Sissis våte drømmer (side 94)


I natt tok "Karate" kvelden men det som er bra er at jeg fant en overlevende yngel, lurer på om det blir datter av Karate eller Sønn av Karate
For impulsiv?
Har vært og hentet 9 kardinaltetra (skulle vært 10, men en bestemte seg for å ta livet av seg), og en corydoras aeneus. Disse skulle gies bort i dag, og plutselig hadde jeg sendt en sms! Han trodde kardinalene var egendrettet, for han har ikke kjøpt noen siden 2007. Aeneusen hadde dukket opp i sumpen en tid tilbake, etter at gruppen var solgt.

Siden jeg jo har bestemt meg for å beholde neontetraene, og flytte de over i Godteskåla. Der er det helt klart plass til noen kardinaler også, så dette tror jeg blir bra.

De nye fiskene går nå i en plastbakke, lik den de jeg kjøpte i går havnet i, med kick-startet, lite filter...

Ble også til at jeg kjøpte med diverse ting og tang:
-en 12-liters plastboks (matvaregodkjent med lokk)
-9 flotte keramikkhuler; fra kjempestor til ancistrusstørrelse
-en flott skiferkreasjon
-3 små varmekolber (kjekt å ha?)
-yngelboks m filtervegg (litt usikker på patent)
-Torumin svartvannsekstrakt
-flytende artemia
-div medisiner
-lita sirkulasjonspumpe
-Eheim luftpumpe med 2 utganger
Tok en liten tur innom dyrebutikken på Solsiden i dag, for de fikk inn en fiskesending fra Tsjekkia i går ettermiddag. De hadde fått inn 20 kampfisker, men ingen av dem overgikk de jeg har fra før. "Desverre" har de solgt den mørke som jeg lurte litt på, den som hadde utstående, slørede øyne. De flyttet den over i beplantet kar med pumpe som står på disken etter at jeg sa ifra, og da ble den vist bra. "Pussig" det der du...

Og så hadde de fått inn en del coryer! Desverre har de ikke kontroll på hvilke, men der kunne jeg hjelpe; panda, triller, paleatus og Brochis splendens. De er jo så søte, at jeg har lyst til å ta med alle hjem! Men det går jo ikke :0

Jeg har jo aldri hatt standard arter som aeneus, paleatus, panda, triller eller sterbai. Hm, er jeg sær, eller har jeg bare hatt flaks som har hatt tilgang på skjeldnere arter? Tror det skyldes AF jeg, og snille Revestreker

På vei hjem hentet jeg pakken fra Aquamanias, med:
-2*30w lysrørsett (til når jeg får somlet meg til å lage lystopp på Godteskåla)
-bunnlagsnæring til Fødestua
-1 liter flakfor (JBL NovoBel)
-Tetra energi granulat (250 ml)
-svart silikon

Og da jeg kom hjem, så lå min første utgave av http://www.amazonasmagazine.com/ i postkassa! Denne utgaven er om oppdrett av L-maller. Gleder meg til å lese
-Lysrør til Fødestua (SunGlo og LifeGlo)
Inaktiv bruker
Sissimor
Tok en liten tur innom dyrebutikken på Solsiden i dag, for de fikk inn en fiskesending fra Tsjekkia i går ettermiddag.

Var ikke den stengt en stund? :O Husker jeg skulle inn dit engang i fjor sommer men da var det stengt, hang noe gråpapir på døra. :/

Sissimor
Tror det skyldes AF jeg, og snille Revestreker :)



Håper du får oppdrett på dem også
Det håper jeg også Rita! Har sett tulling mange plasser nå, og spesielt etter siste vannbytte. Skal prøve å få ut finger'n, og få satt ei voksen grupe coryer i Lekegrinda. Habrosusene og concolorene som går der nå er alt for små. Men det hindret ikke masse dansing etter vannbytte i dag. Ser en av habrosusene er mye større enn de andre, så kanskje det er ei dame og fire hanner? Har et par store damer fra før, så det går nok fint uansett.

Veldig til aktivitet på de skjønne, grønne i dag også, men tror jeg skal prøve meg med C121 i Lekegrinda først...
Oi, så spennende. Lekegrinda, fødestua... Du har så artige navn på karene dine :0)

Her nord er det vanskelig å få tak i de litt mer uvanlige sortene. Men akvariemiljøet i Troms er på tur opp, så det blir bedre etterhvert :0) Vi har egen facebook gruppe som vi kjøper og selger i, samt et par andre for akvarie prat. Så nå vet vi iallefall om hverandre og det gjør ting straks enklere :0)

Kos deg så masse med magasinet!!
Sissimor
Og da jeg kom hjem, så lå min første utgave av http://www.amazonasmagazine.com/ i postkassa! Denne utgaven er om oppdrett av L-maller. Gleder meg til å lese :D


Jeg fikk også mitt første amazonasmagazine i går Bare lest litt i det enda, sparer det til helga.
Virker som et utrolig bra blad.

Lån?
Dette magasinet ditt om oppdrett av L maller kunne jeg tenkt meg å sett litt i jeg også =)

Mvh Petter
Klart du skal få låne det Petter

Neste blad er om dvergreker, og det etter der om planter. Knall!
Fikk mitt eksemplar i går, takker så mye for tipset! Kos med sofakroken og å bruke litt tid ;o)
Cory og oto
Hei Sissimor, hvilken cory har du sammen med otoene dine? og hvilken oto har du ?


Hilsen
RHD
Jeg har ottoer i 2 kar Fart66. I Kjøkkenøya har jeg O.hoppei sammen med C.bilineatus og C.habrosus. Det er særlig her jeg ser at ottoene stimer sammen med coryene, og blir med på alt de måtte finne på. Ganske morro å observere egentlig

I Trollskogen har jeg O.macrospilus sammen med C.venezuelanus og C. tukano. Ser det samme her, når coryene "tuller" rundt

Må innrømme at jeg ikke er helt sikker på arts-id, for det føles ganske umulig med ottoene. Men det er disse artene de ble solgt som, og det er ihvertfall forskjell på gruppene...

Så koselig med et livstegn fra deg her inne ingjen Linda! Du har jo skrevet såpass lite på forumet i det siste, at jeg rett og slett savner det :0
Er her jeg Sissimor, og følger med selv om jeg ikke har hatt den store skrivekløen. Har jobbet litt med foto, planteforedrag og ektemann med feber tett oppunder 40, alt det på en gang blir selv jeg helt stum av ;o)
Forb... rygg...
De siste par dagene har jeg endelig hatt energi til å gå igang med Fødestua, men nå har ryggen slått seg fullstendig vrang! Får jo ikke til å gjøre noe som helst. Arrrrrg...

Begge Biltema-butikkene i byen er tom for sand, så jeg må finne et alternativ der. Har ikke sett brukbar sand i butikkene, så da tror jeg kanskje jeg skal prøve Jula sin sand denne gangen. Vet Fart66 bruker denne til bla apistogramma, så da funker den nok til mitt bruk også. Fårstår det sånn at denne på en måte er en mellomting mellom den fine og den grove sanda til Biltema.

Skjønner godt at du ikke har overskudd til å skrive masse her inne hele tiden Linda, men du har en så underfundig måte å skrive ting på, at jeg blir i godt humør uansett hva du skriver om ;D
Grand prix og heftig silikonering...
Her ser dere min lørdagskveld; styrofoam, stein og silikon. Men vin og musikk av varierende musikk i bakgrunnen...

Som dere kanskje skjønner, så sitter jeg aleine. I en gammel pysj, for silikon er noe skikkelig kliss. Ikke så mye glam å spore her egentlig ;D
[External Image]
[External Image]
Synes dette høres ut som en perfekt lørdagskveld jeg
Ser allerede at det kommer til å bli en flott bakgrunn også....
Hvor har du funnet skiferen i sånne fine biter? Har arvet noen fra min søsters akvarium, hun plukket dem i en bekk ett eller annet sted hun har glemt hvor befinner seg...
åh, det blir moro å se nok et Sissimor kar :o)
Har du stjålet hele kassa med små-skifer fra Akvasia?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap