Sølvi sine coryer og litt til :) (side 84)

Ser du har lagt ut annonse på fisk fordi du skal innskrenke litt. Driver du også og legger ned hobbyen litt? Har ikke fått inntrykk av det i tråden din?
Prøver å redusere litt ja, da jeg ikke har ork til så mye for tiden.Men det er bare så gruelig vanskelig da jeg gjerne vil beholde alt jeg har

Derfor reduserer jeg antallet i første omgang,for da kan jeg ha 2 grupper i enkelte kar og dermed minke inn på antall kar.
Men så er det jo disse yngelen da ,må jo ha plass til de og .
Å være akvarist uten drive med litt oppdrett er for meg utenkelig .Det er jo en stor del av gøyen med det selv om det selvfølgelig blir endel arbeid.

Klarer liksom ikke helt å gjøre noe drastisk ennå selv om det til tider føles som om jeg burde gjøre det.

Har jo hunden å ta meg av også og den krever sitt.
Trodde den skulle flytte til Trondheim til sønnen min( som eier den) men nå har de fått en leilighet der det ikke er lov å ha husdyr. Så da blir den nok mitt hovedansvar i en lang tid fremover. Ikke at jeg klager ,den er jo bare herlig, men en skal rekke over alt også.

Så tar det litt pø om pø og ser hva som skjer
Skjønner deg godt, man må faktisk prioritere.

Tenk jeg har aldri hatt noe oppdrett, men driver fortsatt på. Føler meg faktisk som en unnasluntrer som ikke går for opppdrett. Jeg trives med å studere fiskene og deres adferd. Er litt lat og vil ikke helt gi meg utpå oppdrett :/

...
Trenger ikke være lat for det
Men vi er jo forskjellige alle sammen og jeg misunner deg kanskje litt for ikke å drive med oppdrett .
Noen bilder av yngel jeg har gående for tiden.

Først noen unge Weitzmanier.
Så en liten Venezuelenas og til slutt 2 CW023,orange laser
Prøver igjen

Da kom de med

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Et bilde av noen småttiser i kjøkkenkaret ,gode , runde mager

Et veldig dårlig bilde av Betta Albimarginata-yngel,men de er umulig å få tatt bilde av

[External Image]

[External Image]
Når jeg først er igang ,så legger jeg ut noen bilder av saltvannsfisk og.

Først ut kommer en sommerfuglfisk ,dernest en dverg-keiser , og en Foxface(rabbitfish)

Sliter fremdeles med trådalger men det er på retur nå heldigvis

[External Image][External Image][External Image]
Sølvi Gullaksen
[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_101203220313_2.jpg[/IMG]

Disse er faktisk nesten like fine som C. concolor. Jeg vet egentlig ikke hva det er med concolor men de er for meg noe av det vakreste jeg har sett og skulle gjerne hatt dem hvis jeg hadde hatt et sør-amerikansk kar, men det har jeg ikke...

Hvordan er dette med å ha saltvann kontra ferskvann?? Er det mer spennende å ha saltvann? Er det mye vanskeligere å ha saltvann??

Etter endret; driver visst å spammer tråden din i kveld
Lisbeth
[QUOTE=Sølvi Gullaksen] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_101203220313_2.jpg[/IMG]

Disse er faktisk nesten like fine som C. concolor. Jeg vet egentlig ikke hva det er med concolor men de er for meg noe av det vakreste jeg har sett og skulle gjerne hatt dem hvis jeg hadde hatt et sør-amerikansk kar, men det har jeg ikke...

Concolorene er veldig fine ja ,men hos meg var de så sky at jeg aldri så de
Lisbeth
Hvordan er dette med å ha saltvann kontra ferskvann?? Er det mer spennende å ha saltvann? Er det mye vanskeligere å ha saltvann?? Etter endret; driver visst å spammer tråden din i kveld ;)

Hehe ,det gjør ingenting

Det blir på en helt annen måte både når det gjelde utstyr og vedlikehold,så det blir som to forskjellige verdener. Både lettere og vanskeligere på mange måter og det koster peng hvis en skal ha det litt automatisert.
Er veldig spennende og det fins mange flotte fisker hvis en bare klarer å få tak i de. Det er ikke så lett her på vestlandet dessverre

Men jeg kunne ikke tenke meg å være uten ferskvann uansett hvor flott det kan være.

Fikk ikke med Foxfacen i forrige innlegg ,så prøver igjen.

[External Image]
Må jo ha et par bilder av klovnene også,de er så artige

[External Image][External Image]
Plussmedlem
Saltvannsfisk og saltannsakvarier er utrolig vakre! Men, får vel holde med ferskvann mer coryer for meg en stund også
Coryer er vel noe av det koseligste å ha og da Anders
Saltvann kan jo komme senere om du fremdeles er interessert,skal jo ha noe å se fremover til og
I kveld ble det bare tull med å legge ut bilder ,så tror jeg gir meg nå. Ble plutselig logget ut midt i overføringen og alt datt ut pluss at jeg plutselig bare fikk lagt ut 2 bilder av gangen
Jeg elsker klovner. Jeg skulle ønske jeg hadde plass til dem i det som skal bli saltvannskar. Jeg elsker hvordan de liksom gnukker seg nedi anemonene. Det er tydelig at de koser seg der.
Sølvi Gullaksen
[QUOTE=Lisbeth][QUOTE=Sølvi Gullaksen] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_101203220313_2.jpg[/IMG]

Concolorene er veldig fine ja ,men hos meg var de så sky at jeg aldri så de

Disse er veldig sky hos meg og hvet ikke hva det er med de egentlig, har prøvd med neontetra og guppy i samme karet for å se om de kommer mere frem da. Men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig.
Har litt sansen for disse klovnene eg og, kansje for det eg har sett Oppdrag Nemo et x anntall ganger med ungene
Klovnene er jo bare herlige de ,artig å se hvordan de forsvarer hjemmet sitt og.Hvis en kommer i nærheten av boligen deres ,så angiper de armen som er i nærheten.så litt lurt å ha hansker på selv om de ikke biter hardt da

Håper du fr plass til noen sånn Inger Anne,venter spent på at du kommer igang med saltvannsprosjektet ditt.

Ang. Concolorene,så er det godt mulig de blir mindre sky hvis de går sammen med andre coryer som ikke er det.Opplevde det en gang men en gruppe coryer som jeg aldri så.Men da jeg puttet de i selskapskaret sammen med sp. black og Sterbaiene,så ble det de som var mest fremme. Så har du mulighet til det Christian,så er det vel verdt et forsøk
Arg. 2 tabber på en gang i dag

Gikk forbi 222literen i sted og kikket så vidt inn i det,ser 2 stk. Albimarginata-yngel oppi vannoverflaten,hentet kjapt en hov og fisket de ut. Hev de oppi karet til de eldre søskene og sååå kom tankene . Oi,ikke akklimatiserte jeg de og ikke tenkte jeg over at de andre nå er så store at disse ville bli snaddermat for de
Nå må sant sies at jeg var veldig opptatt med noe helt annet og alt jeg tenkte på ,var redde de små fra å bli spist av de andre fiskene i karet.Sukk, håper de overlever stakkers små .
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap