Tante Astrid´s undervannsverden (side 82)

Stemmer i med Liv, har hatt lyst på disse selv. Nydelig liten fisk
He he, det var visst ikke vanskelig å gjette selv med dårlige bilder
Er nok to Dario dario ja. Om det er en av hvert kjønn aner jeg ikke, men det spiller forøvrig mindre rolle. Har planlagt å holde 4-6 stykker av disse så jeg får supplere med noen flere om jeg kommer over de ved en senere anledning.

Må si jeg liker hvordan de beveger seg i karet og at de virker så våkne og oppmerksomme på det som er rundt de. Nå har jeg ikke fått studert de så mye siden de nok er litt tilbakeholdne i nye omgivelser. Er i tvil om jeg i hele tatt får tatt flere bilder av de ;b

Var ganske morsomt å se oppførselen mellom darioen og stjernene. Stjernene er jo faktisk større enn den lille darioen og de var tydelig nysgjerrige på den lille tassen og flokket seg rundt den. Det så nesten litt skummelt ut en stund, men de var nok bare nysgjerrige på hva dette var for noe. Darioen så ikke spesielt skremt ut heller.

Tror nesten jeg må ordne meg med en flyttbar stol slik at jeg får fulgt med på de nye småfiskene jeg har i de forskjellige karene. Er vanskelig å studere de fra sofaen ihvertfall. Veldig glad for at jeg nå har fått i gang mikroormkulturen slik at alle småfiskene kan få noe ekstra å kose seg med. Rakettene fikk sin første smak i går og det ble veldig populært da de først smakte på det. Til å begynne med så skjønte de visst ikke at slikt kunne spises
Tante Astrid
Tror nesten jeg må ordne meg med en flyttbar stol slik at jeg får fulgt med på de nye småfiskene jeg har i de forskjellige karene. Er vanskelig å studere de fra sofaen ihvertfall.


Min sambo ble "lei" av å se meg sittende på gulvet i div. vonde sittestillinger og at jeg akte meg rundt på stuegulvet mellom karene.. Så han tok meg med ut for å kjøpe en puff til meg! Vi fant en rund sakkopuff som var helt ypperlig.

Bevegelig er den jo ikke men veldig lett å slenge rundt på gulvet før jeg deiser ned på den Siden det er en puff tar den liten plass og helt ypperlig som ekstra sitteplass når man har fest

Smart! Spørs om jeg må finne på noe lignende
Er temmelig sikker på at det er to hanner jeg har av darioene. Ingen overraskelse akkurat siden det er sjeldent at hunnene leveres for salg siden de er mindre fargerike enn hannene. Den ene er riktignok en del lysere enn den andre, men har såpass tydelige striper og farger at det er mer sannsynlig at det er en underdanig hann. Disse to har jo gått sammen i et mindre kar i flere uker så det er rimelig å anta at de har funnet ut hvem som skal være sjefen.

Prøvde å ta noen bilder av den lyseste i går, men bildene ble så dårlige at det ikke er vits å legge de ut. Får håpe på bedre lykke etterhvert når fiskene blir litt mer kjennt i karet og forhåpentligvis mer synlige. For fiskenes skyld så håper jeg at jeg snubler over noen hunner etterhvert også
Misunner deg disse. De er helt nydelige. De hadde en liten tass på Oslo City her for en stund siden, men det var bare en igjen og den var sykt tynn og pjusk så jeg valgte å la det være. Gleder meg til det kommer bilder av dine, har aldri sett dem skikkelig unntatt den ene lille.
Du får kose deg med et par snutter fra youtube så lenge da. Her to hanner som sloss litt og her to stykker som viser seg litt for hverandre. Regner med de siste to er hanner også. I farger så ligner de veldig på mine to, en skarp og tydelig i farge og mønster og en lysere med litt utydelig mønster. Regner med den underdanige hannen blir tammere i farger og mønster. Hunnene skal visst være nesten ensfarget lyse, eventuelt med litt antydning til mønster. Dette tror jeg må være en hunn. (Badis dario er et gammelt, ugyldig navn fra den gangen de mente den måtte være i nær slekt med Badis badis.)

Arten blir altså ikke mer enn 2-3 cm som voksne
På den andre videoen der får man godt inntrykk av hvor små de er. O_o
Liv H
Gleder meg til det kommer bilder av dine, har aldri sett dem skikkelig unntatt den ene lille.


Har du sett bildene som er her? Fy flate det er nydelig fisk dette!
Prøver å treffe tastene i mørket her Får ikke mindre lyst på den fisken etter hvert kjenner jeg Fy fela så fine de er!!!

Skikkelig morsomt å se de ENORME venusfiskene svømme forbi på den ene videoen der
Dario dario er en fantastisk nydelig fisk! Også så liten

Har sett på den i basen mer enn en gang, spesielt etter at jeg så et bilde av en lagt ut på corydorasworld. Skjønn er den. Synd hannene er så aggressive mot hverandre
Inger Anne
På den andre videoen der får man godt inntrykk av hvor små de er. O_o

Liv H
Prøver å treffe tastene i mørket her :-) Får ikke mindre lyst på den fisken etter hvert kjenner jeg :-) Fy fela så fine de er!!! Skikkelig morsomt å se de ENORME venusfiskene svømme forbi på den ene videoen der :-D

De er faktisk mindre enn stjernedanioene mine!

Lisbeth
Har du sett [URLBLOCK1]? Fy flate det er nydelig fisk dette!

Slik er den mørkeste av mine, den jeg er helt sikker på er en hann. Små smykker disse her

ElinH
Dario dario er en fantastisk nydelig fisk! Også så liten :-) Har sett på den i basen mer enn en gang, spesielt etter at jeg så et bilde av en lagt ut på corydorasworld. Skjønn er den. Synd hannene er så aggressive mot hverandre :(

Neida, de er visst ikke så ille som man vil ha det til. Les under TANK her på denne siden så kan du se at det faktisk anbefales å holde de i grupper. Antagelig så har noen gått ut fra at de har samme oppførsel og bør holdes på samme måte som Badis-artene, den gangen den gikk for å være en Badis-art, men Darioene er altså ikke fullt så aggressive mot sin egen art

Har så lyst til å vise frem mine, men de samarbeider altså ikke
Jippi, jeg greide ihvertfall å få tatt noen halvdårlige bilder

Øverst den som jeg er sikker på er hanne.

I midten underdanig hann, eller en hunn?

Nederst den sistnevnte sammen med tre andre arter.
Bare for å vise størrelsen

[External Image]

[External Image]

[External Image]
fine bilder og nyydelig fisk.

ved sidenav den reka der så skjønner man størrelse forskjellen XD
De har Dario '/. på Dyrego OsloCity nå.
Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte de som jeg så i sverige, men jeg har bare ikke plass til det jeg har engang :P
For de som ønsker å se fiskene fra tid til annen så kan det nok lønne seg å ha de i et mindre akvarium. Det er så tettvokst i asiakaret og det er i tillegg hele 120 liter så jeg får ikke mer enn et par glimt av de innimellom.

Egentlig synes jeg akkurat det er litt spennende. Morsomt med en fisk som det blir en opplevelse å få øye på i karet. Det er ihvertfall litt sånn jeg føler det.

I dag har jeg faktisk ikke sett de i det hele tatt. Håper bare de har det bra og får i seg nok mat
Humunukuapuaa
De har Dario '/. på Dyrego OsloCity nå. :-)


Har de fått inn igjen nå? Vet de har hatt nylig, men sist jeg var der så var det bare en liten tynn stakkar igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap