Liv's vannverden (side 80)

Det kan virke som klovnkilliene går forholdsvis greit å ha i rekekar. Ser stadig flere små krystallreker som dukker frem av mosen.

I channoideskarene er det derimot verre stilt, de har så godt som utryddet to hele rekekar. Selv yngel på 1-2 cm ser ut til å forsyne seg så godt at bestanden nærmest blir borte. Kan selvsagt være andre forhold som spiller inn også, men det er gode vannverdier i karene og ser ut som de største rekene klarer seg. Antakelig tar de all yngelen så tilveksten stopper helt opp. Har også sett tilfeller hvor de har tatt et jafs av eggfull rekemage. Survival of the fittest!
Orker ikke lete meg tilbake i tråden for å finne ut hvor du skulle flytte, er det Tønsberg??
(mener å huske det)

Eller du har kanskje flyttet hit allerede
Tønsberg, Korten Flytter om 2,5 uke nå. Gleder meg masse
Hey det ekke lenge til, Korten, hmmm det er inni bomringen det, kjipt.
Kjedelig med den bomringen, de skulle heller bygd bru og tatt bompenger på den.
Bomringer over alt snart Like greit jeg ikke har bil da
Jeg så at du skrev i en annen tråd at du hadde F1 channoides. Vi har vel fra samme kullet, men hørte ikke noe om at de var VF når jeg kjøpte mine på JH. Ble det sagt når du kjøpte dine?
Interiørkompromiss
Jeg har ikke lyst å bruke et helt rom i nye leiligheten til akvarier, så da ble det oppussing av akvariemøbler som et interiørkompromiss:

Har prøvd å lete frem "før-bilder", men har nok beskåret bort møblene på de fleste bildene av akvariene, her kan en i alle fall ane hvordan de så ut før:

1. 180 literen min hadde sort møbel, det var slitt og med flere hakk og ingen pryd for stua dessverre. Er heller ikke spesielt glad i sorte møbler. Kurvene er rimelige sorte kurver fra Ikea.

2. 128 literen med ennå tristere standard akvariemøbel i grått

3. Ikea hyllene til de 3 minste karene var rimelige IKEA hyller i ubehandlet tre. Attpåtil anskaffet brukt.

Litt maling og noen nye kurver:

1. 180 literen ble isblå og kurvene ble malt et par hakk mørkere

2. 128 literen i samme isblå med sjøgrønne kurver

3. Ikea møblene til småakvarier ble hvite
Selvgjort er velgjort, syns bordene dine ble fine. Jeg syns selv sort er fint som farge på akvariemøbel men skjønner at det kan bli for dystert for andre.

Har du kommet deg i nykåken siden du driver med litt oppussing?
Takk Sort kan være veldig kult, kommer helt an på resten av interiøret
Jeg har hatt en del sort her jeg bor nå, men blir litt annen stil i nye leiligheten, der er det malte paneler og litt annet utgangspunkt.

Har ikke flyttet ennå, 1,5 uke igjen. Men.. greit å pusle med det nå så får jeg skikkelig ferie når jeg har kommet på plass
Møblene ble flotte! Ikke glem å ta et interiørbilde av hele rommet, med akvariene og bordene, når du har kommet på plass i ny-leiligheten. Morsomt å se hvordan andre innreder.

Lykke til med flyttinga
Det skal jeg gjøre vet du
To som vil sikre seg plass på flyttelasset
Og en liten røver som er altfor glad i mors antikviteter
He he, nydelige kattenurker

Morsomt å pakke? Flytting er vel noe av det værste jeg vet...
Det som er best med flytting og pakking er at man endelig får gått igjennom og kastet ting man aldri bruker og som bare er lagt bort et sted.
Og det at man kan starte på nytt, jeg elsker å se for meg hvordan jeg skal innrede stedet, hvilke farger jeg vil ha på veggene og slikt.

Men selve pakkinga og flyttinga er som oftest bare masse stress og mas. :P
Veldig enig med dere der, pakking er kjempekjedelig... men, har benytta anledningen til å kvitte meg med en del og det er befriende

Gleder meg veldig til ny start og innrede ny bolig, det er kjempegøy. Har vel innredet den sånn ca. 100 ggr allerede Prospektet er utslitt
Fiskeflyttingen gikk kjempefint. Plastbaljene med lokk gjorde susen. Alle fisk fremme og i god form. Akvarieplanter er foreløpig bare slengt i karet men det får stå sånn til jeg får tid. Mye som skal på plass.
Så bra Kan tenke meg det er godt å ha kommet deg dit du skulle med lasset. Hvor mange akvarier var det du endte opp med å ta med deg?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap