Sissis våte drømmer (side 95)

Har plukka skifer'n oppi lia ovenfor her jeg. Sprengt for lenge siden, og fin skuring av vær og vind = fiiin skifer

Nå må dere ikke gi meg prestasjonsangst ved å forvente noe flott her da...

Edit:
Er forresten stein fra samme flassen som er brukt i både Asylet, Trollskogen og Kjøkkenøya...
Fikk mail i dag om at plussmedlemskapet mitt holder på å gå ut, og jeg kjenner faktisk at jeg vurderer å ikke fornye! Trodde aldri det skulle skje, men forumet har blitt så negativt i det siste; jeg hopper over de fleste tråder, kvier meg for å svare, og unngår etter beste evne flere medlemmer. Jeg trenger jo ikke være plussmedlem for å lese de personlige trådene jeg følger, og kan jo uansett fortsette med min egen. Når de som hetser "klanen" roper høyt om folkeskikk, ja da er det nok. Når det ikke lenger er lov til å bry seg om fiskenes ve og vel på et akvarieforum, ja da blir morroa borte... Sukk...
Hurra! blå tigerreke med egg :)
Endelig ser jeg ei tigerreke med egg igjen! Og denne damen er skikkelig blå og fin
[External Image]
Se så fint disse grenmallene poserte: får jo se både over og under på en gang jo! Ser det er litt forskjell både på farge og kroppsform mellom individene oppi der, så jeg håper jo veldig at jeg har begge kjønn.
[External Image]
Oppdaget at jeg har fått en del gule reker nå, og at det har dukket opp noen fargeløse. På tide å begynne med sortering med andre ord...
Det var mørk og fin blåfarge på den, krysser fingrene for at det blir noen småttiser der
Rakk aldri å få små på mine jeg, men kommer jeg over noen så skal jeg prøve de igjen. Blå tiger-reker er av de aller fineste, ingen tvil om det
*Med moderatorhatten på hodet* Sissimor, har du eksempler på kritikk mot "klanen"? Hvem har i det hele tatt "bestemt" at det er en "klan" her inne? Jeg har vært så lite på selve forumet i det siste at dette har gått meg hus forbi - inntil folk begynte å skrive om det i de personlige trådene. Er statusen slik, må det jo tas tak i. Send meg gjerne en e-post.
Wigglers jo?
På lørdag observerte jeg en het omfavnelse mellom dvergguramiene, men siden Blåmann ikke passer redet, men bare bygger videre, så regnet med at det ikke ble noe utav det. Men da jeg beundret byggverket istad, så var det jammen noen wigglers oppi der. Pussig

I Ungdomsklubben lekes det nesten daglig, så der er det alltid både egg, wigglers og bittesmå frittsømmende. Gjør ikke noe spesielt for at de skal vokse opp, for det er tydeligvis ikke noe marked for honningguramier...

Ser at Malin Kampfisk har est ut enda mer, men hun vil ikke la seg fange.
Bilder...
Byggmester Blåmann...
[External Image]
Wigglers
[External Image]
Mamma Blåkloke bryr seg ingenting om at hun har blitt mor. Og bak ligger Atle og vifter; som vanlig...
[External Image]
Fine bilder
Det var et ordentlig solid skumrede blåmann har bygget, tydelig at dette har han greie på.
Jeg lurer på en ting, du har jo hatt en del kull med L144 nå, synes du de virker litt skjøre på en måte? Vokser alle opp hos deg? Jeg har mistet 5 stk. i mitt kull uten at jeg kan finne noe galt i karet, og jeg synes de virker litt svakelige sånn i forhold til f.eks. ancistrus-yngler.
Nå er jeg litt misunnelig og glad for at de ble foreldre! Men som kompensasjon så har det kommet crowntail yngel og ancistrus til oss. Og ikke minst palettciklidene sitt andre kull. Skal bli hardt å bli kvitt alle nå..
Yngel er alltid gøy eis! Og jeg skjønner godt at du er litt misunnelig. Regner med dere savner dem? Spennende å høre om det blir masse flotte kampfisker hos dere da

Vet du Marita; jeg vet ikke hvordan det går med yngelen. Har sett en død, men ellers "forsvinner" alle bare. Ser noen når jeg roter oppi der, så det er nok en del inne i buskasset, og jeg vet det bor en bak filtermatta. Håper selvfølgelig at mange vil vokse opp. Har forresten aldri hatt kull på ancistrus (har bare hatt hanner), så har ingenting å sammenligne med der.
Så gøy Sissimor! Og flott serie!

Og så må jeg vel nesten en eller annen gang surre meg nordover med bærepose for å plukke skifer. En gang det er snøfritt. Og jeg ikke har bagasjerommet fullt av trill rund blankpolert Glommastein og viltfanget sand ;o)
Flotte bilder :0) Så gøy at det yngler!!
Hadde du ikke bodd så langt unna så skulle jeg kommet og plukket skifer jeg også ;0)
Ny dag i gammel pysj...
Nå er Fødestua ferdig malt, og den innvendig bakgrunnen montert. Men jeg er i pysj i dag også jeg, for nå lager jeg utvendig bakgrunn ved hjelp av maling og tørkerull på en gammel pizzaeske. Tror det skal bli bra
[External Image]
Karet blir stående på gulvet, for det er rett og slett ikke noe annet alternativ! Tenkte å sette noen fine planter ved siden av, for potteplanter liker sikkert også akvarielys?
[External Image]
Tok seg godt ut der

Blir spennende å se hvordan den nye bakgrunnen blir,kreativ du
Potteplanter trives godt med akvarielyset ja
I innergangen hos meg der juwelen står er det ingen vinduer, men jeg har en grønn plante ved siden av akvariet og den har stått der nå i nesten to år og er kjempefin
Flott Marita! Har fått noen avleggere fra mammas praktspragle, og tenkte å sette dem i ei potte ved siden av
hver gang jeg ser at du rigger opp til nytt akvarie så blir jeg så innmaaaariiii gira på flere akvarier selv, hahahah!! konklusjon: du må nesten stoppe. haha neida, tuller såklart. Jeg får heller "leve" gjennom dine akvarier og nyte synet av de. det der ser kjempebra ut.. fikk lyst å prøve en slik bakgrunn selv!
Vet du Grapejuice, jeg måååå stoppe! Har virkelig ikke plass til flere, og samboer'n er helt oppgitt. Så nå blir det jeg som må følge med når du setter opp nye ;D
Så fint det blir Sissimor! Gleder meg til å se den utvendige bakgrunnen også!
Blir spennende å se hvordan det nesten runde karet blir

Men jeg tror jeg ville satt det på noe så det ikke stod helt nedpå gulvet. Kanskje noen klosser, eller plankebiter. Tenker på at hvis du søler vann, så bør det komme luft til så det får tørke.

Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap