Tante Astrid´s undervannsverden (side 88)

Kanskje i morra allerede. Krysser fingre
Oi, det får man si! Krysser mine også!:X Da får jeg kanskje rapport når det passer? Alltid fint å høre hvordan det går før jeg får mine Når du bestillte, ga du beskjed om kjønn da, eller går det mer etter flax?
Det er vanskelig å kjønnsbestemme denne arten, ihvertfall når de er ungfisk og det er vanligvis det som selges i butikken. Skal ha såpass mange at jeg regner med det blir noen av hvert kjønn så jeg stresser ikke så mye med det egentlig.
Ble det mange du bestemte deg for tilslutt?
Minst seks, men får se hvor mange som kommer Vet nesten ikke hvor mange det er plass til heller. Er ganske mye fisk i karet nå, men ser ikke så mye til de da. Det er jo ikke uvanlig med litt frafall rett etter innkjøp heller så jeg får som sagt se hvor mange som kommer.
Det ble sju

De er nå under innkopping og ser friske og fine ut, bortsett fra en som ser ut som h*n muligens har blitt klemt under transporten. Ikke store skaden så det går nok bra antar jeg. Pussig nok så er det stor forskjell på størrelsen. En ser nesten fullvoksen ut mens de andre er ganske små enda. Håper de vil trives hos meg og så gleder jeg meg til å høre lyder fra akvariet!
jippi, bra det ikke ble like lange ventetiden som på rakettene... :p
de er pene på bilde hvertfall, så de er sikkert minst like nydelige i virkeligheten
Tok bare en uke denne gangen så det veier litt opp for den lange ventingen forrige gang. De er utrolig pene synes jeg, men de er naturlig nok temmelig grå og anonyme enda siden de fremdeles er i posen. Det mates daglig med levende mat i dette karet så jeg regner med de blomstrer opp etterhvert.

Veldig mye småfisk i asia-karet med stjernedanioer, Dario dario og nå disse pygmèene. Det morsomme er at jeg har et par digre amanoreker som nesten er dobbelt så store som disse småtassene. Ser litt bakvendt ut på en måte. Kuhliiene er blitt noen store beist, men etter at kampfiskene forsvant så har de blitt mer anonyme og er ikke så synlige lenger, til min store lettelse. Det hender faktisk at karet ser helt tomt ut på tross av at det er såpass mye fisk der. Slikt liker jeg
Alltid koselig å måtte leite litt for så plutselig se snurten av en fisk, så etter en stund ser man bare fler og fler.
De er nå sluppet løs i karet og forsvunnet for en stund. Regner med de dukker opp igjen når det kommer mat i karet litt senere. Den største pygmèen er omtrent på størrelse med stjernene så det er ikke store fiskene.
Grattis med pygméknurringser!!!
Gleder meg til fortsettelsen *gnir meg i henda og smiler!*
Takk! Litt leit at jeg ikke greier å ta bilder for tiden, men det blir vel det også etterhvert. Akkurat nå så ser jeg frem til å få hørt den berømte knurringen
Inaktiv bruker
gleder meg til bilder =;-D
Tante Astrid
Takk! Litt leit at jeg ikke greier å ta bilder for tiden, men det blir vel det også etterhvert. Akkurat nå så ser jeg frem til å få hørt den berømte knurringen :)

Bilder finnes det nok av, men hva med et lydklipp?

Det gikk et par på auksjonen i Moss i går, men jeg hoppet av budrunden når den gikk over butikkpris. Jeg angrer litt/mye på det nå, da jeg har savnet kneppingen fra dem helt siden jeg mistet det første paret.

Det skal garrra ntert slike i huset igjen.
Ja, de er ikke blant de dyreste fiskene akkurat. Ser allerede at de ikke bør gå altfor tett. Antydning til revirhevding allerede så antallet jeg har er akkurat passe. Ble liv i de nå som de fikk mikroorm. Nydelige farger på de når lyset treffer riktig.

For de som har lyst til å høre lyd så ligger det allerede en film med lyd på yotube her.
Men det var knurregurami? Ikke pygmegurami? Lurer på hvor mange jeg skal ha...?
Nei, "sparkling gourami" er det samme som pygmèguramier (Trichopsis pumila). De knurrer de også
Å, de var jo kjempefine i "virkeligheten"! Mye finere enn i fiskebasen og butikken! Har dine begynt å få kraftig farge? Er de blå?
Mistenker at de er litt unge enda til å ha farget skikkelig ut, men de glitrer i blått når lyset treffer riktig og øynene er knall blå.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap