Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 92)

De tre artene jeg tenkte skulle få innpass er Corydoras Green Laser, også enten C-121 eller C. adolfoi (eller begge?), og den siste er C. eques.

Jeg avslører ikke noe mer før akvariene er her og fiskene er i hus Jeg vil ikke gjøre det der med bjørneskinn og skyting, vet dere Hehe!

Webzoo-mail i dag, dårlig nytt, det tredje akvariet er fremdeles ikke kommet. De spurte om jeg ønsket del-levering så lenge, og jeg sendte email tilbake og spurte om jeg da må betale frakt to ganger... Så får vi se. Mailen fra dem kom for en time siden, og jeg så den ikke før akkurat nå, så vi får se om det kommer svar i dag. Fredag ettermiddag, det er kanskje ikke så mange på jobb lenger...?
Jeg tipper jeg må betale frakt begge gangene hvis jeg skal ha del-levering, men det gidder jeg ikke.
Når du har måtte ventet så lenge så BØR de klare å levere det gratis.
Eller at du får noen til å hente og levere det til deg. Ett akvarium er liksom ikke store tingen å frakte.

GO FOR IT! Håper spanskeretten smakte.

Espen
Den spanske lapskausen smelter i munnen under prøvesmakingen Men vi har ikke begynt å spise ennå, gubben er ikke hjemme fra jobb før klokka seks. Middag rundt halv sju tenker jeg.
Ble inspirert av lapskaus-lagingen din her om dagen, hehe, og googlet litt etter lapskaus-oppskrifter. Jeg må ha noe håndfast å lage etter, er ikke noe god på sånn "tar det på feelingen" når det kommer til matlaging, så jeg fant ut at jeg ikke greide å lage etter din fremgangsmåte, hehe


[External Image]
Plussmedlem
Får litt vann i munnen nå, må jeg si! Så godt ut det der! Spansk lapskaus var nytt for meg, men eksotisk er spennende

Blir Grandiosa på meg i kveld. En stor forskjell fra en eksotisk lapskaus, men jeg får da mat
(Kanskje du kunne sendt litt i posten?)
mona o
De tre artene jeg tenkte skulle få innpass er Corydoras Green Laser, også enten C-121 eller C. adolfoi (eller begge?), og den siste er C. eques. Jeg avslører ikke noe mer før akvariene er her og fiskene er i hus :) Jeg vil ikke gjøre det der med bjørneskinn og skyting, vet dere:) Hehe!

Hehe det spørs vel om ikke Birger har avslørt det i Anders sin tråd på Nettakvariet?
Ser han nevnet noe om at C-121 gruppa hans skal lånes ut
Post nr: 34 og 36..
C-121
Plussmedlem
Akkurat nå føler jeg meg som en syndebukk :p Men det skal sies; det er jo ikke skrevet om noen person direkte, så det er jo ingen som vet om det er denne arten Mona venter på. Vi får vente i spenning selv om vi ikke klarer det
Åhh gud så godt det ser ut når man ser alle ingrediensene til en middag, som inneholder både kjøtt og masse grønnsaker. NAMM

Jeg har en ikke-lage-middag-aften i kveld, men nå ble jeg fristet til å kjøre sammen noe likevel
Bølir spennende dette her Mona ,selv holder jeg en knapp på at det er Eques du får i hus
Og jeg tipper det samme som Sølvi. Kjenner jeg gleder meg veldig på dine vegne her ;D
Jeg lurer på hvor sannsynlig det er at man får "the real thing" hvis man bestiller fra en Colombia-fiskeliste der det står oppført Corydoras bicolor....?
Med tanke på hvor sjelden den er, så er jeg ikke så veldig forhåpningsfull,men samtidig så går jo verden fremover og arter som var nesten umulige å få tak i før, er det mange av på markedet nå osv. Plutselig kan det dukke opp en gjeng av en sjelden art...

Listen er altså fra landet Colombia, men C. bicolor er fra Surinam (helt nord i Sør-Amerika). Men grossisten på listen selger visstnok fisk fra flere deler av Sør-Amerika, ikke bare Colombia... Men arten er så sjelden at jeg er skeptisk... er veldig skeptisk til om det er riktig art som vil dukke opp. Kanskje kommer
det C. brevirostris eller noe lignende istedet.

De artene i den gruppen der er jeg bare så utrolig svak for [External Image], og hadde jeg hatt plass, kunne tenkt meg å samle på dem alle sammen! Corydoras adolfoi, Corydoras burgessi, C121, Corydoras brevirostris, Corydoras bicolor, Corydoras melanistius, Corydoras duplicareus... det finnes nok fler, men det var de jeg kom på nå!


