My aqua diary. (side 9)

Jepp, jeg digger virkelig denne lille fyren. Synes han er helt bedårende.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Nei, har du sett på maken for en kul skapning! ;D
Nå fikk jeg også lyst på en slik slamkryper.. men kan ikke gå til innkjøp av enda et akvarium nå..
Men gratulerer med en ny og kjempekul venn, som du kan ha masse glede av! ;D (Bob-Kåre var et kult navn!)
Nei hvor er den dog fiiiin! Åhh så søt altså! De fine blå øjne, ihh hvor ville jeg ønske at jeg kunne have mig en sådan.
Den må du poste flere billeder af efterhånden please?
ihh den skal jeg vise min mand når han kommer hjem. Og min DATTER åhhh hun bliver helt vild hehehe
Ja, den er så søt. En tøff liten skapning.

Jeg ser for meg et større akvarie, hvertfall 160-200 L, hvor det er 50/50 med land og vann. Og hvor jeg da kan ha mollyer el andre brakkvannsfisk i vannet.
..drømme drømme..

Flere bilder kommer senere.
Ja, det hadde vært noe det. Jeg skulle ønske jeg hadde plass til et kar til minst... Så jeg går også rundt å drømmer....
ja jeg må sige at virkelig godt kan li det akvarie du har. Har altid godt kunnet li´ når der både var vand og land, men vidste ikke at man kunne gøre det i et akvarie, så det er da noget at tænke over.
Det blir for lite vann til å ha store snegler men ei eller to posthornsnegler kan du ha der.
Hei Marianne!
Lenge siden jeg har vært innom tråden din nå, så jeg mått bruke litt tid på å oppdatere meg

Så trist att du har mistet din lille følgesvenn Suzy. Det virker som hun har fulgt deg i tykt og tynt, og jeg forstår godt att det var en stor sorg å se henne bli så dårlig for så å miste henne.

Som vanlig har du lagt ut mange flotte videoer og bilder! Gratulerer med Bob-Kåre! Han var jammen en kul liten krabat. Fint oppsett du har laget for ham også

Vi snakkes Sirra! Jeg kommer snart innom tråden igjen, alltid spennende å følge med
Anne Marie; takk for god ord, det hjelper alltid.

Ja, lille Suzy var forferdelig å miste, ho var lita men etterlot seg stor sorg.
Fortsatt hender det at jeg sier feil navn til den andre hunden vår Nemi.. sier Suzy til ho rett som det er, Suzy ditt og Suzy datt. Og av og til når Nemi skal ut så roper jeg på begge hundene, slik jeg pleide. Føler meg passelig dum da.
Og senest i går skar mannen min opp hundepølse til begge hundene.. han stod i andre tanker og skar opp én porsjon med store biter og én porsjon med små biter.. måtte le litt da, heldigvis ikke bare jeg som til stadighet gjør feil. Man er så vant med at de var to så det går liksom fortsatt automatisk det der.
Tar fortsatt tid å venne seg til det.

Slamkryperen er artig da.
Brakkvann er en ny erfaring for meg, men jeg følger godt med, er mye å lære om det.
Slamkryperen er fortsatt ganske sky av seg. Han har vært i hus her i 5 dager, men han trenger antagelig fortsatt litt mer tid på seg til å bli vant til oss.

Et liiiite fremskritt har det likevel vært; idag satt han bare helt i ro på rota da jeg stakk hånda nedi for å gi han mat, mens de andre dagene har han gjort et kjempebyks og gjemt seg. Så det er jo en begynnelse.

Jeg holder på å skal filme han, legger ut videoklipp om ett par dager, regner jeg med.

Noen bilder;
1. Ligger bare og hviler
2. Tøffingen i profil.
3. Tatt ovenifra - da vises blåfargen på finnene så godt. Nydelig lys blå farge.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
ÅÅÅÅ! For en liten søt fyr du har fått deg! Tror jeg må få meg en sånn etterhvert, jeg også..
Flotte bilder!
Slamkryperen er enda ganske sky og rolig av seg, men her er en video av han.
Flere videoer kommer senere.

<embed src="http://www.youtube.com/v/GKZZloYUhOs&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Oioi! Han var da virkelig spretten av seg! Fikk ikke akkurat mindre lyst på slamkryper nå nei!:P Kanskje du kan filme en gang du fôrer han, det hadde vært artig å sett! Filmen var veldig bra!
Hehe, prøvde å filme mens han fikk mat.. , men det var ikke artig i det hele tatt, selvfølgelig fordi jeg ikke fikk filmet det.. hmmprff.

Han hadde nok bestemt seg for å ikke være filmstjerne, regner jeg med, for jeg la mat nedi til han.. men så ikke snurten av han!
Satt lenge stille slik og filmet, helt til jeg begynte å dovne bort i skuldrene, men neida, Ingen Bob-Kåre i sikte.

Men selvsagt (!!) - akkurat da jeg hadde slått av kameraet kom han som en virvel-vind opp fra 'no-where', rasket hele klumpen med røde mygglarver med seg, den hang ut fra begge sider av munnen hans, og vips så tok han et kjempehopp og borte var han!
Han landet oppå filterpumpa og der satt han og gomlet!
Jeg er bombesikker på at han satt der og humret og flirte av meg.. den lille rakkeren..
LOL, latterkrampe, tror han bare erter deg slik som mine fisker erter meg også. Så fort matmor ikke har kamera fremme så gjør dem de utroligste stunt... Hehehehe.
Herlig video!! Slamkrypere er utrolig søte da! Har litt lyst på en slik en gang. Eneste er at jeg har smålig angst for insekter og larver og annet levende for hehe.. kommer nok over dette..

Skikkelig pent det slamkryperkaret ditt også
Takk, takk!

Ønsker alle som er innom her en riktig God Påske!
Riktig god påske til deg også!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap