Hvilken Malle er din favoritt.? (side 9)

Der har du fått deg en fin malle Morten. Den er ikke så stor eller, siden den fortsatt har den lyse stripen i halen? Denne blr jo stor, men den er jo også meget pen selv som voksen.

E
Han har ikke noe nummer å skryte av. Han er en vanlig kar men såkalt fargeløs - derav albino navnet.
Men jeg elsker ham, min Albino Ancistrus.
På grunn av fargen, eller da mangel på farge, synes han godt i akvarie.
Han er nattaktiv som andre maller, men frykter heller ikke dagslyset og er ofte ute på dagtid også.
Og han var mitt aller første møte med en malle.
Jo, min Albino Ancistrus er min personlige favoritt.

Dette var en tråd med masse utrolige flotte bilder! Hvor flotte de er, hver og en som her er vist frem! Forstår godt at dette er favoritter!

mvh
L-136 mallene er nå rimelig varm i trøya. Så lenge det kommer rekepellets fra oven så kommer de fram. Eneste minus er at jeg har overflod av hanner, tror jeg

[External Image]
Send gjerne overfloden hit
Mye pen fisk i denne tråden.

Andreas Bjørvik
Jeg har fått sansen for L - 340. Vakker fisk. Fikk 2 nye idag så nå har jeg tre.
Elsker L-260
[URL=null]http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13674[/URL]
hadde en, men den døde nettopp (prikkesyke)
skal bestille meg en ny nå snart
Pseudacanticus sp. L-024
I dag kom det overraskende 4 stk Pseudacanticus sp. L-024 til meg. Takk til Thommas Eriksen (Frodo) for det.

Tøff fisk som ikke sees for ofte i handelen. De svømer nå sammen med sin store bror L-025 i en 700 liter.

E
Pseudolithoxus anthrax
På tide å vekke liv i denne tråden igjen. Dette er min yndlingstråd.

Den siste arten som har kommet ned på akvarierommet her i gården er stor og fin L-235 Pseudolithoxus anthrax. Antrhrax er gammelt gresk og betyr kull, noe som henspeiler artens svarte grunnfarge. Arten har meget lange brystfinner, i Tyskland blir denne omtalt som Fliegewels (flygemalle)
Arten ble beskrevet av Armbruster i 2000 som Lasiancistrus anthrax, men Lasiancistrus har blitt satt som synonym til Pseudolithoxus Disse blir mellom 15 og 20 cm, og min er ikke langt fra fullvoksen.

Denne ble visstnok kjøpt som en Hopliancistrus sp. L-017. Noe dette ikke kan være da den mangler stripe yters på hale og rygg finnen.

Jeg må takke Benny Persson fra Sverige som gav meg denne flotte malla.

E
:(
Gi meg en hvilken som helst malle, og jeg skal være fornøyd.
Kan jeg spørre deg Erlend men hvor mangen maller (Typer) har du egentlig? Det dukker jo stadig opp noe nytt hos deg

Andreas Bjørvik
Hei Erlend.
Vist er han flott!
Fliegewels, er det kun på grunn av størrelsen til brystfinnene han har dette navnet - eller gir også disse denne arten noen spesielle egenskaper?
Nei da, jeg tror ikke han kan fly altså.

mvh
Andreas Bjørvik
Kan jeg spørre deg Erlend men hvor mangen maller (Typer) har du egentlig? Det dukker jo stadig opp noe nytt hos deg :) Andreas Bjørvik

Hei Andreas.

Jeg har laget en liste inne på profilen min. Den er oppdatert den.

E
Der var det ganske mangen sorter ja.. kunne gjerne tenkt meg noen av dem selv

Jeg skulle bare hatt mer plass til akvarie.

Andreas Bjørvik
Har nettopp hatt besøk av Andreas Bjørvik m/kamera.

Liten stemnings rapport fra Mallekaret.

L-330

[External Image]

L-075

[External Image]

Bildene er tatt av Andreas.
Kan også være med på denne tråden da Erlend var hos meg å fikk tatt noen bilder.
Og det blir jo no helt annet bildene jeg klarer å ta selv med mitt kompaktkamera...

Har en gruppe med 6 stk L205 Peckoltia sp Rio Ucayali som jeg håper å få til noe med etterhvert.
Synes dette er en meget pen malle.

Takk til Erlend for bildene,du må gjerne komme innom med kamera ditt igjen

Alenate
Har en gruppe med 6 stk L205 Peckoltia sp Rio Ucayali som jeg håper å få til noe med etterhvert. Synes dette er en meget pen malle.

At det er en pen malle er det ingen tvil om. Har også 6 stykker gående, så får vi se om det er mulig å få lurt et par stykker inn i ei hule .

Kommer dine fra Haakon i Bergen?

Ingen andre som har L-144? :

Jeg har kjøpt 5 av dem. Morsomme fisk som kan svømme rundt hånda mi uberørt av det jeg holder på med i akvariet.

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Tessa Brattsti-Øhlén
Reklame for plussmedlemskap