Plussmedlem
Er så enig, de artene er fantastiske! Det er det som er så farlig med Corydoras... man MÅ bare ha flere arter, som også ender opp i fler akvarier Corydoras-samler-syke!
Og så må du ha c142 i samlinga di Mona, når Linda får yngel på sine! Men jeg står forran deg i køen altså ;D
Her får du et innblikk på hva man kan få tak i.
Har sett bicolor i et par butikker (samme kjede) så umulig er de ikke å få tak i .
Når Bergen som ikke er kjent for å ha skjeldne coryer klarer å få tak i de ,så vil jeg tro at østlandet har større muligheter.
Men prisen var høy på de,husker ikke akkurat hvor mye men min lommebok tillot det ikke den gangen.
Sissimor
Og så må du ha c142 i samlinga di

Også den ja.

Samle, samle, samle..
Corydoras sterbai albino?
Hei Mona. I min iver over utplukking av egg i dag hos mine Sterbai, fikk jeg øye på en yngel som svømte rundt i klekkeboksen min. Ikke unormalt det egentlig, men denne hadde albino FARGE. Dvs den er rosa. Er dette en albino, og hvorfor forekommer dette? Kan det ha noe med genene bakover eller har du en annen forklaring?

Dette er garantert en Corydoras Sterbai yngel, da jeg ikke har annen cory som har lagt egg. Legger ved noen fryktlig dårlige bilder, men antar fargen på den kommer frem likevel

LOFFA
LOFFA
...øye på en yngel som svømte rundt i klekkeboksen min. Ikke unormalt det egentlig, men denne hadde albino FARGE. Dvs den er rosa. Er dette en albino, og hvorfor forekommer dette? Kan det ha noe med genene bakover eller har du en annen forklaring?

Det er sjelden, men det hender at det dukker opp en albino i kull hos Sterbai.
Det finnes faktisk også albino-Sterbai i handelen nå og da, selv om det er sjeldent og de ikke er så vanlige. Det kan forekomme spontane forekomster av albino hos de fleste arter, men hos noen oftere enn andre.

Du finner bilder av albino-Sterbai på nett, bl.a. dette hos Scotcat (skotsk mallenettside).

Ta vare på den vesle tassen, Leif

Det er jo ikke noe annet galt med den enn at den mangler pigment. Det kan forresten hende den har dårlig syn også, noe som forekommer ofte hos dyr som "lider av" albinisme (hørsel og syn kan svekkes, døvhet og blindhet forekommer).
mona o
Det er sjelden, men det hender at det dukker opp en albino i kull hos Sterbai. Det finnes faktisk også albino-Sterbai i handelen nå og da, selv om det er sjeldent og de ikke er så vanlige. Det kan forekomme spontane forekomster av albino hos de fleste arter, men hos noen oftere enn andre. Du finner bilder av albino-Sterbai på nett, bl.a.[URLBLOCK1] (skotsk mallenettside). Ta vare på den vesle tassen, Leif :-) Det er jo ikke noe annet galt med den enn at den mangler pigment. Det kan forresten hende den har dårlig syn også, noe som forekommer ofte hos dyr som "lider av" albinisme (hørsel og syn kan svekkes, døvhet og blindhet forekommer).




Takk for svar Mona. Litt sånn på fleip føler jeg meg plutselig plaget av albinisme. Siden det ene øyet mitt er ødelagt og ikke ser på det ser jeg "dårlig" (min påstand)kona mener jeg aldri hører på henne og får til tider høre at jeg er blind som ikke ser.

Jaja, hun har å plages med. Ja skal ta vare på tassen og håper han klarer seg.

Kom også i hus to nye ungfisk grupper av A. Barlowi i dag. Fra to forskjellige lokasjoner. Hva er din mening om å "blande" disse i samme kar? Samme fisk, men forskjellig lokasjon. Har dem i hvert sitt kar inntilvidere iallefall. Vil høre folkets røst i denne saken

Bildene er fra begge lokasjoner


Tom C her på forumet har i sitt signaturfelt noe som er et direkte svar på det "Don't mix locations" er siste delen av signaturen hans. Så jeg tror svaret må bli å holde dem atskilt så de ikke krysser seg.
mona o
[QUOTE=Sissimor]Og så må du ha c142 i samlinga di

Også den ja.

Samle, samle, samle..

He he ,tror de må bli flere kar på deg Mona
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap