Sølvi sine coryer og litt til :) (side 80)

Grattis med barnebarn
Lurer på om du har drettet på C.concoler? har en gjeng på 7 stk fikk kjøpt 5 av deg i fjor vinter. Har fått de i lek 2 ganger men det kommer hveldig få egg av disse telte 4 første gangen og 3 andre gangen, mener det er 3 hunner og 4 hanner men ikke 100% sikker hunner må det hvere siden det har kommet egg.
Men er disse noe vanskiligere enn andre C. arter å få i lek eller?

[External Image]
Takk skal du ha Christian

Har ikke hatt opdrett på disse selv dessverre,men tror ikke de skal være vanskeligere enn andre når de først har kommet igang. Problemet kan vel være å få de i gang førete gangen.Har hørt at de gjerne legger egg i "skittent" vann,dvs. ikke vannbytter på 3-4 uker

Men at de legger så få egg kan vel kanskje være at de spiser de opp etterhvert som de blir lagt. Mine Sterbai er helt håpløs på den måten,må stå klar med en gang de blir lagt for i det hele tatt å få tak i noen.

Så prøv å følge med de om de legger egg igjen .
Christian: C. concolor er veldig glade i å spise egg, så jeg kan tenke meg at mesteparten av eggene de har lagt, har forsvunnet inn i magen deres igjen. Mine har bare lekt 2 ganger, og det har de kun gjort når de har gått i artskar. Bor de sammen med andre coryer, blir det ingen lek her i huset. De gangene jeg de har lekt, har jeg kun funnet noen få egg på steder der det er vanskelig å komme til. Resten har blitt spist.
Litt oppdateringer ,men må først fortelle en liten historie .
Hadde besøk av noen barnebarn og et par venner av de i går på hhv. 5 og 7 år.. Disse var veldig fasinert av akvariene mine og spesiellt Neomoen da selvfølgelig.
Men da de skulle gå og sto å kikket inn i 222 literen sier den ene : du har veldig mange fisker ,hvor mange sånne bokser har du egentlig ?
Da begynte jeg å humre for meg selv he he bokser ,det var en ny betegnelse.Men logisk nok egentlig ,da vi bruker jo bokser til å oppbevare ting i

Ellers har jeg sluppet 18 stk. Weitzmani-yngel som nå er 8 dager gamle opp i foreldrekaret.Så nå får jegi bare håpe de klarer seg der. Har sett et par yngel som jeg har sluppet oppi tidligere ,så det lover jo bra.Siden jeg ikke har et eget kar til yngel for tiden ,så må jeg bruke den metoden.Egentlig veldig grei,men overlevelsesprosenten blir vel gjerne ikke den samme.Her blir det .de sterkeste overlever.
Noen nye venezuelanus-egg har også begynt å klekke i dag .Her har jeg også sett noen yngel i foreldre-karet.
Disse to coryene legger for tiden egg et par ganger i uken ,så noe må jeg vel få til
CW023 som jeg plukket noen egg fra her tidligere har også klekket,ikke s mange men det er nå så.

Fikk også tak i en Betta Albimarginata-hun i går så nå har hannene begynt å få leksfarge på seg igjen

Ellers så tenkte jeg å selge de 2 sommerfugl-ciklidene jeg har i 222 literen og ta det paret jeg har i en 54 liter å sette tilbake dit.Synes det blir litt lite kar på disse.
Da kan jeg ta 2 hanner og hunnen av albiene å plassere her.
Så nå må jeg ut med en annonse på disse.

Skal hente noen fisk til saltvannskaret i morgen,gleder meg og er veldig spent p hva som kommer.Sist gang kom det lite av det jeg bestilte,så denne gang satt jeg opp alternativer og håper det blir positivt denne gang
Var heldig denne gang,fikk nesten alt vi hadde bestilt
Så er det bare å håpe på at alt overlever.
Men fikk meg en skikkelig nedtur i kveld,1 dag på jobb etter skulder-betennelsen og i kveld sylta forkjølet
Så bra at du fikk nesten alt du hadde bestilt

Jeg er litt smånysjerrig på hvilken coryarter du har... og lurer veldig på om du har lyst til og ramse dem opp?
Har jo solgt endel av de jeg hadde da men pr. dags dato har jeg C.Sterbai ,Sp. black,CW023 (orange laser) green laser (CW009) , C. Adolfoi, C. Weitzmani og C.venezuelanus . Tror det var alle nå for tiden
Alle utrolig flotte og vanskelig å skille seg av med
Har du yngel på Adolfoi?

Pandaene skal få flytte inn i sitt nye karr rundt jule tider en gang siden disse trenger sitt eget. Men så ble det flytting av rom her hjemme fordi foreldrene mine mener jeg har for lite rom. Dette åpnet da muligheten for enda et karr med enda en Coryart i rundt jan/feb.

Og ønsker da helst Adolfoi
Ikke ennå ,men de nærmer seg kjønnsmoden alder og er begynt å trene ,så regner med at det ikke blir så lenge til
Det er en nydelig cory så skjønner godt at du har denne på ønskelisten
Skal bli gøy og følge med når du får yngel på dem^^ Jeg får begynne letingen på en gruppe når det nermer seg tidene at det kommer et nytt karr i hus rett over nyttår en gang
hei sølvi
har du fått ting ut i karene nå? håper alt gikk fint i dag! takk igjen for turen hjem vi preikast plutselig!

Anders
Alt på plass og ser greit ut
Bare så trasig at jeg ble forkjølt nå da
Håper jeg er i stand til gå p jobb imorgen ,snakker -anders
Kan du ikke legge ut noen bilder av det dyret du har som ikke lever under vann ?

Ja det var det da ,hun liker ikke å bli fotografert ,så det er begrenset hvor mange bra bilder jeg har liggende

Men et par stk. her da selv om de ikke yter henne full retferdighet .

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hehe, ja men det er jo nesten som å se bikkja mi, bare annen farge
Veldig fin syns jeg
Vi synes jo hun er verdens fineste ,men det gjør vel alle som har hund

Ser en viss likhet mellom de ja
Så søt hun er da, jeg liker dem bedre med pels enn uten Hvordan ble det med valpeplanene?
Bble ingen jobb på meg i dag,sitter her og syns skikklig synd på meg selv. Hvorfor i alle dager klarer de ikke å finne opp en vaksine for forkjølelse

Tok et par bilder i går for å vise forskjellen på egg og yngel av hhv. Weitzmani og venezuelanus .Det er største er Weitzmani og det minste er venezuelanus,kjempestor forskjell og selvfølgelig stor forskjell på yngel også.
Den minste yngelen er klekket samtidig med den største som er C. W.

Yngelen til venezuelanusène er knapt synbare første dagene.

[External Image]

[External Image]
Rita Revestrek
Så søt hun er da, jeg liker dem bedre med pels enn uten :) Hvordan ble det med valpeplanene?

Liker de beste jeg og

Ang. valpeplaner så er det ikke sikkert det blir noe av.Hun har muligens allergi og da skal man jo ikke avle på de.Venter på svar på allergiprøven i disse dager.

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap