Sissis våte drømmer (side 83)

Odd har bygget et imponerende skumreir de siste dagene, og i kveld innviterte han Märtha til litt kosing. Ha var litt treig med å samle egg, til coryenes store glede, men det havnet da noen i reiret. ;D

Hentet videokameraet til min kjære, og satte meg tolmodig ned på kjøkkengulvet, men neimen om de ville leke mens jeg satt der! Filmet noen snutter fra karet likevel da. Men jeg får av en eller annen grunn ikke til å overføre det til macen...

Klare for avreise...
Da sitter jeg og venter på at Inger Anne skal komme og hente isoporesken med planter og fisk. Har luka maaasse, og håper både Linda og Inger Anne finner noe de liker i posene sine. (Linda vil nok finne vakre små perler i en pose også...)

Jonathan Ancistrus var veldig lett å fange, for han klamret seg fast i ei kvart kokosnøtt. Skal bli litt tomt uten den flotte barte-gutten, men jeg vet han vil få godt stell hos Inger Anne.

Tenkte å sende den største super-rotdamen til Cara79, men hun nektet å bli med! Gjemte seg laaangt under den største rota, og nektet å lokke seg fram uansett godbit. Så da ble det den nest største som havnet i pose. Men hun er den vakreste, så satser på at den ventende hannen blir sjarmert
Perler har jeg ikke av noe som helst slag, så nå blir det spennende! Og planter trengs virkelig, et par uker uten carbo har virkelig ikke vært greia her!

Håper værgudene er snille med Inger Anne nå da, som skal kjøre så langt...
Nå må du ikke bli skuffa da Linda, for de vakre perlene er bare små posthorn i delikate farger...

Jeg krysser også fingerene for at Inger Anne får en fin tur. Det er vist skrekkelig glatt, og hun har dårlige dekk. Og så får vi håpe Kaisa klarer å bevare tolmodigheten, for det er jo så grusomt langt for en vilter, liten hund.
Sissimor
Nå må du ikke bli skuffa da [B]Linda[/B], for de vakre perlene er bare små posthorn i delikate farger...


Da blir de store posthorn i delikate farger her, og jeg gleder meg, mine er brune alle sammen!
Så fint Linda ;D

Det rare er at de er så flotte i et kar med ph på 6,3! Mens i karet der jeg har mineralstein, gh på 8, og tilsetter ph/kh+, ja der sliter de. Skjønner ikke det der jeg...

Nå har fiskene fått frossenfor for første gang i år, og det satte de jammen stooor pris på ;D
Da har vi samme erfaring, er helt betatt av hvor store og flotte de blir i C142-karet. Har riktignok ikke så lav pH som deg, men jeg setter ikke akkurat til mineralstein for å si det sånn. Ikke en lyte! De som går i levendeføderkar er matte og hakkete i forhold...

Da blir det pygmaeuskaret på nyinnflytterne, der er det også sånt vann :o)
Hm... Det var interessant Linda. Ser vakre posthorn i Trollskogen også, med ph 6,7. Kanskje disse ikke liker hardt og basisk vann alikevel?

Videokameraet var forresten mer villig i dag, så her kommer det jeg filmet i går (håper jeg...) Kampfiskene har akkurat lekt, og coryene stjeler de eggene Odd var for sein til å plukke opp:[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/BKToxvupJ3E?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>][URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/BKToxvupJ3E?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>][/URL][/URL]
Har nevnt det i snegletråden, hvis noen i verden vet noe om slikt er det vel Heidi...

"Page not found" sier'n...
Linda W
"Page not found" sier'n...


Huff ja, den sier det. Jeg får bare ikke til det der...
Tror jeg følger "oppskrifta", men det er noe som blir feil. Ble likedan med den første jeg prøvde å legge ut også
Direktelink her...

Lurt å spørre Heidi om posthornene ja
Flott snutt! Stakkars, jeg ler så jeg griner her, ikke bare har han tant'ungene å stri med, det sitter en katt der også!
Nå står det en alldeles nydelig super rot dame til tilvenning i 45 litern min :o)
Har flyttet en rød dansk herremann med bart og hule dit i dag, så forhåpentligvis finner de tonen sammen :o) Hvis ikke så er det en rød herre til som kan få prøve å sjarmere damen :o)
Så fint at hun kom levende fram! Håper du får masse orange mini-sutter snart da Cara79 ;D

Og så får jeg begynne å jakte på herremann til de 3 damene som er igjen. Tror det kan bli vanskelig oppi her desverre...
Ikke nok med at Karma så på kampfiskleken, men jeg så jammen en liten pote som fisket nedi karet også i den videoen! Hehehe! Kampfisklek er forøvrig noe roligere enn corylek, ser jeg. Ikke den samme stressinga som bartefiskene driver med.

Det ble en laaaang tur hjem igjen. Vi fikk akkurat med oss rushtrafikken da vi dro fra deg, så vi stod i kø nesten fra Rosendal til Klett. Og så var det skikkelig guffeføre over fjellet. Det gikk sakte! Og jeg kjente veldig tydelig at jeg hadde slitte dekk. Heldigvis var det lite trafikk, så jeg slapp å sinke andre biler noe særlig. Fra Oppdal til Dombås så jeg bare to biler som kjørte samme vei som meg. Den ene slapp jeg forbi så fort som mulig, og den andre kjørte forbi meg så fort som mulig. Jeg var bare glad for å bli kvitt dem. Etter Dombås ble føret heldigvis mye bedre. Vi brukte faktisk over 11 timer fra Vikhammer til Askim! Det må da være ny rekord med negativt fortegn. Kaisa har vært utrolig tålmodig. Jeg er virkelig imponert av henne. Hun var drittlei på slutten, men var likevel rolig og stille. Den bikkja har virkelig et fantastisk gemytt!

Den røde ancistrusen er avlevert til Stine. Jonatan må nok vente med å slippe ut til sine nye venner til i morgen. Det er altfor seint til å starte noen akklimatisering nå. Jeg håper jeg får overlevert plantene til Linda i morgen. Det var ikke snakk om å ta kontakt med Linda i kveld, når jeg ikke ville være hjemme før etter klokka ett på natta.
Karma jakter kampfisk hele tiden hun! Og så drikker hun vann fra det karet; stikker poten nedi, og slikker av vannet. Han lagt "lokk" over skumreiret, så Odd slipper poter i reiret

Godt du kom deg helberget hjem Inger Anne. Kanskje føret hadde vært litt bedre i Østerdalen? Er vel mer tungtransport der, så kanskje like greit at du tok E6...

Så flott kampfisk! Hva slags kamera bruker du til filming?
Nydlig kampfisk du har Fin film

Har du mange kampfisker?
Lisbeth
Så flott kampfisk! Hva slags kamera bruker du til filming?


Samboeren min har kjøpt seg nytt kamera til filming i studio, og jeg er så heldig at jeg får låne: Sony Handycam HDR-PJ10E...

JoakimL: Jeg har to hanner og 4 hunner, så langt...
noen problemer med "kranglinger" mellom kampfisk og andre fisker?
Jeg har to veldig snille herremenn, som ikke jager på noen andre, unntatt litt på damene. Men jeg vet at det finnes mye hissigere eksemplarer, som tar livet av alt...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap