Liv's vannverden (side 83)

Trikset er å få dem inn før det blir mørkt, da våkner nattedyret Følger min mors lure triks; ikke gi mat før jeg slipper henne ut - da er det lettere å få henne inn før kvelden. Satser på før 8 her Får ikke sove om ikke pus er vel i hus
Bursdagsbarnet
Et par bilder av Tjorven på 1-årsdagen.
ser ut som en nysgjerrig og utforskende ung dame
Flott hale på damen der, hun jeg passer er en britisk korthåret, sort med unntak av noen få hvite hår forran på bringa.
Fikk henne inn nå, men sto ute og ropte til hun kom da.
Hun hadde ikke fått mat før hun gikk ut, men her er det så mye mat hun kan fange seg ute atte. :P
Hun er veldig skjønn, nysgjerrig, leken og veldig kosete. Må ha morgenkosen sin, den er obligatorisk med sutting på øreflippen.

Ikke så lett når det er nok mat å finne ute nei Skal nok bli vanskeligere her etter hvert og når hun utvider territoriet sitt.
Dagens sms
Etter å ha blitt skylt i havet for noen tiår siden har karius og baktus dukket opp igjen..... i Kongo
O_O bwaha.... selv om det egentlig er litt slemt å le....
Slemt, men fy som de ligner
For en flott tråd og lese, har lest gjennom den nå i kveld/natt, egentlig så er det vel regnet som morning nå siden klokka er blitt seks men pyttsann sånn går det når man ikke får sove. Må si at jeg bare føler meg sååå fristet til og få meg både kampfisk og klovnekilli, tenkte jo litt på de fra før av så var litt sånn som fikk meg til og begynne og lese tråden din.

Skrev på ene akvariumsprofilen din men kan jo spørre her også, hvis jeg ikke har blingsa helt så har jo du kampfisk sammen med pygmegurami, hvordan funker det egentlig? Går det helt smertefritt eller er det antydninger til gnisninger?
Oi, det må ha tatt tid å lese gjennom tråden. Hyggelig at noen er intr. i det jeg kladrer ned. Vært litt lite i det siste i forbindelse med flyttingen, men begynner å bli mer aktiv igjen her inne nå. Svarte deg der du hadde lagt igjen kommentar på akvariet, kampfisker er, etter min erfaring, fredelige mot alle andre enn sine egne. Vet at andre har andre erfaringer, men jeg har hatt mange kampfisk opp gjennom tidene, og det er som regel kampfisken som må beskyttes, så de må aldri has sammen med finnenappere. Ikke vært noe gnigsninger i det karet, har to hann dario dario hvor den ene jager den svakeste, men ellers ikke noe friksjon mellom artene.
Det tok ikke så ille lang tid faktisk, jeg leser ganske kjapt, i hvert fall når det er spennende og mye bra informasjon. =)
Nå ble jeg kjempeglad, da blir det sikkert et Asia kar her i huset. Må bare finne utav hvor søren det kan stappes hehe.

Så håper jeg også og se deg på møtene til Vestfold akvarieklubb av og til, var på sist møte og det var veldig koselig. Veldig bra gjeng med folk.
Har lest en del tråder og følger en del av dem jeg og Mye å lære og inspirerende med andre med samme hobby, ikke så mange av dem rundt meg til daglig.

Jeg kom på i går at jeg hadde glemt at det var møte, hadde egentlig tenkt meg av gårde denne gangen. Jaja, får komme sterkere tilbake. Må legge inn påminnelse på moben tenker jeg
I tilfelle du gikk glipp av min siste beskjed i min tråd legger jeg en kopi av det jeg skrev her:

Men OBS: Jeg gir ikke wafer til dafniene! De gir jeg til de meksikanske tangloppene. Dafniene kan bare spise det de filtrerer fra vannet. Til dem gir jeg en blanding av gjær og [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2925&HKatID=]Mikrozell[/URL] blandet ut i litt vann. Jeg skal også prøve spirulina som Frank Angell selger.

Wafer vil bare forurense beholderen til dafniene siden de ikke kan spise det. Men har du noen snegler sammen med dafniene er wafer god mat til dem. Jeg har snegler sammen med dafniene for at de skal spise avfall og døde dafnier så det er en god kombinasjon

Et par bilder av mine nye stoltheter, vaillantiene Skal prøve å få tatt bedre bilder en kveld jeg har mer tålmodighet. Også et par bilder av killiene som har blitt utrolig store og fargesterke, bare syns jeg ikke har noen hunner. Har en gående til oppforing i et rekekar nå, kjøpte 5 nye i håp om å få noen hunner, men... det viste seg å bare være en der og.
Et par bilder til av herr og fru vaillanti på tur rundt i akvariet. Synes fargene er sånn de skal være nå? Hva tror du Lisbeth? Ser ikke stresset ut nå?

Også et bilde til av de vakre klovnene
Og et par bilder av lakrisene som hadde årsmøte i ene hjørnet av akvariet i dag.
Du får hilse til herr og fru vaillanti og si at de ser kjempefine ut
Det skal jeg gjøre De er i alle fall riktig så søte der de synkronsvømmer.
Jeg vurderer å gi bort dverggurami paret mitt om noen har lyst å prøve seg på oppdrett. Flott par som har fått yngel en gang, han bygger stadig nye reir og har vært egg der flere ganger. Dessverre for fullt i karet til at det har blitt noe mer. Legger ikke ut annonse siden jeg er litt selektiv på hvem jeg gir dem bort til Hvis noen jeg kjenner har lyst på dem så si fra
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap