Liv's vannverden (side 92)

Tror ikke helt de tallene stemmer egentlig, det er jo langt flere enn det er medlemmer på AF Men selvsagt hyggelig at mange er innom tråden.

Planta ser litt mørk ut, vanskelig å si ennå. Håper de klarer seg, veldig fine

Må få satt dafniene med mer lys her, var plutselig ikke så mange som det burde vært.
den bregna er ganske mørk den, ville vært mer bekymra om den ble veldig lys. boksen min med dafnier deler lys med yngelkassa, det ser hvertfall lyst ut der :p
Da håper jeg det går bra med planta. Tror jeg skal dumpe over litt godt brukt akvarievann i karet til dafniene - gjorde det i starten og da formeret de seg mye fortere - kan jo ha vært tilfeldig, men... verdt et forsøk.
Bilder av lakrisene dine??
Det glemte jeg ja, kameraet var tomt for batteri den kvelden og så ble det borte for meg Skal prøve å få tatt noen i dag Syns stadig hann vaillantien min er stor i kjakan, men siden han spiser så er det nok ikke noe på gang. De svømmer synkron hele dagen, så par er de i alle fall - men kanskje ikke nok fred å få i det karet. Må lese meg litt opp på oppdrett av disse.
I dag så jeg begge O. aphanes, ikke sett mer enn en om gangen de siste dagene - så jeg fryktet det verste. Men... ser ut som de klarer seg fint blant CRS-ene - skulle ikke forundre meg om de forsynte seg av en og annen liten yngel, men stor stamme der så det gjør ikke noe.

B. Palangkarayaene ser ut til å trives godt i 128 literen, de har den stort sett for seg selv. Bare en ancistrus og to kampfisk som går der i tillegg. Masse gjemmesteder - men de er ganske mye fremme - særlig de minste.
Ikke så bra bilder, men... skal prøve å få tatt mer bilder etter hvert. Litt morsommere nå med nytt kamera Litt for lyst ute nå, så vanskelig å få bra bilder.

Lakriser og dario dario på bilde 2
Hva er det brune hårete teppet på bilde nr 1??
Penselalger De har heldigvis sluttet å vokse nå. De kom plutselig og dekket røtter og alle de fine anubiasene mine. Har måttet kaste 70 % av anubias i det karet.
Håpløs forelskelse
Fikk tatt noen dårlige mobilbilder av klovnkillien som har et megacrush på en lakrisgurami - elger seg innpå og gjør seg til på skikkelig innpåslitent guppyvis. Usikkert om lakrisen tar det som et kompliment eller bare blir irritert.

Det er såvidt du kan skimte noe stripete bak den overivrige beileren.
Flere dårlige bilder
Hvorfor er det alltid kun mobilen som er i nærheten når de gode motivene er der tro? Her er i alle fall et par bilder fra i går kveld av to gode venner (Elendig kvalitet av de mobilbildene mine gitt, må nesten være noe galt med det kameraet. Var mye bedre bilder på forrige moben min.)
Sant der du sier. Det er veldig typisk! Fine bilder ble det nå uansett Dyr finner på så mye rart noen ganger. Kaninen våres Millie har de merkligste stillinger når hun ligger og sover.
Liv, jeg har sendt deg en email ang. adr. din. Haster litt
da fant jeg plastikkdingsen med navnet på minisverdplanta echinodorus quadricostatus. blir svett bare av å skrive det :p
Wow jeg har aldri sett penselalga sånn, så tett! Visste ikke den kunne bli så dekkende! Jeg har også penselalger men bare litt skjønner jeg nå. Jeg driver med et forsøk på å bli kvitt dem med å gjødsle vannet med flytende gjødsel. Og tro det eller ei, det ser ut til å fungere. De har stagnert nesten helt! Jeg prøvde først med algemiddel som skulle drepe penselalga men det fungerte ikke i det hele tatt. Men tok i det minste knekken på skjeggalga som jeg hadde mye mer av
Veksten har stoppet her heldigvis. Alt kom brått i løpet av noen dager (etter at jeg hadde gjort rent det ene filteret) og sluttet å vokse igjen etter kort tid. Så lenge det er på røttene så syns jeg egentlig ikke det gjør noe, men... vil ikke ha det på plantene mine. Fra røtter fikk jeg et godt råd; du tar dem ut - smører på aquasafe (bruk hansker) og la det stå, da dør de og du kan plukke dem bort.
Jeg har penselalger stort sett bare på plantene, så der brukes klippemetoden
Den rota stod midt i utstrømmeren på filteret jeg gjorde rent, så var nok derfor det havna der. Opplevd før at det lett kommer penselalger der det står kraftig strøm, vet ikke helt hvorfor men.... helt tydelig en sammenheng. Hadde akkurat samme fenomen i 110 literen jeg hadde - der var det også veldig kraftig strøm og algene la seg i direkte linje i forhold til utblåsen.
Jepp, det er stort sett vallisnerian foran utblåset som får penselalger hos meg!
Sanne
da fant jeg plastikkdingsen med navnet på minisverdplanta :) echinodorus quadricostatus. blir svett bare av å skrive det :p


Takk, det er helt klart den jeg har og
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap