- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Liv's vannverden (side 80)
Liv's vannverden (side 80)
Det kan virke som klovnkilliene går forholdsvis greit å ha i rekekar. Ser stadig flere små krystallreker som dukker frem av mosen.
I channoideskarene er det derimot verre stilt, de har så godt som utryddet to hele rekekar. Selv yngel på 1-2 cm ser ut til å forsyne seg så godt at bestanden nærmest blir borte. Kan selvsagt være andre forhold som spiller inn også, men det er gode vannverdier i karene og ser ut som de største rekene klarer seg. Antakelig tar de all yngelen så tilveksten stopper helt opp. Har også sett tilfeller hvor de har tatt et jafs av eggfull rekemage. Survival of the fittest!
I channoideskarene er det derimot verre stilt, de har så godt som utryddet to hele rekekar. Selv yngel på 1-2 cm ser ut til å forsyne seg så godt at bestanden nærmest blir borte. Kan selvsagt være andre forhold som spiller inn også, men det er gode vannverdier i karene og ser ut som de største rekene klarer seg. Antakelig tar de all yngelen så tilveksten stopper helt opp. Har også sett tilfeller hvor de har tatt et jafs av eggfull rekemage. Survival of the fittest!
Postet 27.07.09 kl 15:14
Postet 27.07.09 kl 18:19
Postet 27.07.09 kl 18:31
Postet 27.07.09 kl 21:30
Postet 27.07.09 kl 21:41
Postet 28.07.09 kl 00:18
Postet 28.07.09 kl 08:44
Interiørkompromiss
Jeg har ikke lyst å bruke et helt rom i nye leiligheten til akvarier, så da ble det oppussing av akvariemøbler som et interiørkompromiss:
Har prøvd å lete frem "før-bilder", men har nok beskåret bort møblene på de fleste bildene av akvariene, her kan en i alle fall ane hvordan de så ut før:
1. 180 literen min hadde sort møbel, det var slitt og med flere hakk og ingen pryd for stua dessverre. Er heller ikke spesielt glad i sorte møbler. Kurvene er rimelige sorte kurver fra Ikea.
2. 128 literen med ennå tristere standard akvariemøbel i grått
3. Ikea hyllene til de 3 minste karene var rimelige IKEA hyller i ubehandlet tre. Attpåtil anskaffet brukt.
Har prøvd å lete frem "før-bilder", men har nok beskåret bort møblene på de fleste bildene av akvariene, her kan en i alle fall ane hvordan de så ut før:
1. 180 literen min hadde sort møbel, det var slitt og med flere hakk og ingen pryd for stua dessverre. Er heller ikke spesielt glad i sorte møbler. Kurvene er rimelige sorte kurver fra Ikea.
2. 128 literen med ennå tristere standard akvariemøbel i grått
3. Ikea hyllene til de 3 minste karene var rimelige IKEA hyller i ubehandlet tre. Attpåtil anskaffet brukt.
Postet 03.08.09 kl 16:30
Postet 03.08.09 kl 16:33
Postet 03.08.09 kl 21:50
Takk Sort kan være veldig kult, kommer helt an på resten av interiøret
Jeg har hatt en del sort her jeg bor nå, men blir litt annen stil i nye leiligheten, der er det malte paneler og litt annet utgangspunkt.
Har ikke flyttet ennå, 1,5 uke igjen. Men.. greit å pusle med det nå så får jeg skikkelig ferie når jeg har kommet på plass
Jeg har hatt en del sort her jeg bor nå, men blir litt annen stil i nye leiligheten, der er det malte paneler og litt annet utgangspunkt.
Har ikke flyttet ennå, 1,5 uke igjen. Men.. greit å pusle med det nå så får jeg skikkelig ferie når jeg har kommet på plass
Postet 03.08.09 kl 21:56
Postet 04.08.09 kl 13:31
Postet 04.08.09 kl 15:23
Postet 07.08.09 kl 18:52
Postet 10.08.09 kl 22:52
Postet 11.08.09 kl 09:18
Det som er best med flytting og pakking er at man endelig får gått igjennom og kastet ting man aldri bruker og som bare er lagt bort et sted.
Og det at man kan starte på nytt, jeg elsker å se for meg hvordan jeg skal innrede stedet, hvilke farger jeg vil ha på veggene og slikt.
Men selve pakkinga og flyttinga er som oftest bare masse stress og mas. :P
Og det at man kan starte på nytt, jeg elsker å se for meg hvordan jeg skal innrede stedet, hvilke farger jeg vil ha på veggene og slikt.
Men selve pakkinga og flyttinga er som oftest bare masse stress og mas. :P
Postet 11.08.09 kl 10:09
Postet 11.08.09 kl 22:11
Postet 19.08.09 kl 10:02
Postet 19.08.09 kl 10:27