Bildetråd katt (side 9)

Å så skjønne Herlig å se dyr sammen sånn!
liv_65
Å så skjønne :-) Herlig å se dyr sammen sånn!

Ja, ikke sant. Jeg er så glad jeg får oppleve dette med min gamle hund
Tror de kan ha mye glede av hverandre. Min forrige katt ble venner med hunden til en venninne. Vi hadde tatt hunden i stua hos meg og lukket igjen, mens katta gikk løs i resten av leiligheten. Da vi kom hjem hadde Siri sluppet ut hunden og de gikk rundt sammen i fred og fordragelighet. De var utrolig nysgjerrige på hverandre. Var mye sammen etter det, på hytta og hjemme hos meg.
Jeg kom plutselig på denne episoden fra Barcelona i høst; Vi var i en diger park og vandret og kom over denne pussige forsamlingen med katter og en enslig nesten sovende due. Jeg ble så fasinert. Kattene enset ikke fuglen i det hele tatt og det var tydelig at dua var helt trygg på kattene. Virkelig et pussig syn.

Buret som syns i bakgrunnen var til beskyttelse for kattene. Der hadde de soveplasser og matskåler. Kattene kunne gå inn og ut av buret som de ville, men ingen kunne komme seg inn til dem! Dette var hjemløse katter som ble tatt vare på på denne måten

På bildet nr 2 er den svarte katta på vei imot -ikke mot dua, men mot meg for å kose. Tillitsfulle var dem også
liv_65
Tror de kan ha mye glede av hverandre. Min forrige katt ble venner med hunden til en venninne. Vi hadde tatt hunden i stua hos meg og lukket igjen, mens katta gikk løs i resten av leiligheten. Da vi kom hjem hadde Siri sluppet ut hunden og de gikk rundt sammen i fred og fordragelighet. De var utrolig nysgjerrige på hverandre. Var mye sammen etter det, på hytta og hjemme hos meg.

Det er så kult at sånt kan gå an når dyra har blitt voksne og egentlig ikke treffes så ofte. De to kattene er mest trygg på min hund. De har hatt besøk av flere, men er ganske demonstrerende og sure da. Og de andre bikkjene bor med katt selv så skulle jo tro at det ville være omvendt..
Utrolig med den fuglen, skulle tro den vekket alle jaktinstinkter
Ja, dyr er rare sånn. Ikke alltid et en skulle tro går bra som gjør det Tror det er veldig viktig hvordan vi oppfører oss i sånne situasjoner. Hvis vi er rolige og later som det er helt naturlig at de går godt overens så tror jeg ofte de vil gjøre det. Stresser vi så stresser de.
Lisbeth
Se på disse søte to her da :) Bikkja mi og den ene kattungen til venninna mi. Jeg passa kattene hennes i jula og den ene katta er skikkelig kontaktsøkende mot bikkja mi. Det er katta som kommer og legger seg ved bikkja mi, ikke omvendt, men bikkja mi syns det er helt greit :) Er litt stolt av henne siden hun er 11 år og aldri bodd sammen med katter. Hun har til og med hatt noen ikke så hyggelige møter med katter, klo i øyet osv, men blir raskt trygg så lenge klørne ikke er ute ;) Den andre katta holder seg stort sett på litt avstand, men klager heldigvis ikke over hundebesøket.

