Sissis våte drømmer (side 92)

For ei tøff reke! Og fiiin pus
Sissimor
Åh, nei nå ble det feil her: har [I]ikke[/I] fått meg altså, bare begynt å [I]drømme[/I] om!


Åja! hehe
Men jeg har drømt om Imbelliser i hele natt, så det må jo bare bli ;D
Jeg drømmer bare om imbesiller...
He,he, da tror jeg mine drømmer er å foretrekke ;D

Så videoer på youtube i går, om hvordan de fanger dem på rismarkene, så jeg har vasa rundt i Asia i natt jeg. På markeder og i rismarker, bekker og småpytter. Nesten litt kjedelig å våkne opp til kald norsk vinter...
Sissimor
så jeg har vasa rundt i Asia i natt jeg. På markeder og i rismarker, bekker og småpytter. Nesten litt kjedelig å våkne opp til kald norsk vinter...


"klanen"
Ser stadig folk kritiserer "klanen" på AF, som vistnok er grusom og mobber alle. Er jeg en del av denne klanen tro?

Mitt inntrykk er at denne forhatte klanen er de erfarne akvaristene, som svarer på faglig grunnlag og med fiskens beste i tankene. De som ikke jatter med nybegynnerne og bare svarer det de vil høre. Er inntrykket mitt rett, så håper jeg at jeg er en del av klanen...
Sissimor
Ser stadig folk kritiserer "klanen" på AF, som vistnok er grusom og mobber alle. Er jeg en del av denne klanen tro? Mitt inntrykk er at denne forhatte klanen er de erfarne akvaristene, som svarer på faglig grunnlag og med fiskens beste i tankene. De som ikke jatter med nybegynnerne og bare svarer det de vil høre. Er inntrykket mitt rett, så håper jeg at jeg er en del av klanen...


Så enig, så enig!
Sissimor
Mitt inntrykk er at denne forhatte klanen er de erfarne akvaristene, som svarer på faglig grunnlag og med fiskens beste i tankene. De som ikke jatter med nybegynnerne og bare svarer det de vil høre. Er inntrykket mitt rett, så håper jeg at jeg er en del av klanen...


Jepp jepp, det er ikke måte på hvor slemme man er når man svarer for fiskenes beste. Og -ja, du er i klanen Men du er vel også en av de mest tålmodige klanmedlemmene )
Hadde det ikke vært for at det stadig er nye nybegynnere som spør og som trenger råd, hadde jeg alvorlig overveid å la være å svare på spørsmål her. Føler ikke noe behov for å få slengt tullprat tilbake fra folk som ikke gidder gjøre en liten innsats selv, eller insisterer på å komme med håpløse råd.

Så er det det da, at på den måten straffer vi de nye som ikke har "gjort noe galt" annet enn ikke å orientere seg på forhånd. Det blir vel også feil. Sannelig om jeg vet hva jeg vil. Går i tenkeboksen. Finner antagelig flere fra "klanen" der ;p .
Jeg kan i alle fall takke "klanen" her inne for masse hjelp! Jeg hadde ikke hatt fisker ennå om ikke det hadde vært for gode råd og svar fra dere. Jeg stilte kanskje endel spørsmål i begynnelsen, men jeg tok nå i alle fall rådene til meg, selv om jeg kanskje fant en liten vri på det som passer meg bedre (uten at det gikk ut over fiskene såklart). Tror hovedproblemet er de som er; jeg vil kalle det arrogante, av mangel på bedre beskrivende ord. Jeg har lest endel tråder i det siste og blir så sint på fiskenes vegne at jeg har latt vær å svare.. Når de får konkrete svar på hva de kan prøve eller ikke prøve så er det "arrogant" å ikke høre på rådene.
Derfor gleder det meg enda mer at dere prøver..igjen og igjen, og det synker jo inn hos noen i alle fall. Sikkert en mager trøst, men jeg har jublet hver gang noen har kommet med konkrete svar til meg

Dette var dagens lille tale, sorry for kupping av tråden, men følte det var på sin plass! Kos dere i tenkeboksen Jeg er der også, men det er heller for å finne plass til en høyt ønsket 85 liter


Hei
Hei, da har jeg sendt deg mail=)

Mvh Petter
Håper jeg også er med i "opplyse ferskinger for å bedre fiskenes velferd" klanen :o)
Følte ikke at det ble noe kupping Lene, bare godt å høre at noen føler det akkurat som meg ;D

Tror vi bare får trekke oss litt tilbake og puste innimellom, og bare kose oss i hverandres personlige tråder når det furtes som verst...

Over til akvariene igjen...
Blåmann styrer noe aldeles oppi hjørnet sitt, og samler sammen alt rask han kan finne. Rett og slett komisk å se ham samle andemat, for så å spytte den i redet ;D
[External Image]
Jegersnegle på tur...
[External Image]
Må bare si at jeg fløller med her !! Veldig interessant det du skriver om.

jeg vil ihvertfall takke denne "klanen" for alle svar de gir nybegynnere
Inaktiv bruker
Flotte flotte bilder. God lesing.
Blir reint inspirert.
Hei! Flotte bilder, og artig lesning. Har ikke lest hele tråden ennå, men er fare for at jeg gjør det i løpet av helga! =)
Synes ikke denne "klanen" her inne er noe ille. Jeg har lest en god del av trådene i det siste, og folk starter nye tråder uten å søke, tar ikke til seg det som blir sagt, hopper på den første personen som viser tegn til å være "enig" med starteren av tråden, og ser generelt ut til å være veldig umottakelig for kritikk av hva de gjør.. Dette gjør meg trist, og jeg får nok litt vondt inni meg på vegne av fiskene. Helt utrolig at dere orker å svare, og prøver så hardt på å få folk til å høre. Og sannsynligvis "redder" dere mye fisk ved å gjøre dette.
Tusen takk for gode ord Britti! Er veldig enig i ditt inntrykk når det gjelder "klanen"
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap