- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Liv's vannverden (side 84)
Liv's vannverden (side 84)
Postet 11.10.09 kl 22:21
Postet 11.10.09 kl 22:53
På bildene så i alle fall hannen ut som han skal! Var vanskelig å se hunnen skikkelig men kunne da se at hun hadde rødaktige striper. Du skal se når hun flæsher, da blir stripene knallrød med sort kant. Fantastisk godt å se den stakkars mobba hannen min farget ut. Gjør meg inderlig glad og lettet
Klovnkilliene dine var utrolig flotte også da!
Klovnkilliene dine var utrolig flotte også da!
Postet 12.10.09 kl 10:02
Postet 12.10.09 kl 15:23
Postet 14.10.09 kl 13:10
Postet 14.10.09 kl 21:06
En venninne kom med denne lille tassen i sted som hun hadde funnet da hun var ute og gikk tur i dag. Den er ekstremt tynn, men ser frisk ut ellers. Tipper den kan være 3-4 måneder, så den er altfor liten til å være ute alene. Prøver å tråle annonser på nettet nå for å se om noen har meldt den savnet, men uten hell så langt.
Postet 18.10.09 kl 16:18
Postet 18.10.09 kl 20:41
Har ikke funnet noen annonser om savnet katt, den er ikke funnet her i nærheten. Var en kollega som fant den. Den hadde visst gått rundt et idrettsområde en stund. Blir nok at jeg beholder han om jeg ikke finner noen som har meldt han savnet. Så liten katt skal jo aldri slippes ut, og han har tydelig gått ute noen uker. Helt avmagret. Her kommer noen bilder til av lille pusen. Han er heldigvis veldig tillitsfull og kjælen, så tydelig at han har hatt et hjem i alle fall.
Postet 18.10.09 kl 20:59
Postet 18.10.09 kl 21:24
Har bare en fra før, Tjorven som er 1 år nå. Hun knurrer og freser, men er samtidig veldig nysgjerrig. De får ilddåpen når jeg drar på jobb om et kvarters tid. Spent på hva jeg kommer hjem til. Tigergutt bare maler uansett hvor mye hun knurrer og freser og hun kommer ganske tett på nå, mindre enn halv meter. Spennende, spennende....
Postet 19.10.09 kl 07:28
Postet 19.10.09 kl 09:36
Måtte bare skrive noen ord.
Den katta du har tatt inn er prikk lik vår nye katt. Vi henta den torsdag på dyrevernet. Samme alder også. Veldig søt katt - skulle jeg bare si.
En sånn ung katt klarte kanskje ikke å finne hjem om han har kommet seg ut for tidlig.
Godt at dette får en god slutt. Enten at du finner eierne, eller beholder den selv.
Den katta du har tatt inn er prikk lik vår nye katt. Vi henta den torsdag på dyrevernet. Samme alder også. Veldig søt katt - skulle jeg bare si.
En sånn ung katt klarte kanskje ikke å finne hjem om han har kommet seg ut for tidlig.
Godt at dette får en god slutt. Enten at du finner eierne, eller beholder den selv.
Postet 19.10.09 kl 09:51
Tjorven er mer eller mindre vokst opp med nabokatt som gikk inn og ut hos oss (og omvendt) så jeg håper det gjør at hun klarer å venne seg til ny katt i huset. Hun er nok litt sjalu og fortvilet ennå, men må jo gi det noen dager. Rådet fred og fordragelighet da jeg kom hjem fra jobb selv om de ikke akkurat lå sammen.
Pusen er kjempesøt, har sjekket nettsidene til lokalavisen nå og dyrenett.no, men ingen som har etterlyst han såvidt jeg kan finne. Det ender nok med at han blir her. Blir ormekur i kveld eller i morgen på både Tjorven og Tigergutt. Godt når det ender bra, altfor mange katter som går ute og de klarer seg ikke spesielt godt. Denne var skikkelig dehydrert og utsultet, ikke noe bra syn. Ser allerede ut som han er i bedre form.
Pusen er kjempesøt, har sjekket nettsidene til lokalavisen nå og dyrenett.no, men ingen som har etterlyst han såvidt jeg kan finne. Det ender nok med at han blir her. Blir ormekur i kveld eller i morgen på både Tjorven og Tigergutt. Godt når det ender bra, altfor mange katter som går ute og de klarer seg ikke spesielt godt. Denne var skikkelig dehydrert og utsultet, ikke noe bra syn. Ser allerede ut som han er i bedre form.
Postet 19.10.09 kl 16:20
Postet 20.10.09 kl 21:55
Hvordan går det med vaillantiene? Etter at min hunn ikke kunne mobbe vaillantiene mere har hun begynt å jage litt på de andre sjokoladene. Hun virker som ei sur guramidame rett og slett. Jeg er derfor litt nyskjerrig på hvordan oppførselen til din og Siljes dame blir etterhvert. Prøve å finne ut om de generelt er sure eller om det bare er min som er spesielt sur. Det kan også være at min jager sjokoene fordi de faktisk er så nær beslektet, men intressant å høre deres erfaring likevel
Hvordan går det med rødpus?
Hvordan går det med rødpus?
Postet 29.10.09 kl 13:44
Hei Jeg har nok vært heldig med damen min, de synkronsvømmer rundt - riktig søte sammen - og plager ingen andre fisk heller. Var litt bekymret for at dvergguramien som var sjefen i karet fra før skulle jage dem, men de lever i fred og fordragelighet. Du har nok fått deg en skikkelig alfa-hunn
Rødpus går det veldig bra med. Legger fint på seg, kvitt ormen og blir mer aktiv for hver dag. Han og Tjorven er gode venner nå og leker og herjer skikkelig Gøy å se at han kommer seg så fort.
Rødpus går det veldig bra med. Legger fint på seg, kvitt ormen og blir mer aktiv for hver dag. Han og Tjorven er gode venner nå og leker og herjer skikkelig Gøy å se at han kommer seg så fort.
Postet 31.10.09 kl 00:04
Postet 31.10.09 kl 04:22
Han er en utrolig skjønn liten pus, hele familien er dødsforelska. Måtte sjekke veska til mor da hun hadde vært her på middag forrige helg, stor fare for at hun ville prøvd å smugle han med seg hjem
Han har nok skogskatt i seg. Veldig trekanta ansikt og lite "knekk" ved nesa. Første bildet er tatt for noen dager siden og de to nederste i dag. Mindre enn to uker siden jeg fikk han, men syns jeg ser stor forskjell allerede. Litt problemer med det tredje øyelokket ennå, men snakket med veterinær og det kunne visst ta et par uker før det retta seg helt. Han har i alle fall helt klart lagt på seg og virker som han er i storform. Vannvittig leken.
Han har nok skogskatt i seg. Veldig trekanta ansikt og lite "knekk" ved nesa. Første bildet er tatt for noen dager siden og de to nederste i dag. Mindre enn to uker siden jeg fikk han, men syns jeg ser stor forskjell allerede. Litt problemer med det tredje øyelokket ennå, men snakket med veterinær og det kunne visst ta et par uker før det retta seg helt. Han har i alle fall helt klart lagt på seg og virker som han er i storform. Vannvittig leken.
Postet 31.10.09 kl 11:45
Postet 31.10.09 kl 11:58