Den katta ligner akkurat på min forrige katt!! (savner han)...
Her kommer bilder av mine to elskede katter. Begge to er omplasseringskatter, "rester" som ingen ville ha. Men jeg kan ikke se for meg å ikke ha de, er så fryktelig glad i dem.
Begynner med Sniken. Han er blanding av skogskatt og siameser, og var grå med svarte ben, ører og hale da han var liten. Han vokste opp midt i byen og var en voldsom slosskjempe. Han var såpass sær at folk var småredd han faktisk. Han ble kastrert da eieren håpte det skulle hjelpe på gemyttet, men det gjorde det ikke. Det var nok for mange å forsvare reviret sitt mot. Han hadde det litt trasigt der han kom fra og skulle til slutt avlives da jeg tenkte at kanskje jeg skulle prøve å ha katt. Jeg hadde jo alltid drømt om en slik langhåret, svart katt, og hadde flyttet til et passende sted.
Husker når han kom. Han hadde gått ute i noen kalde vintermåneder. Jeg hadde fyrt opp i ovnen så det var deilig og varmt på stua, og satt frem den beste maten i skåler. Laget til seng og. Så slapp vi han ut av transportburet og han spradet ut med halen i været. Han tok seg en runde og gjorde seg kjent mens jeg satt musestille i sofaen og betraktet han. Så plutselig kom han hoppende opp i sofaen med et mykt mjau, satte labbene på fanget mitt og slikket meg på haka!! Gjett om det varmet!
Han er en artig kar, prater og har en fantastisk stemme om det er noe han vil. (Kattenes Pavarotti) Han banker de han ikke liker, men nå bor vi et sted der det ikke er så tett mellom kattene (og husene) og han koser seg ute i naturen. En skikkelig tøffing, men du så deilig han er når vi ligger på sofaen og koser oss.
Rosa pus
Så var det Rosa Pus da. Hun er blanding av huskatt og abyssin og kom til meg da hun var ca. 5 mnd. gammel. Jeg skulle bare være fosterhjem for henne for Dyrebeskyttelsen til vi fant et hjem til henne, men det gikk ikke slik.
Da hun kom var hun en liten og rar katt. Hun var ikke så søt når hun var liten slik som de fleste kattunger er, hun hadde en ganske rar kroppsform faktisk.
Hun bodde på et eget rom den første tiden. De første dagene satt hun livredd og gjemte seg under sengen hver gang jeg var inne hos henne. Jeg satt på gulvet hos henne med ryggen til og leste litt slik at hun kunne komme når hun følte for det. Hver gang jeg var der la jeg igjen noe godt. Til slutt kom hun krypende og snuste på meg. Men du må ikke tro at da var problemet løst! Håh, nei! Det viste seg å være et monster i forkledning!! Om jeg så mye som gjorde antydning til å strekke hånden mot henne så angrep hun den, og klorte og bet meg til blods!!! Dette gikk ikke an å omplassere med det første skjønte jeg. Så tok det lang, lang tid med tålmodighet og masse frustrasjon. Flere måneder gikk, men det var fortsatt umulig å få ta i katten. Til slutt prøvde jeg et triks som ei venninne fortalte meg hun hadde brukt da hun temmet en villkatt: jeg fanget henne i et teppe og holdt henne fast på fanget helt til hun ga opp å kjempe i mot. Da slakket jeg grepet slik at hun kunne hoppe ned, men det tok ofte litt tid før hun merket at hun var fri. Dette gjentok jeg over tid, og nå er hun en skjønn, men rampete, kosepus. Det vil si, hun er kanskje ikke så kosete med andre, men veldig knyttet til meg (og jeg til henne). Hun har et utrolig tydelig kroppspråk. I tillegg er hun den eneste katten jeg vet om som Sniken tolererer. Og hun skal aaaaaldri flytte fra oss!! Dessuten er hun kjempeglad i akvarium, og er alltid med under foring og vannskifte. En gang da jeg hadde akvarie uten dekkglass i gangen, hadde hun brukt kvelden alene hjemme på å fiske opp det som var av pistia og slenge det utover gangen. Vått og grønt over alt!
Her er et bilde der hun har en sånn morsom, litt irritert mine. (U' talking to me?!?) Stikk handa borti når hun ser sånn ut og du får deg en kilevink! Det er like etter hun ble sterilisert, derfor så stygg på magen. (Barbert og sydd. Der ser dere, hun er rosa..hehehe..) Navnet er litt fordi hun er rosa og så er hun litt panter-aktig, så istedet for Pink Panter så ble det Rosa Pus! Og så er det litt gøy for hun ser ut som en søt, rosa pus men kan være et monster!! >
Fikk ikke med bildet i forrige post, så her kommer det:
det der var da en artig mine :p ser passe indignert ut
Her er hun litt fredeligere, trollet..
Tar med ett fra da hun var liten også. Hun hadde så korte bein i forhold til resten, men hun vokste heldigvis til. Er jo sånt vi sliter med i tenårene også, ikke alt som vokser i samme tempo. :P
Inaktiv bruker
Mine katter=)
Her er kattene mine=)

1: Snøsokk, blandingshannkatt. (bor hos foreldrene mine) 5år
2: Black Diamond, Blandingskatt jente (forsvant natt til 3 oktober 08) 2 1/2år
3: Angel, Blandingskatt jente. Født 14.sept 08
Åh, så mange nydelige katter Likte spesielt godt historiene om dine to, E.B.

Må få lastet opp nye bilder av mine

Nr. 1 er Ruslebiffen. I det siste har han fått det for seg å være med oss uansett hvor vi går. I dag skulle han være med meg inn på badet når jeg skulle dusje, men så fort vannet kom på var det ikke så gøy lenger x)

Nr. 2 er Ricola, min lille øyesten. Er utrolig glad i henne og følelsen er gjensidig. Men fy søren så feit hun har blitt! Slankekurer og treningsøkter bare preller av så snart blir det tur til onkel doktor.
Inaktiv bruker
Stakars katte
vis man leser i den linken jeg la netopp ut så er det ikke rart at man synes syn på den stakars katen =;-C

Katten min
Her er den nydlige katten min Bittemia
Wow, hun hadde spesielle markeringer i ansiktet!
Majones
Wow, hun hadde spesielle markeringer i ansiktet!

Hehe, ja Som en bart på en måte=)
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap