29.03.12 kl 23:54
Postet 30.03.12 kl 00:00
Postet 30.03.12 kl 00:06
Postet 31.03.12 kl 15:06
Postet 31.03.12 kl 16:41
Et problem.... Akvariet på kjøkkenet står og går seg til, har gjort det en stund nå. Så streiker filteret. Har nok stått hele natta ihvertfall. Hastetiltak: Ut i esken og finne en annen pumpe, hente litt gugge fra filteret i gamleakvariet og dytte oppi, og kjøre i vei og håpe det beste. Ser at denne pumpa her har mye hardere strøm, noe jeg ikke ønsker, men finner ikke ut hvordan strøpe den. Hmmm. Se en gang til i kveld når jeg forhåpentligvis ikke er like irritert....
Postet 02.04.12 kl 13:29
Hjemme igjen etter å ha vært sørover og møtt Linda W, på vei til påskefjellet, som i ren godhet hadde med fisker til meg fra Dahls dyrerike.
Nå ligger det poser og flyter i akvariene, og jeg håper bare jeg klarer å se hva som er hva så jeg får sortert dem i rette karene. Det er 3 typer killi, og i halvmørket i stua her ser jo alle helt like ut.
Tusen takk til Linda, og ikke minst til Dahls Dyrerike for fantastisk service!
Nå ligger det poser og flyter i akvariene, og jeg håper bare jeg klarer å se hva som er hva så jeg får sortert dem i rette karene. Det er 3 typer killi, og i halvmørket i stua her ser jo alle helt like ut.
Tusen takk til Linda, og ikke minst til Dahls Dyrerike for fantastisk service!
Postet 05.04.12 kl 00:19
Postet 05.04.12 kl 17:22
Oppdaget i går kveld at de to australe-hunnene jeg kjøpte faktisk er en gutt og en jente. Så det ikke før, for de har vært litt bleke. Men nå farger de ut, og det er nok en gutt den ene ja. Jaja, har opplevd større kattastrofer.
Jeg kjøpte levende røde mygglarver som påskegodis til fiskene. De tok vi fram i går kveld. Og det var godis ja. Det ble sluktid over hele linja. Har igjen noen til i kveld også. Det blir nok stas. ;ø)
Jeg kjøpte 3 kjærringer til kampfisken Fille-Franz, men han skjønner ikke tegninga i det hele tatt. Null interesse. Han er bare opptatt av å jage paradisfisk bort fra "sitt" hjørne han. Bossete type det der, men altså - noen kvinnfolkfut er han ikke!
Jeg kjøpte levende røde mygglarver som påskegodis til fiskene. De tok vi fram i går kveld. Og det var godis ja. Det ble sluktid over hele linja. Har igjen noen til i kveld også. Det blir nok stas. ;ø)
Jeg kjøpte 3 kjærringer til kampfisken Fille-Franz, men han skjønner ikke tegninga i det hele tatt. Null interesse. Han er bare opptatt av å jage paradisfisk bort fra "sitt" hjørne han. Bossete type det der, men altså - noen kvinnfolkfut er han ikke!
Postet 06.04.12 kl 12:57