Liv's vannverden (side 85)

Han er helskjønn Kaller han Gustav nå siden han maler hele tiden

Svarte deg over ang. vaillantiene, mine er veldig rolige - hverken bøller eller bølles
Liv H
Han er helskjønn :-) Kaller han Gustav nå siden han maler hele tiden ;-) Svarte deg over ang. vaillantiene, mine er veldig rolige - hverken bøller eller bølles :-)


Jeg så det. Typisk at jeg ble sittende igjen med den sure dama Silje sin dame er heller ikke sur
Jaja, heller det enn å være den sure dama
Leker litt med nye kameraet:

1. CRS på ca 1 cm er bare kjempesøte
2. Channoides ungfisk
3. Herr og fru Vaillanti
1. og 2. 128 liter Asia (med besøk av noen Afrikanske killi)
3. Apisto på frierføtter
Å FY FLATE så fin den vaillantidama di har blitt!!!
Den var fantastisk fin den apistoen du har også. Øhh, det er apisto?

Hva slags kamera har du fått deg?

Forresten, hva er vannverdiene i karet vaillantiene går?
Veldig fine Han er også flott!

Ja, det er apisto - nærmere bestemt agassizii - fargevariant som heter fire red

Kameraet er Canon Power Shot SX200IS. Veldig fornøyd med det. Fått det anbefalt av fotofrelste som har det selv. 12x zoom på det og nærmest idiotsikkert i forhold til bevegelse.

Vaillantiene skulle nok hatt lavere ph, de går i ca. 7. Begynte å senke ph men så har jeg ikke hatt tid til å gjøre mer med det. Et slit at ph i kramen her er såpas høyt. Har ikke helt klart å få orden på blandingsforholdet ennå





Liv H
Veldig fine :-) Vaillantiene skulle nok hatt lavere ph, de går i ca. 7. Begynte å senke ph men så har jeg ikke hatt tid til å gjøre mer med det. Et slit at ph i kramen her er såpas høyt. Har ikke helt klart å få orden på blandingsforholdet ennå


Jo men det var akkurat det jeg egentlig håpet på. Jeg visste at du hadde litt høy ph når du satte dem inn og jeg syns det er meget intressant å se hun farge så sinnsykt godt ut i en såpass høy ph. Hva betyr det liksom?
Det er jo nesten ingen som tør ha sjokoladene fordi de skal ha så ekstremt lav ph, også kan det virke som de absolutt ikke har problemer med å gå i høyere ph...

Forresten du må sende det bildet av vailllantiene inn til basen. Der trengs det et bilde som viser hvordan de kan bli. Jeg har fått inn ett som viser mye bedre enn de andre som er der, men ditt viser jo virkelig for en flott gurami dette er!
Kan alltids prøve, men håpet er ikke så stort

De gikk jo i veldig høy ph i butikken også, 7,6 synes jeg å huske. Har også lest at de skal ha ekstremt lav, gjerne ned på 5-tallet. Men kanskje disse er mer tilpasningsdyktige og faktisk er drettet på høyere ph?
Trist å se at drevne flotte akvarister logger seg av pga tullinger som ikke kan oppføre seg. Får håpe de kommer tilbake!!
Akvariene mine ser litt triste ut om dagen, 180 literen trenger nye planter - fått penselalger så anubiasene er helt ødelagt. Kunne også tenkt meg å bytte ut litt planter i 128 literen. Vært en tur på Krizoo i dag, men det var en kjempeskuffelse. Kjedelige fisk og nesten ingen planter. Må nok til Oslo en tur en dag snart og shoppe litt. Trist at det er så dårlige butikker her, man trenger inspirasjonen av gode Zoo butikker i den hobbyen her.
skulle en tur på krizoo idag jeg og, men forsinket buss og tog som kom i veien gjorde at jeg ikke rakk det..

rart, pleier å være en del planter der, utenom rett før ny bestilling. er vel kanskje ikke marked for det mest eksotiske raritetene her nede i vestfold heller... men heldigvis er det ikke lange turen med buss eller tog inn til oslo

bare så synd at den eneste butikken der jeg vet om er dyregod på oslo city :p (tam alna er for mye styr uten privatsjåfør.... :p)
Vært der to ganger nå, en gang i slutten av august og så igjen i dag. Vært dårlig med planter begge gangene og forsåvidt greit utvalg i fisk - men veldig standard. Ingen killi, ingen spennende guramier, ikke noe gobyer - er bare de mest vanlige.

Si fra når du har lyst på en Oslo tur da Oslo Zoo Senter ligger jo et steinkast fra Oslo City bare. Så har du Jan Holt, men det er litt mer prosjekt. Til Tam Alna går det buss direkte fra Oslo City så det er eg. ganske enkelt å komme seg dit.
oi, visste ikke at det gikk buss dit! må få meg en ordentlig guida tur engang ja, men det får vel vente til jeg har flyttet ;p
mamma får vel spader hvis jeg drasser med mer inn nå :p
hehe det hørtes lurt ut. Når skal du flytte forresten?
offisielt er det neste helg, men har ikke hørt noe fra megler ennå. må nok ringe megler på mandag. men jobben min skal flytte også neste helg... for ikke å snakke om alt som ellers skal skje før jul... får nok ikke tid før i slutten av januar tenker jeg, da jeg får besøk i begynnelsen :p
prøvde du å få inn bildet av vaillantiene til basen? Ligger ikke der ser jeg. Du må sende det inn hvis du ikke har gjort det!

Du må ta deg en tur inn hit Liv: labyrintfisk.no
Jeg gjorde et tappert forsøk, men..... det ble selvsagt ikke godkjent Ikke lett å få bilder godkjent her nei Må få prøvd meg på den labyrintsiden ja, vært lite aktiv i det siste. Slitt med bihuler og bivirkning av svineinfluensa vaksine så jeg har vært slakk og elendig i 2 uker nå. Stort sett besvimt på sofaen etter jobb.
Sanne
offisielt er det neste helg, men har ikke hørt noe fra megler ennå. må nok ringe megler på mandag. men jobben min skal flytte også neste helg... for ikke å snakke om alt som ellers skal skje før jul... får nok ikke tid før i slutten av januar tenker jeg, da jeg får besøk i begynnelsen :p


Greit å slippe flytting midt i jula Har du planen klar for akvarieflytting eller? Hvor mange kar har du nå?
alle karene skal bli med. for tiden står 96+64+28+22+20+15 liter og bobler her :p
375 liter står hos pappa, det er ikke helt ferdig. men det skal bli med, og jeg har et annet kar som skal bli yngelkar for corydoras og dermed ta over for 15 liters plastkasse :p

så blir det å finne ut hvor mange liter vann jeg kan skvise inn på 47 kvadrat :p
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap